V menikmati sebotol air beralkohol di sebuah kelab malam pada pukul 2 pagi. Dia masih sedih dengan kejadian antara dia dan Sora 3 bulan lalu.
"Wae? Aku handsome! Aku lawak! Tapi kenapa kau tak nak kat aku? Apa yang aku dah buat sampai kau tak suka aku?" Tanya Suga bersendirian sambil membaling botol kaca yang kosong. Suasana menjadi sunyi seketika.
"Yah! kalau nak lepas marah jangan kat sini nanti pelanggan saya lari!" Kata pemilik kelab malam itu.
"Hoi! Setakat kelab malam murahan macam ni aku pon boleh beli lah! Sekarang jugak aku boleh beli. Kau ingat aku miskin? Hello hello hye aku lagi kaya dari raja durian lah! ヽ('▽`)/" Jawab V dengan angkuh.
Pemilik kelab malam itu hanya mampu menahan sabar. Dia menggenggam bebola penumbuk lalu dia membaling cawan kaca. Malangnya, cawan kaca itu terkena kepala V.
Penglihatan V semakin kabur dan dia rebah di atas lantai.
"Lain kali jangan lawan cakap aku! Kau akan terima padah and now kau dah terima! Haha!" Lelaki itu memijak dada V dan menyepak kepala V.
◆◆◆◆◆◆◆◆◆
Telefon Mrs. Kim berbunyi. Mrs. Kim segera menjawab panggilan tersebut."Annyeonghaseyo! Adakah ini ibu kepada kim taehyung?" -???
"Nae! Saya ibu kepada Kim Taehyung.. siapa disana?" -Mrs. Kim
"Saya nurse yang bertugas untuk menjaga Kim Taehyung. Kim Taehyung dimasukkan ke dalam wad" -???
"What? Hospital! Hospital mana ni?" -Mrs. Kim
"Hospital besar Seoul..saya harap puan tiba dengan lebih awal kerana keaadaan anak puan dalam kritikal" -???
"Nae arraseo! Annyeong" -Mrs. Kim
Mrs. Kim mematikan talian tersebut dan berlalu mengejutkan suaminya.
"Honey! Honey! Bangun lah! Yahh!"Mrs. Kim menumbuk manja bahu Mr. Kim.
"Arhh waeyo? Bising2! Awak mesti nak tegur pasal saya terkentut bau mulur unta kan? Dah dah saya nak tidur lain kalin je awak bebel" Kata Mr. Kim. Mata nya terkebil kebil melihat Mrs. Kim yang dari tadi memekak.
"Honey! V masuk hospital lah! Awak ni selalu buat saya macam ni! Kalau awak tak sudi hantar saya tak apa! Saya boleh pergi sendiri" Mrs. Kim mencapai beg tangannya dan berlalu memasuki ke dalam perut kereta.
"Bwo? Anak aku! " Mr. Kim bersiap dam berlari masuk ke dalam perut kereta. Mr. Kim dan Mrs. Kim menghubungi Mrs. Park. Dia memberitahu tentang kejadian malang yang menimpa anaknya kim taehyung.
◆◆◆◆◆
Doktor Lee melangkah keluar dengan muka yang serius. Dia memanggil Mr. Kim untuk mendengar penerangan tentang penyakit V.
Mrs. Kim dan ibu bapa Sora masuk ke dalam wad V. Sora berasa sedih akan kajadian yang menimpa kawan baiknya sejak kecil lagi.
"Sora, jangan lah sedih ye.. nanti V pon sedih jugak. Macam lah Sora tak tau V ni cintakan Sora." Kata Mrs. Kim.
"Arraseo Omma Kim" Sora mengesat air matanya yang mengalir deras di pipinya. Ibu Sora tidak dapat menahan apabila melihat anaknya Sora sedih.
"Sora... (^v^)Kajja ikut omma ya. Seo Hyi! Saya keluar kejap " Mrs. Park menegur anaknya.
"Huuuu huuu... π_π wae... wae...yo? Yomma? " tanya Sora.
YOU ARE READING
My Heart,You Heart
FanfictionSinopsis- Okay cerita ni mengisahkan tentang perempuan yang amat mementingkan kebersihan dan sombong. Ketika umurnya sudah meningkat dewasa. Beliau telah membuka sebuah restoran yang terkenal dengan resipi turun temurun keluarganya. Min Yongi aka...