Seminggu lagi .

7.8K 356 181
                                    

Setelah hari demi hari berlalu , dalam masa seminggu lagi aku akan bergelar isteri orang . Ya , isteri kepada orang yang aku baru sahaja kenal .

" Em , cepatnya masa berlalu . Apelah nasib aku kalau dah berstatus puan ? " pikir In yang mula gementar memikirkan hal perkahwinan dia .

Nasiblah cuti semester sebulan beb . Best lah . Cuti In baru sahaja bermula semalam , tapi dirosakkan kerana mamanya yang terlebih excited nak beli baju kahwin . Kalau excited sangat mama je la kawin HAHAH .

" aku dahlah masak tak reti , nak iron baju pon tak reti . Haih . " kata kata itu terlintas di benak pemikirannya .

Kini , tinggal sehari lagi sebelum aku bergelar PUAN ! Aku nak enjoy masa bujang ni . Sayangnya takleh nak enjoy , kene buat persiapan kahwin . Ramai sedara mara aku datang , takdelah grand sangat . Cuma Nurin sahaja yang tahu tentang perkahwinan aku dengan si sombong bongkak tu .

Aku dipakaikan inai dan bla bla bla . Boleh tahan leceh juga benda benda ni , RIMAS !

Harini , tiba lah masa . Hari paling bersejarah bagi aku . Walaupun tanpa keleraan hati , aku harus menurut sahaja kata kata mama dan papa . Yalah , bila aku minta . Mereka bagi , ape salahnya aku balas balik kan.
" In , dah siap ke ? Rizwan dah sampai tu . " kata Nurin yang baru sahaja melangkah masuk ke dalam bilikku . Walaupun baru sahaja mengenali Nurin , aku tau dia seorang yang baik .

" Okey , tolonglah aku . Baju ni panjang sangat . " Keluh ku sambil meminta pertolongan Nurin . Mama lah ni pilih baju panjang sampai ke Amerika .

Aku duduk di atas bantal apetu tah . Menunggu masa menjadi isteri orang . Jantung mula berdegup kencang . Nasib Papa jadi wali .

" Muhammad Rizwan Farhan bin Dato' Azhar . "

" Ya saya "

" Aku nikahkan dikau dengan Nur Insyirah Binti Dato' Ayub dengan mas kahwinnya Rm 500 tunai "

" Aku terima nikahnya Nur Insyirah binti dato' ayub dgn mas kahwinnya rm500 tunai "

" sah ? "

" Sah . Sah . Sah . "

Habis sahaja lafaz itu , aku seperti hendak pitam . Tidak percaya dengan semua ini . Akhirnya aku bergelar isteri Rizwan , budak paling terbakar kat sekolah . Matilah kalau kene serang ngan fanclub dia . Cuma Amsyar , kawan Rizwan dan Nurin , kawan In yang tahu tentang perkahwinan ini .

Setelah selesai majlis akad nikah , In dan Rizwan mesti bersedia untuk acara resepsi malam ini . Jimat masa la katakan . Tak perlu banyak persiapan sangat kalau buat sehari terus .

Acara resepsi dimulakan dengan paluan kompang . Pengantin mula bergerak . In dan Rizwan dipaksa memegang tangan antara satu sama lain .

" Rizwan . Pegang tangan In " kata mommy , mama Rizwan .

Rasa hendak menjerit sahaja apabila Rizwan mula memegang tangan aku . Budak hot tu .

Habis sahaja acara resepsi , In terus melangkah ke biliknya . Rizwan akan tinggal serumah dengan Mama dan Papa In selama seminggu . Selepas seminggu In dan Rizwan akan berpindah ke rumah lain , ya berdua sahaja . Senang nak bermesra HAHAHAHA .

" Rizwan kalau nak rehat naiklah ke bilik Insyirah . Ade kat tingkat 2 belah kanan tu ye . " kata Mama *mama In*

" Baiklah , Rizwan naik dulu " jawab Rizwan .

Setelah semua sudah dikemaskan , khemah ape sume lah . Mereka masuk kerumah untuk berehat .

" Tok tok " pintu dikuak oleh Rizwan . Ada idea nakal yang dipikirkan oleh Rizwan . Sekali sekala menyakat bini . Eh .

" Masuk lah " Kata In . Takyah cakap , mmg Rizwan dah masuk dulu dah . Macam penyangak . Nasib takde pistol , kalau tak aku tembak dah .

Insyirah yang sudah lama berada di atas katil itu sedang melayari internet meggunakan telefonnya . Rizwan terus naik ke atas katil dan merampas telefon milik Insyirah .

" Bagila balik " marah In . Memang tiada reaksi wajah yang diberikan Insyirah .

" Kiss sini dulu " sahaja Rizwan mengusiknya sambil menunjuk ke arah pipinya .

" Gimateyy " teriak kecil In .

" Gimatey kau kata , sampai ati " Rizwan mula menunjukkan reaksi mengada ngada . Telefon In diletakkan ke tepi .

In segera mencapai telefonnya lalu memasukkan ke dalam poket seluar tidurnya , dia terus berselubung di dalam selimut .

" Kuanghajo " kata Rizwan geram . Boleh pulak minah ni tidur . Rizwan tanpa melengahkan masa menarik selimut dan tidur si sebelah In . Walaupun masih belum mengenali antara satu sama lain , mereka cuba untuk mencari rasa cinta .

7.00 a.m.

In segera bangun , pinggangnya terasa berkunci . Dia segera berpaling ke kanan . YA ! Rizwan sedang memeluknya . Erat sekali . Huh sweet . In segera melonggarkan pelukan tersebut dan berlalu turun ke ruang tamu . Nak makan la katakan .

" In , awak bangun . Nek Mah baru nak masak " kata Nek Mah sambil memerhatikan langkah In ke dapur .

" Tu lah , mana laki kamu ? " kata mama sambil diperhatikan oleh mommy .

" Tido " ringkas sahaja jawapanku . Aku terus berlalu ke bilikku untuk mandi .

Usai mandi aku terus mengejutkan Rizwan untuk sarapan .

" Wey pakcik , bangunlah " aku mengejutkan Rizwan sambil menolak nolak sedikit badannya .

Alangkah terkejut , aku ditarik masuk ke pelukannya . Ya , ada rasa selesa bila dipeluk Rizwan . Aku dah boleh terima dia ? Memang tak lah . Aku terus melonggarkan pelukannya dan menyuruhnya turun sarapan .

" Kau turunlah sarapan , mama ngn mommy dah panggil " kataku lalu terus berlalu ke dapur .

RIZWAN POV

Aku sengaja memeluknya , saja nak menyakat . Lama juga kami berpelukan . Rasa selesa mula menghantui membuatkan aku ingin memeluknya lebih lama . Insyirah menyuruhku untuk turun sarapan .

" Hayelah " aku hanya menjawab seringkas itu kerana dia sudah berlalu pegi ke dapur . Aku perasan , muka dia mula memerah . Malula tu auch . Aku bangun dan mandi sebelum turun dan bersarapan .

IN POV

" Lamanya kamu kejutkan Rizwan " kata mama .

" In mandi dulu tadi , Rizwan tu payah benor nak bangun " jawabku , yalah dah dipeluk tadi . Takkan nak cakap . Buat malu je .

" Haa mengata orang ! " teriak kecil Rizwan . Melatah lah mommy ngn mama tuu .

" Kamu nii " kata mama dan mommy serentak . Geram pulak .

" Dahlah jom makan , In lapar " kataku sebelum sempat menjeling Rizwan .

" Terputar bijik mata tu baru tau " bisik Rizwan . Banyak kau punya berputar , bagi kaki kang .

BERSAMBUNG !

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 19, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kahwin 15 Tahun ? Where stories live. Discover now