7

1.7K 109 1
                                    

Vanessas perspektiv

Suckandes kliver jag upp ur min tomma säng och känner genast hur kylan omsluter min nakna kropp. Snabbt drar jag på mig ett par rena trosor och en av Felix tjocktröjor som slutar långt under min rumpa då längdskillnaden mellan mig och Felix är väldigt stor, nästan skrattretande.

Lägenheten är helt tyst och bara av den anledningen kan jag konstatera att Felix inte längre befinner sig här. Han väsnas alltid, är det inte med några föremål han grejar med så är det sångrösten som hörs.

Jag, 09:41
Vart är du

Jag sjunker ner i soffan med telefonen i handen och öppnar instagram appen. Möts som vanligt av många nya notiser men lägger inte märke till någon av dem utan börjar istället bläddra igenom flödet för att fördriva tiden.

Baby, 09:46
Affären, du har ju ingen frukost???

Vad vill du ha till frukost

Jag, 09:47
Goals

Jordgubbar nutella pannkakor melon ananas äpplejuice vindruvor rostbröd ost skinka smör gurka paprika kiwi

TRESOR FLINGOR OCH MJÖLK

aa det räcker nog

Baby, 09:48
???? In my ass dröm vidare

Jag, 09:48
Du frågade ju vad jag ville ha

Baby, 09:48
Och du trodde jag skulle köpa allt det där

Jag, 09:49
Ja

Baby, 09:49
Ok

Jag, 09:49
Mm skynda dig

Baby, 09:50
Jaja princess

Jag, 09:50
🖕🏼

Jag fortsätter fördriva tiden genom att bläddra igen mina sociala medier, och hamnar tillslut på Willes instagram profil. Fastän han är kvar i Stockholm har vi inte mötts upp igen, vilket inte är något mig emot. Han har dock försökt fått tag på mig, både genom sms och samtal. Men jag svarar inte, känner att jag klarar mig bättre utan honom i mitt liv även om jag för några år sedan trodde raka motsatsen. När jag tänker efter, så var det han som fick in mig på den där fest fronten från början. Även om det var mitt val så var han en stor påverkan på mitt dåliga beteende. Utan honom har mitt liv blivit bättre och jag mår verkligen bra utan honom.

Bilderna jag ser är för det mesta på hans flickvän eller de båda. Jag känner igen henne, det är samma tjej som vi en gång i tiden skrattade åt.

"I'm home baby!" Ropar Felix ifrån hallen och jag stänger snabbt ner instagram appen, låser igen min telefon och lämnar den i soffan när jag går ut i hallen för att möta upp honom. Med två påsar i händerna trampar han ur sina skor och skjuter de åt sidan. Ruskar av sig snön och går mot mig. "Välj filmer så fixar jag frukosten. Idag ska vi ha en mysdag." Ger han som order och pressar snabbt sina läppar mot mina.

"Låter bra." Yttrar jag och ler lätt mot honom. Han nickar glatt och kliver in i köket samtidigt som jag går in i vardagsrummet igen. Jag startar igång tv'n och klickar mig in på viaplay. Samtidigt som jag letar efter en film lyssnar jag till Felix sångröst som just nu sjunger på Can't let go av Noah Slee.

Tio minuter senare kliver Felix in i vardagsrummet med en stor bricka i handen fylld med meloner, jordgubbar, nutella, rostbröd samt pålägg, två skålar med tresor flingor och mjölk i. Jag skiner upp i ett stort leende och ser lyckligt på all frukost han fixat, det imponerar mig att han faktiskt köpte så pass mycket av det jag skrev. Jag hade väntat mig som mest tresor flingor och rostbröd.

"Jag är imponerad." Yttrar jag med ett stort leende och Felix ler stolt, slår sig ner i soffan bredvid mig och drar in mig i sin varma famn. "Du förtjänar det." Ler han och kysser mjukt mina läppar.

"Frost? Seriöst?" Frågar Felix när han får syn på vilken film jag har framme på skärmen och jag nickar glatt. "För den har vi aldrig sett förut." Skrattar han och pussar mig slarvigt på kinden varpå han tar en melon i sina händer och börjar äta på den.

"Man kan tro att du är den där coola tjejen men när det kommer till film så är det verkligen helt tvärtom, då är du en barnrumpa." Yttrar Felix och jag puttar retsamt till honom i sidan samtidigt som jag startar filmer och hugger in på frukosten.

Aldrig igen ~ f.sМесто, где живут истории. Откройте их для себя