-HELVETE!
Klockan är 7:50 och skolan börjar om tio minuter!
Jag slänger i mig en macka och drar på mig jackan. Som tur är så bor jag bara en km från skolan så det tar inte så lång tid att springa. Jag ramlar in i klassrummet i sista sekund.
Jag väljer en bänk där jag får sitta själv. Jag brukar sitta med Nadja men hon sitter med sin nya pojkvän Felix. Nadja och jag har känt varandra sedan vi gick i lekis men nu har hon börjat va med Felix ännu mer än vad hon är med mig. Jag och Nadja brukade prata om allt med varandra, nu har jag inte direkt någon att prata med.
"TYST I KLASSEN!!!" Våran lärare kommer in i rummet. En gammal man (gubbe ) som heter Sten, han blir allt mer krokryggig för var dag som går och hans hår blir allt gråare.
Vi börjar lektionen med att gå igenom läxan och efter många dryga minuter slutar vi. Alla reser sig upp och går ut i korridoren inklusive mig. Jag försöker tränga mig ut först så att jag slipper prata med Nadja.
Jag förstår mig inte på det där med kärlek, jag har aldrig varit kär i alla fall inte på riktigt. Det är klart jag har haft en pojkvän men då har det liksom varit ett ' har jag chans på dig' förhållande. Det är inte lätt att veta vad kärlek är om man aldrig har varit med om det.
Jag har varit helt i egna tankar och märker inte när jag helt plötsligt går in i en kille. En kille jag aldrig sett förut. Jag märker inte heller att när vi krockade så tappade jag alla mina böcker. Han hukar sig och tar upp mina böker, han räcker fram dom till mig
"Här" säger han. Jag får inte fram ett ord jag har fasnat för ögonen. De mörkt gröna ögonen. "Jag heter Harry" säger han medan jag står där som en idiot, en tyst idiot.
Men till sist får jag fram ett ynkligt "Alexandra" "Alexandra, fint, jag hoppas vi ses, men nu har jag lite bråttom så ... Vi ses " säger han och försvinner bort i mängden av alla människor. Det ända jag kan tänka på är ögonen.
Vad hände nyss???
YOU ARE READING
Replay
FanfictionAlexandra är den där tjejen som inte vill märkas, den där tjejen som är som alla andra. Hon tror inte på kärlek tills den dagen hon träffar Harry.