N I N E

7 0 0
                                    

Inhwa p.o.v

"Inhwa! Malam ni pakai baju ni tau" Mama memberikan aku baju dress. Oh no.. This is not my style π∆π!!!!!! "Ma.." "Pakai jelah lagipun kamu tu bukannya pernah nak pakai gaun berkilau kilau macam diamond kan"

Aku hanya mencebik. "Arraseo.. Inhwa pakai nanti" Aku mengambil gaun yang omma bagi. "Deyy.. ni gaun biasa ke gaun kahwin ni? .-. Apalah kau ni Inhwa! Kau belum 24 lagi nk kahwin ke?!" Inhwa menampar dirinya sendiri. "Appo.. T^T"

Sehun p.o.v

"Hun~~" omma datang ke arahku sambil memegang bubble tea. "Hehe omma~" aku pun layan jelah omma hoho. "Hun.. malam ni teman omma pergi rumah kawan omma okay" "Shi---" "Ok xde bubble tea untuk Sehun!!" Pfftttt... yini omma ke adik aku ni -_-. "Okay2x Hun ikut... nak bubble tea~" Omma dengan selambanya minum bubble tea tu. "Hurm? Tak boleh wekkk" Omma pun pergi dari bilikku. Deyy... aii mengidam bubble tea! T^T.. aii sanggup bunuh diri demi Bubble Tea!!

Pada pukul 6:45

"Nah!" Omma bagi aku kemeja warna biru cair. "Pakai ni baru segak.. lagipun anak kawan omma tu cantik tau.." Ini nk menziarah diorang ke nak menjodoh kan kitorang -.- . (Kalau dah tau jadilah bodoh lagi ye ^-^). Author ku kelar Vernon kamu karang -.- (Hari tu kata Joshua ._.) Kau yang main kayu tiga -_-. (Bubble tea tarak guna kamu -,-). Dah lah dari aku layan kau baik aku layan pokemon go. (Kalau kau accident aii tepuk tangan) Aii tabah jelh -_-

Inhwa p.o.v

Wahh... tak ku sangka pakai gaun ni payah jugak eh. Hurmm... xdelah macam orang kahwin sangat. "Yoo Inhwa!! Turun sekarang!!" Jerit omma. Aigoo... kalah highnote Taeyeon -.- . "Nae!" Aku memakai sedikit lipstick yang aku cilok dari bilik mama. "Okay lah ni.. natural beauty lah katakan hoho~" aku pun turun ke bawah dan pergi ke sebelah mama. "Inilah anak aku Yoo Inhwa"

No one p.o.v

Puan Yoo mengenalkan Inhwa kepada Puan Oh. "Cantiknya Inhwa.." puji Puan Oh. "Kamsahamida ahjumma" kata Inhwa sambil tersenyum. (Sah pashan XD) "Ehh panggil omma jelah" Inhwa hanya mengangguk. "Baiklah... omma" "Anak kau mana?" Tanya Puan Yoo kepada Puan Oh. "Kat luar.. katanya tak nak masuk segan lah katakan.. main pokemon go tak segan pulak -_- nak aja aku baji sebijik kang" Puan Yoo hanya ketawa. "Inhwa pergilah temankan anak kawan mama" "Inyoo mana mama?" Inhwa menanyakan soalan. (Lel ayat aii XD)

"Dia dah tidur awal dah.. pergi keluar sekarang!" Arah Puan Yoo. "Pffttt halau aii nampak -.-" Inhwa keluar mencari makan lel mencari anak Puan Oh. "Ish.. mana dia ni?" Inhwa melihat sekeliling. "Tak de pun... baik aku lepak kat halaman rumah" Inhwa mengambil langkah ke halaman rumahnya.

Sehun p.o.v

Aku ada dengar bunyi orang nak ke sini! Omg... pencuri! 0-o... aku pun menyorok di sebalik batu besar. "Huh... mana anak kawan mama ni.. dah mati ke kena culik ke.. dah balik ntah2x.." dia sandar kat tiang yang ada kat situ. Aku teliti muka dia. "Lawanya..." aku senyum. Kalau ada jodoh ngan dia mesti best ♡_♡. (Pehhh yini bubble tea gatal-.-).

(GAMBAR CONTOH TAPI IMAGINE JE EH

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(GAMBAR CONTOH TAPI IMAGINE JE EH.. MUKA SEMUA MACAM DIA TAPI TEMPAT TU BUKAN NYA ANAK2X)

Inhwa p.o.v

"Huh.. aku bosan la.." aku pun jalan2x kat halaman. "Hai" kata suatu suara. 'Omg jembalang datang ke sini ntah2x valak ._.' Aku pun pusing ke belakang dan tendang orang tu. "Yah! Appo! T^T" aku pandang orang tu. "S...s...s..sehun?!" Terkejut aku. "In.. in.. in apa eh? Ahh Inhwa!" Aku buat muka menyampah. "Kau buat apa kat sini?" "Aku pun nak tanya soalan yang sama" aku mencebik. "Ni rumah aku suka hati lorhh" -_- "Aku ikut omma aku.. datang sini" "INHWA SEHUN MASUK LAH DALAM" Jerit Puan Oh. "Nae omma!" Jerit kitorang serentak. "Dia omma akulh!" Kata Sehun kemudian menunjal kepalaku. "Deyy kepala aku yang pelolesh ni kau tunjal kowt!! Omma kau yang suruh aku panggil cam tulah!!" Aku marah sambil cubit lengan dia.

"Appo!" Rengek dia lagi. Aku dengan selambanya pun masuk ke dalam rumah. "Nae.. Inhwa.. Sehun kitorang nak kamu berdua..." kata omma tapi tak habis .-. "K.A.H.W.I.N!!!" Aku melopong. Sehun pun sama. "Waeyo?! Kitorang still muda lahh" "NO BANTAHAN... MINGGU DEPAN DAH MULA PERKAHWINAN TU.. AND LEPAS KAHWIN KAMU PERGI BALIK SEKOLAH ARRA?"

"Tapi Inhwa bukan sekolah ngan Sehun.." aku terlupa sesuatu. "Weyh... aku roommate kau lah .-." "Dahekk .-." Omma ngan Mama hanya senyum. "Sehun tinggal dengan Inhwa boleh?" Tanya Sehun. "Amboi.. tak sabar ke?" Kata mama sambil gelak. Aku pulak jeling maut kat Sehun. Pandangan mata aku mengakata kan 'nak-mati-ke?!' "Boleh ke Inhwa?" Tanya Mama. Aku terkedu... WHAT SHOULD I DO?! THIS NAMJA IS REALLY NAK MATI MASUK KUBUR DIBAHAM SERANGGA -.-

BERSAMBUNG...

Author dh lama xupdate XD.. well aii nak UPSR dah... so... lepas UPSR author akan update balik.. mian pada orang yang menunggu tak tau ada ke tidak... author akan buat dengan lebih baik or lebih panjang supaya cite nie habis awal ^-^ GOOD LUCK FOR ME!

Mr Poyo Or Mr Manja? (U)Where stories live. Discover now