running man-episod 1

190 6 0
                                    

Watak-watak utama

Jin(bangtanboys=bts)
-guru
-baik hati
-digemari oleh murid-murid di sekolah itu

Ji hyo(runningman=rm)
-murid baru
-kawan dengan yoon eun hye dan moon geun yong
-pandai, cantik dan anak tunggal

Kwangsoo
-mempunyai seorang adik
-kawan jongki
-mempunyai masalh keluarga
-penyanyang

Kim jong kook
-ahli gym
-pelajar cemerlang
-pemalu berhadapan perempuan

Haha
-anak pengetua
-rapat dengan jongkook
-kawan gaduh kepada gary

Gary
-suka buli haha
-ceria
-pendam masalah

Jongki
-tinggal bersama nenek
-kawan kwangsoo
-suka membantu

Jaesuk
-ayah kwangsoo
-duda
-menyembunyikan rahsia besar(ini merupakan kejutan dalam cerita, buat suspen sikit)

Eunhye
-kawan jihyo
-tegas
-minat kepada seni pertahankan diri

Sukjin
-ayah haha
-bos di sebuah syarikat terkemuka
-baik

Yang kat atas ni merupakan pelakon yang asas je... berkemungkinan akan ade pelakon lain... buat masa ni je yang author dapat fikirkan.

Semua ini hanya rekaan semata-mata... hanya untuk gembira diri dan semua reader... author ni, tak pandai sangat nak mengarang cerita sebenarnya.. tapi untuk happy² authir buat yang terbaik... kalau ade cadangan comment je tau... mana tau kot² author boleh guna idea tu. Hehehe..

Maaf la takde sinopsis, author malas nak taip... nama author nurfarah hana, panggil farah boleh, hana pun boleh...

Ok. Let's begin

???: anyeong, saya song ji hyo.. kamu semua boleh panggil saya ji hyo... selamat berkenalan, dan sila beri tunjuk ajar(tunduk hormat)

cikguJin: terima kasih kerana perkenalkan diri kamu, ji hyo. Baik sila duduk di sebelah yoon eun hye yer.. eun hye harap kamu dapat membantunya nanti.

Eunhye: baik, cikgu. Saya akan membantu ji hyo dalam sebarang situasi dan sebarang masalah.

cikgu jin: baik, mari kita sambung pelajaran kita.

S
k
i
p

(Waktu rehat)

Eunhye: ji hyo, jom kita pergi rehat di kantin. Saya boleh tolong tunjukkan tempatnya. Sambil tu saya boleh bawak awak pusing-pusing kat sekolah ni.

Sambil ke kantin

Jihyo: jom, saya pun teringin jugak nak tau selok-belok sekolah ni. Hehehe..tapikan boleh tak saya tanya siapa yang datang ke meja awak tadi???

Eunhye: oh, ingat nak tanya ape tadi.. itu ialah gary, ketua kelas kita. Dia berkawan dengan jong kook dan haha. Mereka duduk di bahagian depan. (Untuk pengetahuan reader, haha, jong kook ngan gary mereka duduk sekali, maknanya ade tiga meja satu baris)

Ji hyo: oh, baiklah.

Eun hye: haah, kan dah sampai... alamak, ramainya orang berebut untuk membeli. awak nak beli ape??? saya boleh tolong belikan.

Jihyo: tak mengapelah, awak beli saja awak punya... saya tak lapar pun. Lagipun ni baru hari pertama saya kat sini...

Eunhye:baiklah.. saya tak nak paksa awak. Awak tunggu sini sekejap yer. Nanti saya bawak awak pusing satu sekolah. Hehehe

Jihyo: yerla...

beberape minit kemudian eunhye tiba dengan makanan yang dibelinya....

Eunhye: lama tunggu? Maaflah ramai sangat

Jihyo: wow, banyaknya awak beli.

Eunhye: hehe, tapi bukan saya punya semua ni.

Ji hyo: bukan awak punya?? Habistu siapa punya??

Eunhye: ni gary punya, tadi dia datang sebab mintak tolong saya belikan makanan dia. Tapi jangan risau, dia baik.. ni first time dia minta tolong ngan saya. Mesti ade hal urgent tu

Ji hyo: oh, bagi saya pegang sikit. Kang jatuh tak pepasal rugi je...

Bersambung...

Baiklah buat masa ni sampai sini je dulu. besok insyaalah author update... ringan-ringankan tangan untuk comment dan vote tau.

Harap semua reader faham. Hehehe

Reader rasa kalau author update better panjang-panjang or pendek je??? Harap reader tolong..

Kalau pendek, macam ep 1 ni. Kalau panjang nanti untuk ep 2 author buat panjang lagi.

Mianhae kalau pendek sangat.Kalau ade typo ke hahaha.

Running ManWhere stories live. Discover now