TUGÇE AKSAL

180 15 3
                                    

tubutubu ❤ Kendisi çok sevdiğim bir yazar benimle röportaj yapmayı kabul ettiği için çok çok teşekkür ederim. Karanlık Aşk3 yeni çıktı. Onu da tebrik ederim. Daha nice kitaplarına ve başarılarına seviliyorsun ❤

1-Öncelikle röportajı kabul ettiğin için çok teşekkür ederim. Klasik bir soruyla başlayayım, nasıl yazmaya başladın?

TUĞÇE AKSAL: Hayal kurmayı çok seviyorum ama onları kağıda dökme gereği duymuyordum. Ancak okulda yarışma olursa katılıyordum. Çeşitli derecelerim var ama bunların hiçbiri beni hikaye yazma konusunda şevk etmedi :) Ta ki, yüksek lisansta aldığım bir derse kadar. Hocamın isteğiyle karanlık aşkın ufak bir senaryosunu yazdım ve yine hocamın isteğiyle Wattpadte onu hikayeleştirdim.

2- Kendinden biraz bahseder misin?

TUĞÇE AKSAL: 2 Mayıs, Edirne doğumluyum. Mimarım. Şu anda da Mimar Sinan GSF iç mimarlık bölümünde yüksek lisans yapıyorum. Aynı zamanda ailemin kurduğu 33 yıllık Aksal Group adında bir şirketimiz var. Orada mimar olarak çalışıyorum. Bu senede yönetim kurulu başkanı seçildim :) İlk icraatımda yayınevi açmak oldu. Pisi yayınları :) Anlayacağınız, hem mesleğimden hem de bu kitaplaşma sürecinden hobilerime çok fazla vaktim kalmıyor.:/ Ama sinemaya, tiyatroya, konserlere gitmeyi çok severim.Tam bir hız tutkunu olduğum için genel stresimi araba kullanarak atarım. Müzik vazgeçilmezim, hemen hemen her türde dinliyorum. Arkadaşlarımla uzun saatler muhabbet! ettiğimiz çok olur:) En sevdiğim renk ne pembe, içinde en rahat olduğum renk siyah.

3- Kitabi okuyan ya da okumayan insanların tecavüz aşkı deyip tepki göstermeleri hakkında ne düşünüyorsun?

TUĞÇE AKSAL: Allahlarından bulsunlar diyorum :) öncelikle bir konuya açıklık getirelim. Okuyan kimse, tecavüzü normalleştirmiş yada tecavüzcüsüne aşık demedi. Bu haberin çıkmasına neden olanlar kitabı okumayıp kulaktan dolma haberlere inananlar. Ben Wattpadte kitabı yazarken çok ayrıntıya girmemiştim. Açık, yanlış anlaşılmaya meyilli mantık hataları çok fazlaydı ama ben bu hikayemi kitaplaştırmaya karar verdiğimde günlerimi harcayıp en baştan yazdım. Tüm mantık hatalarını yok ettim. Kitabımı wattpad ortamına göre değerlendirmeleri çok yanlış. Her zaman dediğim gibi, kitapta Effy'nin tecavüzcüsüne aşık olduğunu ya da tecavüzcüleriyle kanka olduğunu kanıtlayın. Ben kitabımı basımdan kaldırayım. Gerçekten okumadan yargılayan, gaza gelen insanlardan çok sıkıldım artık. Ama unutmasınlar, bu dünyanın öteki tarafıda var. Elbet karşılaşırız :)

4- Kitabını ilk  yayınladığında ne hissettin?

TUĞÇE AKSAL: Ya birşey diyeyim mi, hiç kendime güvenmiyordum. Hatta karanlık aşktan önce Effy adında bir hikaye oluşturdum. Aynı ilk bölümü koydum. "Saçmalama Tuğçe" deyip sildim. Birkaç gün sonra "Aman ya, yaz gitsin. Sonra silersin" diyerek başladım. Okunma sayısına bakmadan her gün bölüm ekledim. Bir baktım 5 - 6 ay gibi kısa bir sürede 30M olmuş :) Okunacağı aklımın ucundan bile geçmemişti.

5- Kitap yazarken seni etkileyen bir şey var mi?

TUĞÇE AKSAL: Mimar olduğum için mi bilmiyorum, gözlem yapmayı çok severim. Mimik, yüz, hareketler, olaylar, olaylara yaklaşımlar. Yani çevremden etkilendiğim oluyor:)

6- Ruh halini kitaba yansıtıyor musun?

TUĞÇE AKSAL: Hayır, kitap yazıyorsam tamamen karakterlerimin ruh haline bürünüyorum.

7- Demir Kara'yı yazarken seni etkileyen biri var mı?

TUĞÇE AKSAL: Hayır, belki biraz erkek arkadaşımın özellikleri. Birazda babam. Ama tamamen kafamda ürettiğim biri Demir Kara.

8- Kitap yazarken dikkat ettiğin bir şeyler var mı?

TUĞÇE AKSAL: O an aklıma ne gelirse yazıyorum. Sonra düzenlerken fazla irdeliyorum. :)

9- Kitabının bu kadar sevilmesinin nedeni sence ne?

TUĞÇE AKSAL: Ne kadar inanmak istemeselerde, güçlü bir karakter oluşturdum ben. Elif. Başından geçen kötü olaya rağmen ayağa kalkmayı başaran kız. Evet ben Tecavüze uğramış birinin ne düşündüğünü anlayamam ama üzgünüm bunu yaşamamış kimse anlayamaz. Yani beni eleştirenlerde o kişilerin nasıl tepki vereceğini bilemez. Tv de herkesin ölmesi, bundan sonrada öleceği anlamına gelmiyor. Bu bir kitap karakteri, hayal gücü. Gerçek değil. Ben yaşamasını istedim ve yaşattım.
Sanırım okurlarım kitaplarımı bundan seviyorlar. Ne tam anlamıyla gerçek hayat ne tam anlamıyla hayal gücü:) Birde dilimin büyülü olduğunu söylüyorlar. Okuyan herkesi bağlıyormusum :)

10- Bu kadar tepki gelmesine rağmen yılmadan usanmadan mutlu kalmanın formülü ne?

TUĞÇE AKSAL: İronistlerim ❤️ Bana çok eleştiri gelebilir, beni seven az kişi de olabilir ama onların sevgisi bütün o eleştirileri beşe katlar. Ben bu yola tek çıksam da beni seven ironistlerimle devam ettim. Onların sevgisi olduğu sürece de kimse beni mutsuz edemez. Ha bu demek değil, eleştirilere üzülmüyorum. Çok üzülüyorum, neden dedikodulara inanıyorlar diye ağladığım zamanlar bile oldu ama sonra alıştım. Umursamamaya başladım. Eleştiriyi severim ama sırf eleştirmek için saçmalayan insanlardan hoşlanmıyorum. Neyse her zaman ailemin söylediği gibi "Meyve veren ağaç taşlanır."

11- İlham kaynağın ne?

TUĞÇE AKSAL: İlham kaynağım var mı bilmiyorum. Sadece yazıyorum. Yani şu olmadan yazamam bu olmadan yapamam dediğim hiçbir şey yok

12- Ne sıklıkla yazıyorsun?

TUĞÇE AKSAL: Normalde her gün yazıyordum ama düzenlemeler gelince her günümü düzenlemelere ayırmaya başladım. Bir plan oturttum kafamda, bir bölüm yazıp haftalarca bekleyeceğime. Ard arda bölüm yazıp düzenlemelere kaldığım yerden geri dönüyorum.

14- Hikaylerini nasıl oluşturuyorsun?

TUĞÇE AKSAL: Sadece bilgisayarın başına oturuyorum. Herşey aklıma geliyor, Allah'ıma şükürler olsun.

15 -Gelen ilk teklifte ne hisstettin?

TUĞÇE AKSAL: Ne alaka dedim. Kitap yapma gibi bir düşüncem yoktu. Dizi yada film yapmayı düşünüyordum, hala da düşünüyorum. Cevap vermedim. Sonra neredeyse her gün başka bir yayınevi yazdı. Okurlarımla paylaştım. Kitap olsun dediler, oldu.

16- Kurgunu ve karakterlerini nasıl oluşturuyorsun?

TUĞÇE AKSAL: Sanırım buda bilgisayar başında oluyor:) Zamanla da gelişiyor.

17- Karanlık Aşk Veletler ve veliahtlar ne zaman çıkacak?

TUĞÇE AKSAL: Yazın üniversite çıkacak. Diğerleri de aralarında 4-5 ay süreyle çıkacaktır. Yeniden yazıyorum, hiç okumadığınız bölümler ekliyorum. Sadece kitapta okuyabileceğiniz :)

18- Son olarak yeni yazarlara söylemek istediklerin, tavsiyelerin var mı?

TUĞÇE AKSAL: Pes etmesinler. Okunma sayısı az diye bir çoğu kitabını siliyor. Silmeyin. Ben serinin 2. Kitabının yarısındayken ilk kitabım 1M olmuştu. Ben, önce kendim için sonra da beni okuyan bir avuç insan için yazmaya devam ettim. İlla milyonlara seslenmenize gerek yok arkadaşlar, size gönülden bağlı 100 kişi bile olsa, yolunuz açık. Sadece yazın. Önce kendiniz için...

Wattpad Dedikoduları RöportajlarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin