08

420 38 4
                                    

Ttutt! Ttuutt!

"Mana dia ni?! Angkat la call. Ni mesti menggatal dengan perempuan. Tak pun dalam toilet." Aku cuba mengagak sendiri. Kim Seok Jin jarang tidak mengangkat panggilanku. Dan akhirnya dia mengangkat panggilanku.

"Hey babe, do you miss me?" Suara gatal Jin singgah di telingaku. Jin memang handal dalam bab-bab mengayat perempuan. Sampai aku sendiri yang mulanya tak tertarik pada lelaki boleh tersangkut. Jangan berfikir aku meminati kaum sejenis.. Oh please.

"I nak jumpa you babe, please. Now!" Aku mendesaknya dengan nada serak.

"Are you okay babe? Kenapa suara you macam ni?" Jin bersuara bimbang.

"Boleh tak jangan tanya sekarang. I kena jumpa you dulu, nanti I explain semua. Cepatlah!" Tiba-tiba pertanyaan Jin membuatku sebal dan geram.

" Alright! Alright! Babe, you jangan la marah. Ok, you siap sekarang, sepuluh minit lagi, I ambil you." Jin langsung mematikan panggilan. Seperti yang di janjikan, sepuluh minit kemudian, Jin sudah tercongok di depan pintu pagar depan rumahku. Aku hanya sempat menyambar dress yang sudah disangkut tersusun di dalam wardrobe. Aku main bedal saja, janji aku tampak anggun dan menggoda. That my style. Dress berwarna ungu paras paha dipadankan dengan choker sudah membuatkan aku tampak "menyelerakan". Ya sebetulnya susuk tubuhku yang lebih menonjol sebenarnya. Rambutku sisir rapi dan mengikat dengan cara pony style. Kakiku menapak ke tingkat bawah. Tiada sebarang kelibat di bawah. Langkah kaki terus ku atur ke almari kasut. Kasut setinggi tiga inci ku capai, langsung ku sarungkan.

Jin membawaku ke sebuah restoran seafood yang berkonsepkan atas air. Unik. Kreatif, semuanya dari kaca. Lantainya yang direka eksklusif diperbuat dari kaca dan ikan kap berenang di bawahnya seperti kita memijak permukaan tasik biru. Jin memesan satu set steamboat, manakala aku hanya memesan dessert. Kek cheese sudah menjadi hal yang wajib bagiku untuk dijadikan sebagai pencuci mulut.

"You look so beautiful tonight sayang." Jin memulakan bicara yang tadinya hanya ditemani riuh pelanggan yang entah apa patah percakapannya.

"Cantik tempat ni. Rasa tenang je." Aku cuba mengubah topik. Malas aku mahu melayan perangai gatalnya. Aku membelek-belek kasutku yang membuatkan kakiku agak terbuka sedikit. Aku rasa seperti diperhati.

"Bertuahlah ikan kap jantan yang dapat melihat di bawah. . . "

Jin terhenti dan aku spontan tersipu. Kaki cepat aku rapatkan dan bersilang. Tangan cuba mengemaskan lagi dress paras pahaku.

"You ingat ikan tu gatal dan jahat macam you ke?"

Terlepas juga kemarahan aku yang sudah lama aku pendam dari pagi tadi. Riak muka Jin berubah. Dia bangun dari tempat duduknya dan berjalan mengelilingi ruang di sebelahku. Kemudian dia menghadap dinding, memandang ke seluruh kawasan luar restoran yang diterangi oleh lampu-lampu LED yang berkelipan. Sesungguhnya keadaan restoran ini lebih kepada konsep romantik.

Satu pandangan yang begitu hijau,restoran berkaca di aras atas dapat melihat semua kawasan banglo dan perumahan mewah disekelilingnya. Dipenuhi dengan pelbagai pokok, taman air yang cantik. . . tempat yang sesuai untuk sesiapa yang inginkan ketenangan dan ilham dalam sesebuah karyanya.

Jin menghadap wajahku setelah kembali ke tempat duduknya. Makanan yang dipesan sudah terhidang didepan mata. Mungkin aku terlalu berfikir, sampai makan tengah hari pun aku tak sentuh. Aku akan 'ganti' balik makanku yang dah tetangguh siang tadi. Sepertinya memang aku melantak. Kek cheese juga licin aku bedal. Niat sebenar aku keluar malam ini bukan untuk makan pun sebenarnya. Dek kerana layanan yang Jin curahkan, aku terleka seketika. Lupa niat sebetulnya.

Malam masih muda katanya. Aku dibawa ke sebuah hotel dan merehatkan perutku yang sudah full dengan duduk terlentang di sebuah sofa Cleopatra. Jin pula mengambil tempat diatas katil bercadarkan serba putih bersih. Setelah perutku terasa sedikit selesa, aku bingkas bangun dan membuka langsir. Terpapar satu cahaya yang sedang bergerak selari di atas jalan. Suasana di Seoul pada waktu malam lebih cantik berbanding disiang hari. Limpahan cahaya membuatkanku tersenyum sendiri. Terasa diri lapang selapang-lapangnya. Aku hampir melupakan hal besar yang akan memusnahkan hidupku selamanya. Aku tersentak dek terdengar suara Jin yang cuba membetulkan urat-urat sendinya.

"Uwarrrgghhhh!"

Jin duduk bersila diatas katil sambil melontarkan pandangan kearahku.

"Babe, you cakap ada benda nak bagitau I? Apa dia?" Jin bangun mendapatkanku dan memelukku erat dari belakang. Dagunya juga didaratkan ke atas bahuku.

" You sayang I tak?" Soalan entah apa-pa yang aku tanya.

"Absolutely yes babe. Why?" Jin berkata yakin.

"Kenapa you tak pernah cakap yang you nak kahwin dengan I?"

Jin kematian kata-kata.

"Ermm, you kenapa tanya soalan macam ni babe. Kitakan muda lagi. Enjoy our life. Hidup kite sekali je. Kita enjoy puas-puas sayang. Kenapa nak tergesa-gesa." Jin seperti tak serious kedengaran dalam hubungan ini.

" Papa I paksa I kahwin!" Aku berterus-terang akhirnya setelah sekian lama aku pendam.

"WHAT?!! No way babe. Not now. I'm not ready yet. I tak sedia nak pikul tanggungjawab sebagai seorang suami. Apa lagi nak jadi seorang bapa." Jin terkejut beruk.

Aku berasa sangat kecewa dengan kata-katanya.

"Jadi apa semua ni. Apa makna you buat semua ni untuk I. You jadikan sebagai salah seorang simpanan you ke? Hah? I ni siapa sebenarnya bagi you?" Tiba-tiba pipiku terasa basah.

"Babe, jangan cakap macam tu. I sayangkan you. You saja dalam hati I. I cuma tak ready je lagi buat masa sekarang. I tak ada commitment." Jin seperti ingin betulkan keadaan.

"Ohh, tak ada commitment. Habis apa yang jadi malam tu, you nak cakap sekadar suka-suka la. Sebab apa? Sebab you tak ada commitment? Eh kalau benda malam tu jadi betul-betul, apa you nak buat. Nak bagitau parents I yang you still tak ada commitment? Macam tu?" Hatiku sudah membara. Hanya tinggal nak meletus saja.

"What are you saying? I cuma cakap buat masa sekarang. Soon, I've already agreed to marry you, so don't talk nonsense!."

"Okay, pasal malam tu. I'm really sorry. I just couldn't help myself. You were so beautiful last night and. . . so close. For three years, I have been waiting for you. My bad, sorry again sayang!.Okay, I janji nanti I akan bawa you jumpa my parents."Jin kembali memujuk.

"No, I won't go out with you again. I don't trust you anymore."

Jin mendekat dan aku mengundur. Sehingga aku kembali terduduk di atas sofa Cleopatra.

"Why are you always hurting me? I love you with all my heart. Apa saja yang I buat, semua buat you. Bila I ada buat salah sekali dua, kenapa you terus nak hukum I?"

"Because you've touched me. And it came to my mind, who else have you been touching?" Aku sudah meletus. Tak mampu tahan lagi. Air mata sudah laju keluar.

"Who cares? Dulu you kata, you tak mahu tau dengan perempuan mana I bersama, tapi sekarang you tunjuk cemburu dan you tanya?" Jin juga meletus.

"Sebab tangan sotong you! Nak merayap aje! Kalau I pun you sentiasa dah sentuh, what about the other girls? Can I believe you never had a social life in Ireland dulu?

"Sentuh macam mana you maksudkan? Macam ni?!"

Jin merebahkan aku pantas. Memelukku erat sambil bibirnya mencari bibirku dan kami bergelut. Aku pantas menampar wajahnya. Jin tersedar dan meminta maaf kepadaku. Sudahlah bertindak gila, tiba-tiba ingin meminta maaf.

"Hantar aku balik sekarang!" Semakin kuat esakanku

"Babe!"

"Now!"

Dalam kereta aku memilih buat mendiamkan diri. Permintaan maaf Jin langdung aku tak endahkan. Sebaik saja sampai di depan gate, Jin merangkul tanganku. Aku cuba menepis sekeras-kerasnya. Kudratku tak setanding dengannya. Dia bersuara.

"Lara, please give me a time. I janji I will marry you."

"When? Papa I dah jodohkan I dengan lelaki lain you faham tak sekarang ni. What I gonna do? I mati akal you tau tak. I tak nak kahwin dengan pilihan papa. Please, help me." Tangisanku memenuhi ruang di dalam kereta milik Jin.

"Sayang, I can't. Sorry!"

"Okay, thank you. I tak nak jumpa you lagi lepas ni. You jangan nak cari I lagi. Goodbye." Aku keluar dari perut kereta dan terus meninggalkan Jin.

"Lara! Lara! Shin Lara! Hish, menyusahkan aku betullah. Tak ape. One day kau akan tetap cari aku Lara. I know you." Jin bermonolog sendiri sambil tersenyum sinis. Pedal minyak ditekan sekuat hati lalu meninggalkan perkarangan rumah Lara.

Let's make love. . .

Just 3 Days _[Park Jimin]Where stories live. Discover now