Chapter 7

125 16 0
                                    

Mata aku celik. Aku terbangun dari mimipi. Mimpi yang sangat teruk. Aku terus bangun pergi ke arah cermin mata ku berair seperti sedang menagis. Aku risau tentang keadaan V. Aku terus berlari ke biliknya, aku negok tiada orang dalam bilik V. Katilnya berkemas bantal disusun.

Sebelum aku turun ke bawah untuk mencarinya, aku membasuh mata ku dulu takut ter kantoi dengan omma dan appa aku. Turan sahaja anak tangga yang ke 5 aku terlihat kelibatan Suga jugalah omma dan appa aku. Mereka duduk di atas sofa sambil termenung. Aku yang baru turun tidak tahu apa apa terasa bengong.

"Omma, appa, suga kenapa diam je? Mana V?"

Tiba tiba air mata suga terjatuh. Omma dan appa hanya berdiam diri sambil kepala mereka tertunduk kebawah. Tiba tiba aku tak sedap hati. Aku menagis sekali lagi lalu aku jatuh dan pengsan.

||SKIP||

"Hey V! Kau pergi mana ha? Sekejap ada sekejap tak ada!" Jerit aku kepada V

V terus berjalan dan tidak mendengar jeritan aku. Aku terus berlari ke arahnya lalu mendapatkan lehernya. Aku terus letak tangan kanan aku ke atas bahunya. Dia masih tidak perasan kehujudan aku. Dia terus pergi berlalu meninggalkan aku. Aku sangat terkejut dengan perbuatannya. Tiba tiba air mata ku berjurai lagi kini aku hilang sahabat.

Aku menjerit sekali lagi "YAAA V PABO! Sekuat kuat hati aku sambil air mata aku jatuh ke tanah.

V terdengar jeritan aku terus dia memusingkan kepala serta badannya ke arah aku. Dia membuka earphones dari telingganya. MP3 Yang berwarna biru dan berjenama apple miliknya disimpan ke dalam kocek. Dia datang dekat ke arah muka ku lalu mengelapkan air mata ku yang jatuh ke pipi.

"Dah jangan nagis. Kau kan kuat! Dah kau tak perlu fikir tentang aku. Kau kena fikir tentang keselamatan kau je. Suga, suga kawan kita, sahabat kita juga. Aku terpaksa pergi. Bukan nak tinggalkan kau, tapi aku terpaksa mian mijoo you are my best friend forever. Never forget you
:) i love you member forever"

Aku terbangun dari pengsan aku tadi. Tiba tiba mata ku merah sekali lagi. Aku mengosok gosok mata aku beberapa kali. Rupanya aku mimpi.

"Mimpi rupanya.. Kalau ikut kan hati aku tak nak bangun dari mimpi even mimpi ni V sangat kejam muhehehe" bisik diriku sendirian sambil tersenyum sendirian.

Tiba tiba suga, omma dan appa aku masuk ke dalam bilik aku. Dengan muka mereka yang sedih dan aku tak tahu apa apa.

"Ada sesuatu yang tak kena ke?" Tanya aku dengan nada suara yang rendah sambil menenung muka suga.

"Ya" jawab suga dengan satu perkataan

"Kenapa?" Tanya aku lagi.

Tiba tiba suga memegang bahu aku matanya tepat di mata ku "Mijoo sebenarnya V dah mati. V dah mati 2minggu lepas. Sejak dia tak de kau terus jadi tak betul. Tiba tiba je kau pengsan lepastu masa kau tidur kau asik sebut nama V! V! Lepastu kau nagis dalam tidur. And sejak 2 minggu ni bila kau bangun kau terus gosok gosok mata kau takut omma and appa kau perasan yang kau nagis. Setiap pagi kau bangun and cari sahabat kau V. Setiap hari kau cakap sorang sorang. Setiap hari kau cakap dengan entah siapa, kadang kadang kau cakap cakap dengan bantal peluk kau. Tapi dia dah tak ada. Dia dah mati. Dia mati masa birthday dia. Dia kena bunuh dengan orng jahat. Kejadian pon jadi depan mata kau. Takkan kau tak ingat satu pon?"

Air mata ku jatuh ke pipi lalu jatuh ke atas tilam. Aku terkedu dan tersentap dengan kata kata suga tadi. Suga terus memeluk aku untuk memberi aku reda seketika.

Selepas aku reda dari tangisan suga terus mengeluarkan sesuatu dari belakang nya.

~bersambung~

SORRY KALAU TAK BEST. SORRY KALAU CERITA NIH TAK BERAPA SEDIH MAAF KAN SEGALA TYPO TYPO DATO' AND ABAIKAN AYAT KELING. VOTE AND COMMENT JEBAL.
Eh macam maaf hari raya pulak en. Muhehe yela selamat hari raya u alls.

[C] High School Classmates •K.T.H•Where stories live. Discover now