POV NOAH
Zoals elke ochtend haal ik de flyers en de kranten uit de brievenbus. Deze keer zie ik een advertentie die heel interessant is.
Bijrijders gezocht voor twee haflingers. Waarschuwing: niet voor beginners, niet voor mensen die snel bang zijn, als je denkt dat je geschikt bent kom dan snel naar stal Zomerhoeve.
Ben ik bang? Nee, ik ben niet bang. Toch? 'Noah kom je nou? Anders kan je nooit de pony bijrijden.' zegt Silje. Ik check of ik alles mee heb en ren dan snel naar beneden. 'zo we kunnen gaan!' zeg ik. We pakken de fietsen en gaan weg.
POV SILJE
Na een kwartier fietsen zijn we er. 'Volgens mij is het hier?..' zeg ik. 'Ja dat denk ik ook.. zullen we er heen?' zegt Noah. We lopen rustig het erf op met de fiets aan de hand. Er komt een meisje naar ons toe lopen. Dat zal vast Lisa zijn! Ik steek mijn hand uit en zeg vrolijk 'Hee ik ben Silje en dat is Noah! Maar noem me maar sillie hoor!' ze kijkt me raar aan alsof ik een debiel ben ofso.. En dan trek ik mijn hand weer terug. 'Steek jullie handen uit'.. 'Umm.. oke?' zeg ik aarzelend. Ze legt wat witte korreltjes erop. We moeten het opeten. 'Zout? Waarom? zegt Noah. Maar ze zegt niks terug.. Daarna pakt ze een kleine pincet en steekt hem een klein stukje in mijn vinger. Er komt iets bloed uit. 'Geen weerwolven, geen vampier, geen demoon... Haaaiii ik ben Lisa!!' 'Uhh oke??' Ze kijkt vreemd en verbaasd naar Noah. 'Er is iets anders aan jou..' zegt Lisa. ' Uhh hoezo?' 'Nee laat maar! Kom dan laat ik jullie de pony's zien!'
POV NOAH
Wat heeft dat kind toch? Ze is aardig, maar wel super weird! We zijn binnen en Lisa laat de pony's zien. Voor de schuurdeur ligt allemaal zout en er hangt een grote ketting met een slot erop. Opeens gaat de schuurdeur met een keiharde vaart dicht. 'Uh wat was dat?' Vraag ik verbaast. 'Niemand.' zegt Lisa snauwend. Na een paar minuten gaat de schuurdeur weer dicht, terwijl het helemaal niet waait. Lisa kijkt om haar heen en ze ziet dat de helft van het zout weg is. Ze pakt een potje waar wat zout in zit en ze werkt het bij. Silje en ik kijken elkaar aan. 'uhh zullen we de pony's poetsen?' zegt Silje. 'ja goed idee.' zeg ik. Lisa geeft ons de borstels en we beginnen met poetsen. Lisa gaat weer naar binnen en een paar minuten later komt ze weer terug. Maar dan met haar pony, ze stijgt op en ze zegt dat ze nog wat moet doen. Ze galoppeert weg van het terrein af. 'er is iets heel vreemds aan de hand..Iets duisters..' zegt ik. 'kunnen we het niet wat lichter maken dan?' zegt Silje. 'ik bedoel het niet letterlijk Sil..' 'ik ook niet hahaha!' we pakken de radio en zetten muziek op. Daarna zoeken we vrolijke dingen. We versieren de pony's met slingers en kerstmutsen. Na een tijdje horen we iemand aankomen. Het is Lisa die weer in harde galop over het terrein terugkomt. Ze heeft een grote snee in haar wang en er zit bloed op haar lip. Ze kijkt naar de pony's die nog versiert zijn en ze kijkt ons raar aan. Ik haal snel de versieringen eraf. Dan komt ze dichter naar me toe en pakt de versieringen uit mijn hand. Ze zegt vanuit het niets 'welkom op stal!' Silje en ik kijken haar verbaast en blij aan.
JE LEEST
het geheim
AdventureDit verhaal gaat over Silje, Noah en Lisa. Silje en Noah zien een advertentie in de krant over twee haflingers die ze mogen bijrijden. Dit lijkt ze leuk omdat ze alle twee super paardengek zijn! Maar als ze aangenomen worden als de bijrijders van Pe...