Kapitola 2

6.2K 501 206
                                    

„Tělo sedmnáctileté Amandy Breuthorové bylo nalezeno včera krátce po půlnoci v londýnské části West End. Policie zahájila rozsáhlá pátrání po dvou mužích, které zachytily městské kamery. Příčinu smrti určí nařízená pitva. Mluvčí policejního oddělení potvrdil, že by úmrtí Amandy mohlo souviset se smrtí osmnáctiletého Kevina Shulera, který byl zavražděn minulý týden. Více informací vám nabídneme ve zprávách o půl deváté. Pro čtvrtý kanál, Laura Wickenheiserová."

„Přepni už tu černou kroniku, proboha," žádá mě Jeremy natěšený na zápas.

„Chudák holčička," vzdychá mamka nad osudem Amandy, o jejíž pravděpodobné vraždě se teď mluví všude. „Doufám, že ty vrahy najdou. Co když se vydají do Inverness?"

„Proč by to dělali?" přináší táta do obýváku dvě velké misky s máslovým popcornem.

„Mami, k nám je to skoro šest set mil," připomíná jí Matthyas.

„No a? Kdo ví, co je to za lidi. Možná byste všichni měli začít chodit s Danielem na karate," uvažuje mamka nahlas, zatímco přepínám televizi na sportovní kanál.

„Proč je proboha Preece v brance?!" rozčiluje se hned bratr, když na led nastupuje hráč s číslem padesát jedna. Všichni náhle máme v hlavě hokej a smrt mladé dívky se ztrácí v očekávání napínavé hry.

„Je mladý, zaslouží si šanci," krčí táta rameny a svaluje se na gauč vedle mamky.

„Minule to podělal," odfrkuje si Jeremy značně nespokojený s výběrem brankáře. Naše město nemá vlastní hokejový tým v nejvyšší lize, takže fandíme dvěma jediným skotským týmům, Dundee Stars a Fife Flyers. „Radši bych v bráně viděl Leclerca."

„Třeba překvapí."

A taky že jo. První gól do branky týmu Dundee Stars padá ve třetí minutě. Jeremy otevírá pusu a já čekám, co z něj vypadne za moudra, ale bez jediného hlesnutí ji zase zavírá a párkrát rychle mrká, aby se ujistil, že nesní. K jeho smůle ho o skutečnosti ujišťuje druhá branka, kterou dostává tým Dundee jenom dvě a půl minuty po té první.

„To není pravda," vydechuje Jeremy, když se protihráči připravují na přesilovou hru. „Oni si ze mě dělají srandu." Pokud se hráči Dundee nezačnou snažit, pokusí se o Jeremyho infarkt. Naštěstí se zbytek první třetiny odehrává bez větších dramat. Druhá třetina je o dost akčnější, dva góly dostává Manchester a jeden Dundee. Jeremymu nové skóre do žil vlévá energii a naději. Dokonce se uvolňuje natolik, že je ochotný sem tam komunikovat s tátou a řešit taktiku a jednotlivé postupy. Matty mezitím vysvětluje Danielovi úkol z matematiky a zápas sleduje jenom po očku. Nebo to tak alespoň vypadá, ve skutečnosti si myslím, že zvládá koukat na hokej, pomáhat bráškovi a ještě v duchu promýšlet svůj nejnovější fyzikální experiment na týden vědy, který by se měl odehrát v naší škole na konci února.

Je zajímavé sledovat Jeremyho reakce, když se nachází přímo na ledě a když sedí u televize. V obýváku je z něj klubíčko nervů, které neví, co s rukama a nohama, roztěkaný a neklidný. Asi proto, že nemůže zasáhnout do výsledku zápasu, musí spoléhat na hráče desítky mil daleko a doufat, že se s tím poperou. Doslova, hokejisté se začínají rvát a musí je od sebe odtrhnout až rozhodčí. Čtyři muži dostávají tresty, jednoho odvádí zdravotník a zápas pokračuje, atmosféra je ale mnohem napjatější. Na stadionu, i u nás v obýváku.

„Angláni pitomí," vrčí Jeremy pohoršeně. Jako většina lidí ze Skotska si neodpustí jedinou příležitost zanadávat na Angličany. A rvačka vyvolaná Manchesterem se přímo nabízí.

Děti hvězd {Probíhá oprava}Kde žijí příběhy. Začni objevovat