Alle trappen op, bocht om, deur open, dan het dak op en dan lijkt het alsof de tijd stil staat. Weer ziet Sam haar beste vriendin op de rand van het dak staan. Sam wil dingen roepen, maar ze zit vast. Ze kan geen spier bewegen.
Maar dan ziet ze iets zwarts in haar ooghoek. Langzaam komt het ding dichter bij. Hoe dichter bij het komt, hoe meer kleur en details er komen.
Het ding, wat op een meisje lijkt, is nu bijna naast Sam. Als het in rook opgaat en de tijd verder gaat.
Sam hoort zichzelf schreeuwen: "Roos, nee!!!"
Ze voelt zichzelf naar de rand toe lopen en naar beneden kijken, naar Roos. Er is bloed, veel bloed.
Maar dan gebeurd er iets wat Sam zich niet kan herinneren, Roos roept iets. Sam probeert te horen wat ze roept.
"Dit komt allemaal... door jou!"
Dan ziet Sam alles terug gaan in tijd, ook haarzelf. Ze schiet terug naar haar plaats op de trap. Maar nu ziet ze het ding weer. Het ding heeft nu een duidelijke vorm en staart Sam met een gemene lach aan.
"Probeer haar maar te redden... Sam."
En dan gaat de tijd weer verder. Sam is niet van plan tijd te verspillen aan het monster. Ze moet Roos redden.
Als maar hard genoeg rent.
Snel genoeg is.
Meer had opgelet.
Een betere vriendin was geweest.
Dan ziet Sam het weer. Roos staat klaar om te springen, maar dit keer kan Sam wel bewegen. Sneller, sneller, sneller. Ze moet optijd bij Roos zijn.
Sam is bijna bij Roos, haar vinger toppen raken die van Roos aan... maar dan staat de tijd weer stil.
"Oh, wat zielig dit." Hoort Sam de gemene stem zeggen. "Als je nou... iets sneller was geweest..."
Opeens gaat de tijd weer verder, Roos valt achteruit en Sam valt verslagen op haar knieën neer. Ze durft niet eens meer over de rand te kijken, ze is bang voor wat ze zal zien.
"Had je haar misschien kunnen redden."
Tranen stromen nu over Sam haar wangen. Haar hand, die nogsteeds uitgestrekt is, trilt.
"Wie ben jij?" Vraagt ze aan de stem.
"Oh... maar snap je dat dan nog niet??"
"I'm your worst nightmare."
~~~
Bedankt voor het lezen van m'n eerste korte verhaal.
Ik weet het, het is niet geweldig. Maar dat komt doordat ik nieuw ben bij dit schrijf gedoe.
Comment dingen die beter kunnen en misschien ideeën.
Ik zal zo snel mogelijk een nieuw deel publiceren.
xxx Clare❤