Hey guys!!! Sorry lama tak update. A lil' busy. Thanks sudi menunggu. Hope setia membaca n selalu menunggu sambungannya. Sayang korang... See yeahh!!! ^_- MiszNuNa
___________________________________________________________________LOCENG penggera dari telefonnya berbunyi. Lekas dia bangun dan menuju ke bilik air. Selepas itu, dia menyiapkan dirinya. Seperti sedia kala, simple n steady. Selepas itu, dia berlari menuju ke ruang makan. Awal dia bangun hari ini.
"Good morning, papa, ibu" sampai di ruang makan, terus sahaja dia menyalami kedua ibu bapanya.
"Good morning too sayang" mereka berdua membalas hampir serentak.
"Amboi awalnya bangun. Dah siap mandi pula tu." Puan Naura menegur.
Najihah menyengih. "Mestilah ibu."
Puan Naura tersenyum. Terkejut dia apabila semalam tak semena- mena Dr Nafidz menelefon dan memberitahu yg Najihah di hospital. Difikirkan Najihah kemalangan rupanya dia membawa rakannya ke hospital. Setelah mereka pulang, barulah dia mendengar berita sebenar daripada suaminya. Risaunya dia hanya Allah sahaja yg tahu.
"Abang mana ibu?"
"Abang dah keluar dari pagi tadi lagi. Dia pergi joging dengan kawan dia"
"Ooo." Jawab Najihah sepatah. Keadaan di meja makan kembali senyap. Hanya bunyi sudu yg dilagakan pinggan sahaja jelas kedengaran.
"Papa,"
"Iya? Apa?"
"Kita nak pergi hospital pukul berapa?"
"Dalam pukul, 9 pagi"
"Ooo ok"
___________________
Sebelum Dr Nafidz dan Najihah ke hospital, mereka singgah sebentar ke kedai. Najihah ingin membelikan sesuatu buat Baihaqy sebagai tanda minta maaf."Yg ni ok tak papa?"
"Ok saja. Tapi Iqy makan tak?"
"Dia makan aja. Kalau bagi kayu pun, dikatakannya sedap."
Dr Nafidz hanya menggeleng. Suka dia tengok Najihah sedang syok memilih coklat. Tiba-2 seseorang menyapa. "Lambat lagi ke, bang oi?"
"Tengok anak awak tu lah. Sekejap ambil, sekejap letak. Padahal benda yg sama aja"
"Haa! Ok, dah siap! Jom pergi bayar"
"Eh kejap, ambil banyak-2 ni siapa yg nak makan?"
"Hmm, suku yg Iqy. Yg selebihnya, yg adik" Najihah menayang kerang wanginya.
Puan Naura menggeleng, tak kala Dr Nafidz hanya ketawa kecil. Almaklumlah, budak-2.
_________________________
TOK, TOK, TOK...
Pintu bilik Baihaqy diketuk. 'Siapa pula yg datang? Umi dengan walid baru aja balik'. Pada ketika itu, Baihaqy hanya bersendirian. Takut juga dibuatnya."Masuklah" katanya perlahan. Entah dengar, entah tidak. Lantak dia lah. Kalau masuk, kalau tak, tak lah tu.
"Assalamualaikum" seseorang memberi salam.
Kembang setaman hatinya, apabila melihat wajah yg ditunggu-2 tunggu akhirnya tiba juga.
"Waalakumusslam."
"Baihaqy macam mana hari ni? Ok?" Tanya Dr Nafidz.
"Alhamdulillah uncle. Dah semakin ok sikit."
Najihah tersenyum. Kemudiannya dia melulu ke arah Baihaqy, dan menghulurkan sebungkus hadiah.
"Nah ambillah. Sebagai tanda minta maaf aku pada engkau. Kalau aku tak kejar ko, mati-matian mesti tak akan jadi macam ni"
YOU ARE READING
BFF To The Sis-in-law
Roman pour AdolescentsAdila,Najihah.Najihah, Adila..Bagai isi dan kuku, hubungan yg terlalu erat membuatkan ramai orang cemburu..Berkawan sejak kecil dan sentiasa menghabiskan masa bersama..Menerima diri mereka seadanya walaupun mempunyai kekurangan masing-masing.. Masa...