iii.

10 2 1
                                    

Aly tercari-cari di mana Alfie. Sejak petang tadi, tidak kelihatan langsung. Memang marah tapi rindu la jugak bila takde depan mata. mana abang ni ? Dalam bilik pun takde. Tak cakap pun nak pergi mana. Esok nak pergi Malaysia pun tak nak spend time dengan aku.

"anak daddy intai apa tu ? You looking for abang Alfie ? He's not here. He went to Italy already. Dia tak bagitau Aly ke ? " Daddy mematikan segala persoalan yang ada dalam fikiran Aly.
"Eh ? Really ? Nahhh dia tak bagitau pun. Hmm takpelah. Dah tak sayang adik la tu." Terus terang, Aly berasa agak kecil hati tetapi dia tak nak tunjuk depan Daddy nya.
"I heard that you fought with him last week about mama kan ? Please my dear, dont be too sad about it. Im sure he doesnt mean it. Aly jangan risau. Esok mesti dia call you. Sekarang ni dia still dalam flight. Now take a good sleep aight ? Kita gerak after subuh. Goodnight dear, i love you." Dato' Alfian memang tidak pernah gagal dalam memujuk anak gadisnya itu. Dia cium dahi Aly dan keluar pergi ke biliknya.
"Hmm bye daddy. I love you too hehehe"

okay , barang semua dah siap. Apa lagi eh ? Oh jiwaku , masih lagi tersorok dalam almari. Taknak keluar juga nampaknya. Hahahaha okay tak lawak la Aly baik aku tidur.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

*kedengaran suara pembaca berita*
Dia mengumumkan berita yang sangat buruk. Sebuah kapal terbang yang bertolak daripada Germany ke Italy terhempas di France. Seluruh keluar Aly yang sedang bersiap sedia untuk menghantar Dato' Alfian dan Aly ke lapangan terbang terkejut dan menghentikan semua perbuatan mereka.

"Daddy ? Let's go. What are you guys looking at? Oh and abang tak c...." suara Aly terbantut apabila dia terpandang ke arah TV yang memaparkan muka abangnya sebagai salah satu mangsa yang hilang.
"waittttt what is that ! Daddy ! please tell me this is not real. Abang dah sampai Italy kan ?!!! Tu bukan abang kan ?! Everyone please!! Oh god....." seperti paip air , macam tulah air mata Aly mengalir tatkala mendengar berita itu.Datin Ariya terus memujuk Aly.

"Hmmmm, Aly, mama tktau nak cakap macam mana tapi Aly dengan Daddy kena gerak sekarang or else nanti terlepas flight. I know this is not easy for you but it is not easy for us as well. I promise I'll call the manager at the airport or I will wait for the call from them. Once i got any news about Alfie, I'll tell you. You have to go...."
"MAMA ! How could you... Abang dah hilang kot ! Missing ! Gone ! mama still nak paksa kitorang pergi Malaysia ? Hell no ! yea ,I'll go to the airport but not because of the flight to Malaysia, I want to be the first person to know the updates about abang. Do whatever you want mama , but kali ini Alg taknak dengar dah cakap mama! " Aly terus berlari ke luar sambil meraung-raung.

Abanggggg ! Maafkan Aly. Aly suka lawan abang, suka tak dengar cakap abang , bila abang minta maaf haritu , Aly buat tak tahu. If I know this thing will happen , Aly takkan buat Abang macam tu. I miss your warm hugs , I miss listening to your advices , I want to hear your lame jokes. I want you right now. Abangggggggg . Aly masih menyalahkan dirinya.
"Aly , my precious one. Dont be like this. I tak boleh tengok you macam ni. Apa yang mama kata itu betul, tapi Daddy boleh delay kan flight kita. But paling lewat , esok malam. If kita tak pergi sana , we might be papa kedana you know. We already made a deal with those stupid bunch of people at Malaysia , so we have to go. Ikutkan Daddy , nak je batalkan deal tu. Tapi tak boleh. Right now , go inside , salam mama and kak Ita and take your luggage as well. We'll go to the airport right now! My son needs me , he needs us. Hurry up! " Daddy menyeka air mata Aly sambil memeluknya. Dia paling tak suka kalau anak gadisnya itu menangis.
"Okay... wait for a minute." Aly hanya menurut perintah Dato' Alfian.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Seperti yang sudah dijangka, airport Germany sangat sesak. Penuh dengan wartawan dan polis yang sedang mengawal keadaan.

"Ok lets just park here. I dont a give a damn kalau kena saman sekalipun. Your brother is way important than this. Oh anyway mama cakap apa tadi bila you salam dia ? Dia tak bising ?Bila daddy cakap daddy nak delay , membebel dia haih. " Dato' Ariya merungut pasal isterinya sambil berjalan ke arah entrance airport tersebut. Dia juga sudah agak tawar hati dengan isterinya itu. Tapi dia takde lah sampai nak runtuhkan masjid yang sudah terbina.

"Aly ? Aly ? You dengar tak i cakap apa ? " Dato' Alfian hairan melihat Aly tidak bercakap sedikit pun. Risau juga dia apabila muka Aly jelas menunjukkan sudah pucat dan kemerah- merahan akibat nangis yang terlampau banyak.
"Huh ? Oh sorry daddy. I cuma rasa pe....."
"Aly ? Aly ?! Oh god ! Hello ? Anyone ? My daugher fainted !! HELP ! " keadaan bertambah riuh apabila Dato' Alfian mula menjerit kerisauan. Tiba- tiba sahaja Aly pengsan di tengah jalan depan khalayak ramai.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Aly menggosok-gosok matanya. Tiada apa di sekelilingnya , segalanya putih. Dia turut melihat bajunya.
ehhh ? Aku rasa aku pakai baju ungu magenta tadi , siapa pulak yang tukar ? And ni tempat apa , kenapa putih je.
"Hello? Anybody's here? Help ! I think Im lost."
Aly menjerit , dia berasa sangat takut.oh god help me , get me out of this weird place. Disebabkan dari kecil ilmu agama tak pernah melekat dalam diri , mulutnya sentiasa menyebut 'oh god' . Tidak pernah sekali pun dia menyebut 'ya allah'. Dan nama pun Aly , benda sekecil mana pun dia akan menangis.
"Daddy , abang ... tolong Aly. Aly takut. Im scared" seriously , tempat apa ni ? Eh selalu dalam movie tempat putih putih ni maksudnya kita dah..... OH MY GOD ! IM DEAD ? NO , my good deeds are not enough yet. Tahu pula dosa nya banyak , manusia , bila dah mati baru tahu pasal pahal dosa.

"Aly, open your eyes. Im right here. Stop crying" Tiba tiba sahaja Alfie muncul di depan Aly.

"Abang ? Thank god ! U still alive ! You tau tak tadi news ckp flight you terbabas lepastu you hilang. Hahahaha macam mana la dorang buat kerja , my abang is here ! Right in front of me. " Dia berasa bersyukur sangat abangnya ada di situ. Terus memeluk sekuat kuat hatinya.

"Aly, this isnt real." Hairan. Abang Alfie masih dengan muka seriousnya.
Eee pehal abang ni ? Selalu dia akan ejek aku bila tengok aku nangis.
"Memang la this isnt real. Because you ada kat sini"
"Nope dear, maksud abang , this thing , this place isnt real. You are in your dreams . Wake up okay ? I might be lost but you know , ill always be in your heart. No matter what. I am sorry sebab tak dapat hantar you balik Malaysia. But please , go ahead tau. Your future kat Malaysia. Bukan kat Germany. And remember, dont trust people so easily. They might be so rapat with you , but they might also have another bad intentions. I love you adik " Alfie terus pergi tinggalkan Aly tanpa menoleh lagi.

"Abang ? Kejap lah !! Abang jalan tinggal Aly please !!! " ehh air apakah ini ? Hujan ke ? Aly terperasan ada sesuatu menitik me dalam matanya. Apabila dia menoleh ke depan semula , Alfie sudah tiada.
"Abang?! "

Adam ke Alfie ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin