Kapitel 22. Ett krossat hjärta

348 15 72
                                    

[kapitlet är INTE genom kollat så mörda mig inte om det är miljontals stavfel. Jag vill faktiskt leva tills att både jag och Maja är 20 sedan kommer Melanie döda mig ändå så det är bara att ställa er i kö ifall ni vi återuppliva mig för att sedan döda mig... Nej vad hemskt det där lät..! Aja nu ska jag sluta babbla och ni ska få läsa gott folk!]

(Mollys perspektiv)

Alltså lyssna. Jag vill verkligen lita på Ash. Jag vill verkligen det. Jag vill att vi ska kunna lita på varandra. Men jag är osäker. Så sjukt osäker.
Nu måste jag gå på min lektion som passande nog är med Slytherin. I astronomitornet. Vi ska ha teori. Sedan har vi trollkonstlära.

Jag gick tillsammans med Johanna upp för trapporna till Hogwarts högsta torn. Ska jag vara ärlig får jag kalla kårar av det här stället. Inte för att det var här som Smith sa att hon skulle vara på en dejt tillsammans med Ash utan för att det var här jag tydligen tog självmord i höstas.
Men sedan använde Melanie en tidsvändare och fick mig at inte göra det. Ibland önskar jag att hon inte hade vänt tillbaka tiden och förhindrat mig. Allt hade varit så mycket enklare då.
Aja livet är som en bergochdalbana kan man väll säga. Ibland är det underbart. Ibland är det hemskt. Man vet inte vad som kommer härnäst.
Eller tja livet är som första gången du åker en ny bergochdalbana. Annars vet du ju liksom vad som händer när ifall att du har åkt den innan och så är det verkligen inte med livet... Man kan aldrig veta vad som komma skall.
"Molly..?" Sa en röst och drog tillbaka mig från alla mina tankar.
"V-Va?" Sa jag förvånat och tittade mig omkring.
"Jag ställde en fråga till dig för två minuter sen" suckade Johanna.
"Oj förlåt, vad var det?" Sa jag och tittade generat ner i golvet.
"Jag frågade om du ville följa med mig och min familj en vecka till Frankrike i sommar" sa hon. Juste hennes familj är ju från Frankrike. Johanna kan tydligen prata flytande franska också.
"Eh, det vill jag nog. Men jag vet inte vad vi ska göra i sommar... Jag ska hem på påsklovet kan vi kolla då..?" Frågade jag. Hon log och nickade.
Det skulle vara jätteroligt att åka till Frankrike med henne.
Vi gick upp till astronomitornet och klassen samlades.
"Så idag ska vi ha teori. Sätt er ner och lyssna bara" sa läraren. Alla satte sig ner och hon började prata på om varför man hade satt Pluto som en dvärgplanet och hur månen påverkade jordens vatten.
Alla såg jätteförvirrade ut och antecknade nästan allt hon sa. Eller tja. Alla utom jag och Melanie. Vi fick lära oss det här för tre år sedan. Det är jätteenkelt.
Jag kollade ut genom fönstret och tappade helt mitt fokus.
Johanna knuffade sedan till mig och nickade mot läraren.
"Miss Malfoy, du har inte varit så aktiv. Detta kommer på ert nästa prov. Du bör anteckna precis som alla andra" sa hon.
"Men professorn, jag behöver inte anteckna" sa jag och alla stirrade på mig.
"Jaså, så du kan redan allt det här?" Sa hon och höjde på ögonbrynet.
"Ja" svarade jag och hon började ställa några frågor och jag svarade korrekt på varje fråga, hon och alla förutom Melanie såg imponerade ut.
"Mycket bra Miss Malfoy, tio poäng till Gryffindor" sa hon och återgick sedan till att förklara allt.
"Professorn! Professorn!" Var det någon som skrek, en från fjärde årskursen i Hufflepuff kom inrusande i klassrummet, eller vad man ska kalla det.
"Miss Ree, du stör min lektion. Vad är så viktigt att du kommer upp hit och stör lektionen?!" Sa professorn argt och flickan sagt skrämt på henne.
"Professor McGonagall vill ha er på sitt kontor, nu genast" sa hon skrämt.
"Vad kan rektorn vilja mig..? Aja isåfall så måste jag tyvärr gå. Vi gör klart teorin en annan dag. Ni får sluta eran lektion nu" sa hon och skyndade sig sedan iväg till McGonagalls kontor.
"Haha fett chill att sluta femtio minuter tidigare!" Utropade Blaine, en av Ash bästa kompisar, eller tja hans absolut bästa kompis.
Vi skulle ha haft dubbeltimme i astronomi men har bara haft en timme och tio minuter nu så vi får sluta femtio minuter tidigare...
Jag tog mina böcker och skyndade ut. Klassrummet var ganska stort.
Johanna satt kvar tillsammans med Alice, Sky, Olivia, Lex, Lexi och Rose. Dom skrev ner massa saker och antecknade det som stod på tavlan. Jag behövde det inte, jag kunde det redan. Score satt tillsammans med Albus, Frank och Logan dom satt och diskuterade quidditch.
Juste, Albus och Sky är tillsammans igen. Dom har lagt allt bakom sig nu, pratat ut ordentligt och är tillsammans igen. Länge leve Skybus!!
Melanie satt tillsammans med alla Slytherin killar och snackade om något.
Barbiedockorna stod vi dörren och jämförde sina naglar. Åh, om ni inte förstod det så är "Barbiedockorna" Nightmare, McLaggen och Smith.
"Malfoy, glöm inte bort att komma hit ikväll. Jag vill se ditt hjärta krossas lillan" sa Smith och flinade.
Jag gav henne en kall blick och gick där ifrån. Ingen av dom andra hade ens märkt att jag gott. Lika bra det, då kan jag få vara ifred och dessutom så kan jag gå till biblioteket och plugga massor!

Malfoys Trillingarحيث تعيش القصص. اكتشف الآن