Multımedia'da Kuzey var <3
Valizlerimi arabanın arkasına koydum.Gidiyordum.Eğitimim için gitmem gerekti. Anneme ve anneanneme sarıldıktan sonra Mertte'de sıkıca sarıldım. En çok onu bırakmak üzüyordu beni.
Arabaya bindim ve son bir kez köyüme baktım.Doğup büydüğüm yere son birkez baktim.... Artık adam ne kadar zenginse beni şöförleri götürüyordu. Yeni bir hayata merhaba deme vakti gelmişti hoşçakal köyüm , merhaba İstanbul...
************************************************************************************************************
İstanbullu hiç böyle hayal etmemiştim.Her yer bina, bir ağac'ı bile zor görüyorsun. Her yerden araba ve korna sesleri geliyordu , Yerlerde çöp vardı. Allah'ım sana geliyorum o nasıl bir tarafik ! Şöföre döndüm;
"Daha ne kadar var ?"
"Birazdan evde olucaksınız küçük hanım " dedi . Birazdan dedi ya 2-3 saat sonra anca gelebildik.
Önümde duran koca eve baktım. Bahyaçesinde havuzu bile vardı. Adam bana anahtar verdi.
"Evin anahtarı. Kenan bey akşam evde olucaklar" dedi ve gitti . İnsan bir yardım eder dimi ama? Aman neyse. Yavaşça kapıyı açtım ve eve girdim. Keşke girmeseydim şu anda karşımda çıplak bir erkek birde kız var ve ikiside bana kızgın bir şekilde bakıyor. Galiba bunlar şey yapıyordu... Şey işte anladınız siz. Hemen elimle gözlerimi kapattım.
"Ben çok özür dilerim" dedim . Neden ben özür diliyorsam ! Onlarda salonun ortasında şey yapmasaydı.
"Bekle" diye kalın bir erkek sesi duyunca gözlerim kapalı beklemeye başladım . Biraz zaman geçtiktn sonra...
"Gözlerini aç" diye emir verdi.Ellerimi gözlerimden yavaşça çektim. İkiside giyinmişti .Çocuk sinirle bana doğru yürüdü.Şimdi fark ettim de çocuk acayip yakışıklı yahu.
"Sen kimsin?" dedi. Sertçe yutkundum ve;
"Ben Duru , Kenan amca..." sözümü kesti.
"Ha tamam, anladım sen şu köylü kızsın" demez mi? Ben bir sinirlendim , bir sinirlendim !
"Evet, köylü kızıyım , evet bu yaşıma kadar hep köydeydim. Bir sorunmu var ?"
"Evet, Köylü güzeli bir sorun var ! Ben evimde köylü biriyle paylaşmak istemiyorum ama babam yüzünden buna mecmurum" diye bağırdı.Kıza baktığımda bana ezici bakışlar atıyordu. Çocuk ;
"Emel hanım" diye bağrınca içeriden yaşlı bir kadın geldi.
"Buyrun efendim?"
"Köylü güzeli misafirimize odasını göster!" dedi .Kaba çocuk ! Annesi hata anneannesi yaşındaki biriyle nasıl böyle konuşa bilir ? Bide bana köylü demesi canımı yakmıştı sanki çok büyük bir küfürmüş gibi söylüyordu . Kadın valizimi almaya çalışınca onu durdurdum.
"Ben taşırım" dedim ve valizi elime alıp kadını takip etmeye başladım. Bir odaya girince bende arkasından girdim. Altın sarısı ve mor eşyalarla düzenlenmiş , nerdeyse bizim köydeki ev boyunda bir odaydı.
"Burası sizin odanız küçük hanım eğer bir şeye ihtiyacınız olursa beni mutfakta bulabilirsiniz" dedi ve kocaman gülümseyip odadan çıktı. Yatağımın üstüne oturdum. Birden aşağıdaki çocuk aklıma geldi.Kimdi acaba ? Ama gerçekten çok yakışıklıydı. Karnımdan sesler gelmeye başlayınca aşağıya indim. Mutfağı bulmaliydim. Salondan sesler gelince dinlemeye başladım Kenan amca gelmişti.
"O senin kardeşin sayılır!"
"Ne kardeşi baba? Sütkardeşi diye bir şeymi kaldı artık !"
"Öyle deme ona alışsan iyi edersin çünkü bundan sonra bizimle yaşıyacak" dedi .
"Baba aynı ona benziyor !" dedi . Kime benziyordum ?
"Farkındayım" uzun bir süre sesizlik oluşunca içeri girmaya karar verdim ve yavaş adımlarla içeri girdim. Adam bana baktı ve gülümsedi;
"Nasılsın kızım ?"
"İyim" dedim ve çocuğa baktım. Bana nefretle bakıyordu. Hayır sanki ona bir şey yaptımda.
"Kızım bu benim oğlum Kuzey" dedi sonra ise
"Ben bir kaç gün yokum yarın Kuzey ile okula gideceksin" dedi . Gülümsedim ve başımı salladım oda gülümsedi ve üstüne ceketini giyip evden çıktı.
"Şimdi Kuzey ile birbirimize kötü bakışlar atıyorduk dayanamadım ve o koca ağzımı açtım.
"Neden böyle davranıyorsun, sana birşey mi yaptım?" dedim demez olaydım. Bana öyle nefretle baktiki...
"Bana bak köylü güzeli burası İstanbul senin o köyüne benzemez . Yarın okulda ona göre davran beni rezil etme"
"Benim köyümün neyi varmış ?" bir kahkaha attı
"İnan bana İstanbul ile çok farkı var !"
"Doğru söylüyorsun çok fark var çünkü benim köyümdeki insanlar kendilerini para için satmıyolar sadece sevgi ilede mutlu olabiliyorlar"
"Parasız mutlu olunmaz köylü güzeli"
"Ben bu yaşıma kadar parasız mutluydum ama !" dedim artık sinirlenmeye başlamıştım.
"O zaman burda ne işin var ?"
"Ne alaka?"
"Bir düşün eğer parasız mutlu isen neden buraya gelmeyi seçtin?" dedi afallamıştım.
"Ben...Şey eğitim için" dedim
"Kendini kandırmaya devam et !" dedi ve salondan çıkıp gitti....