--ArfanPov--
Niat nak bagi barang dazney yang terbawa tadi tapi baru saja nak ketuk tibatiba dengar luahannya semua.
Kini aku masuk dibilik. Aku mengelamun . Banyak benda aku nak fikir . Hal Office , Hal Nak cari isteri lagi and yang paling penting hal dazney.
"Aku still sayang dia ka?"
"Aku rasa tak kot. Tapi entah kenapa tiap kali dia cerita pasal Fir. Aku sakit hati"
"Eh tak tak . Tak boleh. Dazney tu bini orang. Dia tengah mengandung. Aku kena buang perasaan aku and kena fikir pasal hal dorang aje. Fokus" Tambahku lagi.
"Kali ni aku kena mengalah" Aku mengeluh kuat.
'Patutkah aku bagitahu fir? hm bagitahu ajala. Lagipun berdosa bersubahat dengan dazney tu' cadangku.
Lalu aku pergi mengambil telefon . masih ke aku save nombor syaffir? nak harap dazney? huh sampai bila bila dia tak akan bagi.
Ya nombor syaffir aku dapat dari Sepupu syaffir . Syaffir tak save nombor aku pun . maybe?
Sibuk aku mencari akhirnya jumpa jugak yeah.
'Akhirnya, jodoh kau kuat dengan dazney hahaha' omelku.
Aku cuba menelefon dia. Tetapi Hanya suara operator yang menyambut. haih.
10 kali aku telefon. 10 kali tu jugak sama juga. Aku biarkan ajalah pandai pandai lah nanti dia nak call balik.
aku menghantar mesej ringkas kepadanya
Kalau kau nak tahu something. Call back okay? jangan risau aku orang baik
Hahahahah Watda? apehal lain sangat ayat aku ni ew. macam sopan pulak aku tengok. Okay tukar tukar.
Asal tak angkat? melayang doh kridet aku. kau fikir senang ke nak beli? Kalau kau nak tau something kau call aku balik. Kalau taknak kau abaikan aja. ni soal hidup dan mati kau. k bai chaw
Terus aku tersenyum . haaa yang ni barulah cantekk. Geli apa buat ayat sopan santun kat satu kaum. ohmai pffft.
Tiba tiba aku teringat Mamaku , Tengku Kisha yang kini berada di singapura.
Aku teringat lagi cadangan yang mama aku beri. dia menyuruh aku mencari calon isteri. Haih nasib badan aku lah dapat jadi anak orang kaya asyik kena paksa aja.
'Calon pun takde macam mana aku nak cari?' omelku
Tiba tiba idea bijakku muncul.
'Nak ngorat orang guna taktik playboy yang dulu? hmm nampak macam menarik. Tapi taktik tu kita ubah sikit menjadi Mat jiwang yang setia lagi penyayang. Anyonyonyo eww'
Lantas aku membelek jam. Masih awal belum lagi nak asar. bagus layan mimpi dulu. manatahu mimpi jodoh hahahahha!
Lalu aku berbaring ke katil yang bersaiz king ini. aku mengusap katil yang patutnya nanti ada bidadari yang menemankan sewaktu tidur
Yaa bidadari itu bakal isteriku , jodohku. Kita tunggu sahaja nanti. hanya berserah . Lalu aku pun tertidur .
--EndArfanPov--
--Skip--
'Siapa pula call aku ni?' Desis hati syaffir yang baru sahaja selasai mandi.
012766.....
Lalu syaffir membaca mesej yang dihantar oleh stranger itu. Apa maksud dia ni? Soal hidup dan mati? ahh ngarutlah.
Syaffir mula tertarik untuk menelefon kembali tetapi dia membuat keputusan untuk menanya digroup . buntu doh! Lalu aku membuka aplikasi whatssap dan mula menaip di group.
YOU ARE READING
Awak sayang saya Tak ?
RomanceEwah Cantiknya memerli . Siapa ni ? nak cari siapa ? - Dazney Eh tak , Saya hensem lah Puan Tengku NurDazney Hazanah - Unknown Number --------------------------- Tengku NurDazney Hazanah binti Tengku Hisham dipaksa mengahwini anak Tengku Khuzaimie...