Part 1:Permulaan

259 15 2
                                    

~ Di Lapangan Terbang Seoul ~

Chorong: AAhhh.... Korea. This is second time in my life that I'm come to my own country after 5 years at U. S. A

*Note: Chorong memang orang Korea tapi dia pindah ke U.S.A selepas kematian ibu bapanya lima tahun yang lalu. Jadi, dia dah lama tak pulang ke Korea*

Chanyeol: Dah-dah la tu. Cepat tolong oppa angkat luggage ni. Berat lah. Please jebal....*buat muka aegyo*

Chorong: Aigooo.... Oppa ni. Nae, Chorong tolong oppa angkat beg tu.

Chanyeol: Yeah... Gomawo Chorong-sshi. Ni baru saeng oppa.😊

Chorong: Hehehe......😄

~Bayangkan ni mereka di airport

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

~Bayangkan ni mereka di airport.Mian gambar kecik.....~

~Selepas mereka mengangkat bagasi mereka, mereka terus bertolak menuju ke rumah omma dengan appa mereka yang lama sebelum mereka berdua dilahirkan.Setelah 2 jam,akhirnya mereka tiba juga ke sebuah rumah agam milik parents mereka.~

Chorong: Wau,i jib-eun jeongmal keuda! Gamsa eomma, gamsa appa. *Wow,besarnya rumah ni! Terima kasih omma,terima kasih appa*.

Chanyeol: Chorong pilihlah bilik mana yang chorong suka. Oppa punya bilik utama di tingkat atas. Oppa harus pergi dulu.

Chorong: Waeyo?! Oppa nak pergi mana?! Eotteohge dangsin-i nal naebeolyeo su issseubnida? ! *Sampai hati oppa tinggalkan saya sorang-sorang*😡

Chanyeol: Mianhaei.Oppa ada hal. Nanti oppa pulang. Jaga diri baik-baik. Kalau ada apa-apa call oppa terus,arrasseo?😉

Chorong: Nae,annyeong.😇

Chanyeol: Annyeong.😊

Chanyeol pun keluarlah dari perkarangan rumah tersebut.Tinggallah Chorong seorang diri di dalam rumah tersebut. Lepas kemas barang-barangnya ke dalam bilik barunya,iaitu di bilik bersebelahan dengan Chanyeol oppa,Chorong pun terus baring di atas katilnya.

Chorong: Omma,appa. Chorong rindu omma dengan appa. Siapa yang bunuh omma dan appa pada 5 tahun lepas?! Nugu?!😭😭😭😭😭

Chorong pun menyembamkan mukanya ke bantal sambil teringatkan peristiwa 5 tahun lalu sebelum mereka pindah ke U.S.A.

~ Flashback lima tahun lalu~

Chorong dan Chanyeol dalam perjalanan pulang selepas membeli keperluan untuk perayaan Christmas di Seoul Mall.Setibanya mereka di perkarangan rumah, mereka terlihat dua mayat yang sudah tak bernyawa lagi di hadapan mereka. Mayat itu ialah Tuan dan Puan Park yang dibunuh kejam. Chorong menangis teresak-esak melihat mayat omma dan appa mereka.

Chanyeol:Imi deo isang ulji anhseubnida. dangsin eun eommawa appa neun deo isang uliui cheugmyeon eeobsneun dong-ui haeyahabnida.( Sudah,janganlah menangis lagi. Kamu kena terima yang mak dan ayah sudah tiada di sisi kita lagi.)😞

Chorong: Chorong tahu,oppa. Tapi waeyo mereka pergi tinggalkan kita?! Wae?! Sobs....sobs.....😭😭😭😭

Chanyeol: Tabahlah yer Chorong.😖

Chorong: Nae,oppa.Gomawo.😃

Chanyeol: Cheonman chagi.😊

Chorong: *Aku harus cari pembunuh tu dan balas dendam atas kematian omma dengan appa.Aku tekad dan nekad!!*😬

~ Flashback tamat ~

Chorong: Omma,appa. Selepas omma dan appa mati,oppa nampak aneh. Oppa macam menyembunyikan sesuatu dari Chorong selama ni. Geuga , eomma? ! Geuneun mueos-ibnikka?! * Apa dia,omma?! Apa dia?!*. Chorong buntu sekarang ni. Bantulah Chorong untuk tahu apa yang sebenarnya terjadi?

~ Sabar anakku, kamu akan ketahui siapa pembunuh kami dan apa yang terjadi kepada oppa kamu tak lama lagi. Kamu sabar ye Chorong. Omma dan Appa percayakan kamu.Dan janganlah kamu selalumenangis tentang kami. Kami gembira sekarang kerana anak kami dah besar dan kami akan selalu doakan kebahagiaan kamu berdua,ya anakku ~

Chorong: Baiklah,omma. Chorong akan ikut nasihat omma. Chorong janji.

Selepas itu,Chorong pun tertidur dengan lena dibuai mimpi.

~ Macam mana dengan chapter 1 ni?? Mian tak best. Please vote,like and comment tentang ff saya ni. Kalau suka, saya akan buatnya lagi.Kalau tak, saya akan baiki mana yang x best. Mianhei. Dan saya mohon, NO SILENT READERS please. Kamsahamnida.~

He's My Love  (EXO FF) Where stories live. Discover now