Tarih Öğretmenin ağzından
Sabah erkenden kalktım çok heyecanlıydım. Okulun dördüncü haftasıydı. Ağustos atamalarında atanamamıştım. Ama mezun olduğum okuldaki öğretmenlerden biri doğum iznine çıkmıştı. Öğretmen açığı oluştuğu için il içinde bir öğretmen atanıcağını duyup başvurmuştum. Benim gibi sekiz kişi daha başvurmuş ve şans bu ya ben seçilmiştim.
İlk öğretmenlik günüm ve şuanda kahvaltı yapıyorum. Umarım dolmuş bulur ve çabucak giderim. Vakit kaybetmeden giyindim ve evden çıktım.Durağa 15-20 metre kala bir korna sesi ile irkildim. Yanıma beyaz sedan bir ford yanaştı. Bu arabayı tanıyordum. Bu Faik hocanın sedan focus u idi. -Ben mezun olmadan iki sene önce bizim okula gelen yeni beden öğretmeniydi Faik hoca. Çok kafa adamdı. Çok severdim- Yavaşça arabanın camı açıldı.
"Günaydın Ece okula mı?"
"Evet hocam" -evet adım Ece, Ece Çiçek tarih öğretmeniyim.-
"Atla" arabaya bindim. İlk sağdan dönerek ana yola çıktık ve okula doğru yola koyulduk. Radyoda Modelin Bir Melek Vardı şarkısı çalıyordu şarkıyı bölen ise Faik hocanın imalı bir sorusu oldu
"Ama artık 'hocam' olmuyor meslektaşız sonuçta"
" ne olursa olsun siz benim öğretmenimsiniz" babacan bir şekilde gülümsedi.
"Heyecanlı mısın?"
" hemde nasıl ne yapacağımı bilmiyorum"
"sakin olacaksın. Zaten dört yıl öncesine kadar aynı okula gidiyordun. Sabah erkenden geldiğine göre dersin var"
"ilk iki dersim boş"
" iyi işte erken gelmene gerek yok"
" bana biraz kıyak geçmişler"
" o hemen belli olmaz hangi sınıfları vermişler"
" 9. Sınıf tarih ve 11.sınıf TC inkılap Tarihi"
" bütün onbirler mi?"
"Evet"
" onbirler biraz sıkıntılıdır. Özellikler 11 -B"
"Neden, ne oldu ki?"
"Onu artık kendin anlarsın " diyerek beni merakta bıraktı ve başka konuya atladı. Hocamla sohbet muhabbet okula kadar gelmiştik ve benim yeni hayatım başlıyordu. Artık fiilen bir öğretmendim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HİÇBİRİ'leri
NonfiksiBen MELİSA sizlere hayat hikayemi anlatmayı çok isterdim ama bu hikaye benim değil bizim grubun hikayesi... Bizim grup Şakacı ciddi eğlenceli soğuk esprili veya ne dersen de ondan SELİM...o Şakacıdır ama ciddi olmasını da bilir. ÖZGÜR o bizim göz...