19

169 13 2
                                    


En smärta gled genom kroppen och jag kände hur jag vaknade till. Jag försökte öppna ögonen men ordern ifrån hjärnan verkade inte komma fram till ögonen. Istället låg jag tyst och stilla med slutna ögon. Något som lät som steg kom in i rummet och sedan ljudet ifrån en stol som drogs ut. Jag ville verkligen öppna ögonen för att se vem som nu befann sig vid mig, men jag orkade verkligen inte. Min ena hand lyftes upp och en kyss lämnades på mina knogar.

" Ursäkta, men ni måste gå nu. " Hördes en röst längre ifrån, det var en kvinna. Antagligen en sköterska. Paniken steg inom mig. Jag måste verkligen se vem det är! Ögonlocken vägrade låta sig lyftas och inombords drog jag en lång, hopplös suck. Min hand placerades tillbaka på min mage där jag haft den från första början. Stolen drogs ut igen och med tunga steg lämnade personen rummet.

Jag måste ha somnat för återigen vaknar jag upp. Den här gången när jag försöker få upp ögonlocken, lyder dem. Ljuset bländar mig vilket får mig att kisa och blinka ett antal gånger för att vänja sig vid ljuset. En lättad suck hörs vid min högra sida och jag ser försiktigt emot det bekanta ansiktet.

" Hej... " Säger Josh lågmält och stryker mig över kinden. Hans hår ligger rufsigt uppe på huvudet, han har bara på sig mjukisbyxor och en t-shirt och påsarna under hans ögon visar ett klart tecken på att han inte haft så mycket sömn.

" Hej.. " Säger jag knappt hörbart. Min mun är torr och det känns som sandpapper i halsen. Josh verkar reagera på det och räcker mig försiktigt en vit plastmugg. Jag tar emot vattnet och försöker sätta mig upp. Men resultat får mig att mer se ut som en sprattlande fisk. Josh tar tag i en dosa vid sängen och höjer sakta upp den så jag sitter i en bekväm ställning. Jag för muggen emot läpparna och börjar dricka sakta.

Jag satte ifrån mig muggen och placerade den på det lilla bordet vid sängen.

" Så hur mår du? " Sa Josh med oro i blicken.

" Ont i typ hela kroppen och huvudvärk.. " Jag har ett vagt minne om vad som hade hänt. " Någon krockade in i min bil va? " Sa jag efter en stund. Josh nickade instämmande.

" Mhm, dock vet vi inte utav vem eller hur det hände. " En paus. " Ett anonymt samtal berättade att dem sett en rätt så krossad bil i diket. När vård kom dit såg dem att du låg vid sidan om bilen. Dem sa att du måste ha haft en skyddsängel vid din sida då dina skador inte var så värst allvarliga. " Han kramade om min hand i sin och gav mig ett osäkert leende. Jag besvarade hans leende ynkligt och sneglade ner emot min kropp. En konstig känsla stack till i märgen. Det kanske inte var en olycka? Jag tror att det var planerat. Tänk om det var mannen med masken... Skulle någon tro mig om jag sa att det inte var en olycka? Nej, dem skulle säkert vifta bort orden med sina händer och försöka intala mig att det var en olycka. Men helt ärligt.. Jag tror inte att det var det.

________
Isch, ska till Liseberg på måndag och har typ fobi för Balder och alla dem och min vän ska tvinga upp mig i dem
Rip
Kram från Vilmaaa ;*

Fallen ängelWhere stories live. Discover now