Vi går hand i hand till skolan. Idag är det skolavslutning. Det är inte direkt roligt för jag minns bara hur min förra skolavslutning var och hur den terminen var den värsta delen av mitt liv.
Jag ser Sarah gå fram till mig.
- hej, säger hon glatt. Hon försöker iallafall vara glad. Det kanske jag också borde vara. Jag menar det är ju ändå skolavslutning, Sista dagen på terminen, sommarlov. Förut betydde sommarlov, något roligt. Nu är det bara en stor rädsla att idag kommer det tillbaka. Det jag aldrig vill ska hända. Men det jag vet kommer hända någon dag.
Förra året var inte roligt. Jag vill inte tänka på det. Skolavslutningarna brukar vara glada. Familjen kommer och ser på en när man sjunger på skolgården, som när man var liten.
Nu påminner det bara om min mammas död när jag tänker på det.Det gör ont när jag tänker på henne.
Jag känner tårarna komma. Mamma... Det är mitt fel att hon är borta. Allt är mitt fel.- hur mår du? Frågar Alec. Sarah drar in mig i en kram och stryker mig över håret. Även fast det har vart jobbigt för ett år sen så fick jag en syster. Jag fick en syster som tröstade mig.
- det kommer bli bra sis, det kommer bli bra säger hon och ler. Jag hör mina ord till henne, och nu hennes ord till mig.
- du behöver inte göra det här. Säger hon.
I vanliga fall skulle jag fortsätta, vara med på skolavslutningen. Men istället så vill jag leta reda på matt och Nathan och hitta på något som inte framkallar gamla tråkiga minnen.Vi hittade Matt och Nathan, så vi gick ner till stan och tog en fika. Efter en stund behövde Alec, Nathan och Matt gå. Jag gav Alec en blick som sa, varför lämnar du mig? Han log bara och gav mig en snabb kyss innan han gick.
- kom, sa Sarah plötsligt.
- vad ska vi göra? Frågade jag henne.
- jag måste visa dig en sak. Svarade hon bara.**********
Vi går in i skogen som är framför oss. Jag undrar fortfarande vart vi är påväg. Men Sarah säger inget.
Vi kommer tillslut fram till en stuga, jag undrar vad den gör mitt ute i skogen ditt ingen hittar.
Vi går in och jag blir chockad över att det är som ett rum. Det är typ som ett kontor.
Sarah går fram till en hylla och tar ut en svart pärm med namnet Charles Green, pappa...**************
Tack såå mycket för 100+ läsningar på complicated❤️.
Jag vet ett jääätte kort kapitel men jag kunde inte skriva mer den här veckan, för jag är varit på en liten resa med min mormor och syster.
Men jag hoppas ni tyckte om kapitlet.Oxox
- Amelia
YOU ARE READING
Everything I wish (pausad)
Teen FictionJag trodde aldrig att mitt liv skulle bli såhär. När jag vaknade på morgonen visste jag inte hur dagen skulle se ut. Om jag kunde ändra historien skulle jag göra det. Om jag haft chansen att ha ett annorlunda liv. Då skulle jag ta den. *^*^*^* ...