AUDRAAudra nu se mira că gărzile aduceau pe cineva. Scopul lor era de a primi o recompensă imensă pentru faptele săvârșite, așa că nu era ceva nou. Şi totuşi băiatul corespundea descrierii întortocheate din profeţie. Acele plete de aur atrăgeau atenţia, iar desenul de pe braţ sugera multe. Totuşi fluturele nu era o metaforă? Dacă figura masculină care probabil se afla în sala Gloria era doar un actor vopsit blond cu culori de doi sletzi? Trebuia să-i dea măcar o şansă.
O aducere-aminte i-a săgetat mintea în viteză. O foaie, cu cerneală pe ea de secole, ba chiar milenii în urmă, fâlfâia în faţa ei. Ştia ce scria pe ea, toată familia ei ştia ce scria pe acea foaie, era moştenirea neamului Edrendira. Oare chiar avea să vină sfârşitul lumii atât de curând? Dar cine avea să fie cel care ar fi avut posibilitatea să-i salveze? Par de aur, diferit, fluture, spectru. Cuvintele de bază.
Fluturele cu aripile sale argintii coboară,
Luna dispare,
Iar spectrul apare.
O bucată cade
Mai multe cascade.
Doar una importantă.
Eroul cu auriile plete îi va salva
Pe ce-i ce vor esua.
Nimeni nu-i ca el si el nu-i ca nimeni.
Spectrul distruge
Mântâitorul salvează,
Cine va câștiga?Profeţia rostită de o persoana necunoscută cu mii de ani în urmă încă o măcina pe Audra. Până acum câţiva ani n-a crezut o boaba din cuvintele de pe pergament, dar în Elios au ajuns să vină inundaţii, iar în Candeel s-au petrecut sute de cutremure colosale, toate provocând crăpături largi si periculoase în pământ. Munţii Blestemaţi si nordul nu mai aveau atâta zăpadă; iar în decembrie, luna frigului, nu a nins de loc. Animalele deveneau din ce în ce mai neliniştie, iar vrăjitoarele din crâşme făceau fel de fel de preziceri. Sfarşitul lumii venea rapid spre ei.
Audra a abandonat gândul pe holul de la intrarea în odaia ei. După ce s-a schimbat în alte haine, şi-a apucat bagheta prinsă de cizmele ei de vanatoare şi s-a pus in pozitia de alergare.Totuși înainte de a porni spre sala Gloria , trebuia să-și aranjeze și ea părul. S-a dus în dreptul oglinzii cu peria iî mână, apoi a început să îşi aranjeze gentil pletele. Costumul, observase ea, nu ii venea chiar rau. Desi o deranjau soldurile si pieptul prea mare, s-a gandit sa le ignore de data aceasta. A crescut ştiind că sânii nu aveau s-o avantajeze prea mult într-o lupta, însă sora ei a insistat să nu renunţe la ei, pentru că aveau s-o ajute în alte cazuri. Cazuri la care Audra nici n-ar fi vrut să se gândeasca. Şi-a analizat din nou corpul. Era genul de persoana căreia nu-i păsa de aparenţele exterioare, totuşi când venea vorba despre ea, ajungea să fie cel mai mare critic posibil. Probabil din cauza faptului că toată copilaria ei a fost batjocorită din cauza greutaţii sale, iar sora ei avusese balade scrise despre frumuseţea ei. Mereu când un poet scria ceva despre ea, vorbea despre cât de brava a fost într-o luptă sau ce strateg bun a fost. Niciodată frumuseţea. De aceea a fost şi supranumiă drept " Audra cea Vitează" sau "Audra cea Înțeleaptă" iar sora ei, "Tianna cea Frumoasă"sau "Tianna cea Blândă". Totuşi, îşi spuse ea ca de fiecare dată, eu măcar mi-am primit titlul după fapte, nu aparenţe. O zicala ii trecea prin minte mereu când se uita în oglindă, Eternitatea te schimbă. Aparent nu pe ea.
După o lungă contemplare a vieții, până la urmă Audra a ajuns în sala Gloria, unde băiatul stătea analizând tapițeria. Părea vrăjit de acele capodopere, aproape că doarea să intre în ele. Ca să-l trezească din transa în care se afla, Audra a și-a dres glasul, apoi a rostit:- Alaric te-a adus la mine cu un scop. Sper să nu mă dezamăgești, tinere.
- Mirkwin da! A tresarit băiatul speriat, imediat plonjând într-o plecaciune. Scuzați-mă, nu mi-am dat seama că sunteți aici. Numele meu este Ethan Vister. Am fost adus aici de un soldat...
Ochii Audrei i se mărisera analizându-l din cap până-n picioare. Într-adevăr, nu avea nicio intenție rea băiatul și putea să simtă ceva diferit la el. Special. A mai adăugat încă un motiv pentru care el să fie eroul.- Scopul pentru care Alaric te-a adus aici, a spus Audra, este că se află o profeție despre sfârșitul lumii. "Fluturele cu aripile sale argintii coboară,/Luna dispare,/Iar spectrul apar-
-O bucată cade/ Mai multe cascade./ Doar una importantă./ Eroul cu auriile plete îi va salva / Pe ce-i ce vor esua./ Nimeni nu-i ca el si el nu-i ca nimeni./ Spectrul distruge/ Mântâitorul salvează,/Cine va caştiga?"
- Deci văd că știi despre ce e vorba. Nu vreau să-ți cer explicații în seara asta, pentru că sunt mult prea obosită. Maine, ora nouă, te aștept la micul dejun. Doi scutieri și doi servitori o să ai în serviciul tău, o să te escorteze în cameră. La ora paisprezece o să iei masa în privat cum mine și sfeșnicul meu. Apoi o să ai lecții de magie, noapte bună.
- Mirkwin da, dar eu nu sunt un cavaler. Sunt doar un cerșetor, un hoț si nu am puteri magice.
Părând că i-a citit gândul, Audra a spus:
- Acum ești un cavaler, iar în legătură cu puterile magice nu-ți face tu griji. O să te meditez eu. Acum du-te și spală-te, vei lua masa la tine în cameră, întrucât în seara aceasta nu se ține în sala de mese. Noapte bună!
I-a întors spatele zâmbind și s-a îndreptat spre camera ei, avea ceva de facut.
...
Dragă Arthur,
Știu că ți-am scris mii de scrisori încă de când am realizat că profeția este reală, dar am vești importante. L-am găsit pe erou! Chiar cred că avem o șansă. Mereu îți scriu că probabil nu vei primi niciodată cuvintele pe care le pun pe hârtie, dar acum chiar cred că mă auzi. Nu știu cum, dar te simt, știu că ești aici cu mine. Nu doresc a scrie o scrisoare siropoasă în care să-ți explic cât de mult îți duc dorul, pentru că am mai făcut chestia asta înainte. Nu, vreau să-ți spun că după ce se rezolvă toată treaba asta murdară, o să ma sting; o să mă duc cel mai probabil în ceruri lângă tine, Tianna, Ophelia, Cosette și acei zei caraghioși despre care vorbește toată lumea, deși am păcătuit de multe ori. Sper ca zeii să mă ierte. Te iubesc!
Cu drag,
Audra.
CITEȘTI
Spectru
FantasiÎntr-o lume plină de războaie și ură, căutarea Mântâitorului continuă. Audra nu se va lăsa pana nu îl găsește, chiar daca faptele din trecutul ei sângeros o pot opri. Are la dispoziție nemurirea, magia și un regat întreg până la sfârșitul lumii. Con...