4 ; count of death

229 22 3
                                    

"So, what should we do now?" Tanya rapmon.

Seluruh ahli bts sekarang sedang berkumpul di dalam bilik jimin dan jhope.

"Sekarang ni jimin dah mati. We all should be careful. Something is strange with this house. " kata rapmon lagi.

"I told you so." Jeling jungkook.

"Okay. Right now we should plan a strategy to get out of this house.." jelas jin.

"But, kau pasti ke yang bunuh jimin tu makhluk dalam rumah ni?" Tanya jhope.

"Ape maksud kau??"

" mana tahu lah kan...ada member yang betray kumpulan kita..." jhope menjeling kearah v.

V yang dari tadi berdiam diri, tiba-tiba bersuara..

"Apa masalah kau!!??"

"Apahal!! Terasa ke??!!" Jhope menjerit kembali.

"Kau tak payah nak cakap besar lah!! Entah-entah kau yang bunuh jimin!"

" Kau jangan nak menuduh! Aku rasa kau yang bunuh jimin!"

"DAH DIAM!!" suruh jin.

"Kita masih tiada maklumat yang lengkap. Macam mana masalah nak selesai kalau korang asyik gaduh jer.." kata jin lagi.

Jhope dan v berhenti menjeling sesama sendiri lalu mendengar percakapan jin.

"Sekarang ni kita kene jaga-jaga dengan ms.yoon. hyung akan perhatikan ms.yoon. nanti bila waktu yang sesuai,hyung akan panggil korang okay.."

"Baiklah lah hyunggg..."

"And about the traitor thing. Hyung percayakan members hyung. " jelas jin.

"But! remember! The member who betray, should never be forgiven.."
Kata namjoon.

Dan mereka pon masuk ke bilik masing-masing.

JUNGKOOK POV.

Baru sahaja aku hendak duduk di atas katil, tiba-tiba v menarik ku keluar dari bilik.

"Yah!! Kita nak pergi mana?? " aku bersuara.

"Ikut je lah.."

V berhenti menarik ku apabila sampai dihadapan sebuah gambar.

"Gambar? Kau tarik aku kesini semata-mata untuk tengok gambar??" Aku bertanya.

"Memanglah. Cuba kau tengok betul-betul gambar ni..."

Aku perhatikan gambar itu. Kelihatan seorang wanita yang rupanya hampir sama dengan ms.yoon.

Dan terdapat juga lima orang lelaki disitu. Salah seorang lelaki tersebut mempunyai raut wajah jimin manakala lelaki yang lain tidak mempunyai wajah.

"J-Jap...Ni mesti k-keluarga ms.yoon kan...kenapa ada j-jimin??" Aku ketakutan.

"Aku rasa...ms.yoon yang bunuh jimin. " kata v.

"Ms.yoon?? Tapi sepanjang kita menumpang disini, ms.yoon jarang keluar bilik dia..."

"Tu lah...aku rasa, ms.yoon upah salah seorang member kita untuk membunuh. "

"Tapi, kenapa dia nak bunuh kita?? Kita bukan buat apa-apa pon kat dia??"

"Mungkin dia nak penuhkan wajah dalam gambar ni kot..."

"Ouhhh...tapi member mana yang jadi traitor tu??" Aku berfikir sejenak.

SUGA POV.

Aku membaringkan diri diatas katil. Dari semalam aku berasa tidak sihat. Aku rasa seperti ada sesuatu yang sedang memandang ku dan didalam ku. Mungkin aku salah makan.

"Yah! Neo gwenchana?? Aku tengok kau diam je dari tadi.." tanya jhope.

Jin hyung menyuruh aku pindah ke bilik jhope. Untuk teman dia -_-

"Tak sangat lah. Aku rasa macam tak sedap badan je..." balas aku.

"Tapi kan..."

Aku terduduk apabila mendengar suara jhope seperti serious semacam.

"Aku rasa kita kene tangkap tau traitor tu..."

"Uhmmm...kau rasa siapa traitor tu??" Tanya aku.

"J.I.N. HYUNG"

Aku berasa agak terkejut apabila mendengar jawapan jhope.

Baru sahaja aku hendak menjawab, tetapi pintu bilik kami dibuka secara kekerasan. Muka namjoon yang gelisah berada di depan pintu lalu berkata...

"J-JIN!! Dia dah mati!!"

*****
Uwaa!! Cliffhanger!! Siapalah traitor tu kan....emmm???
Ommo!! Jin oppa dah mati!!

*****
TO BE CONTINUED

[C] Count Of DeathWhere stories live. Discover now