Puan jeon POV ;
Apalah yang somi buat kat atas tu , masih tidur ke ? Harini penggal pertama somi ke sekolah . haih apa nak jadi anak dara aku ni. Baik aku kejutkan dia .
Puan jeon menaiki anak tangga rumahnya dengan begitu pantas untuk kejutkan anak daranya itu . Apabila puan jeon smpai di tingkat kedua berhadapan dengan bilik somi , puan jeon tidak ketuk malah terus masuk kerana pintu bilik somi tidak tertutup dengan rapat.Puan jeon : SOMI !! Pergi mandi cepatt !! Dah pukul brp ni , harini first day untuk tahun baru kamu tahu tak . dah jangan buat buat lupa . cepat mandi ! .
Somi : Omma ni sikit sikit nak marah , somi nk tido pun tk senang la .
Puan jeon : ah takde takde , cepat mandi salin baju turun sarapan ! Appa dan oppa kamu dah tunggu kat bawah .
Somi : Yelaaa omma tersayang 🙈Lalu somi pun terus melangkah masuk ke tandas dan mandi , setelah somi selesai mandi , somi terus menyarungkan baju sekolahnya lalu somi menjejakkan kakinya ke meja alat solek . Somi tidak suka makeup secara tebal tebal jadi dia hanya meletakkan beberapa lapisan bedak dan mengukir keningnya yang sudah rapi itu dan memakai sedikit lipstick berwarna pink kemerahan lalu beralih ke rambutnya kusut itu , somi menyikatnya dan mengikat secara bun . Setelah 30 minit berlalu somi pun turun ke meja makan untuk bersarapan.
Somi : Annyeong appa , oppa , omma .
Appa : annyeong somi , wah lama tak tengok kamu pakai baju sekolah , last tengok pun tahun lepas.
Omma : ala apalah abang ni , buat sedih pulak hahaha
Oppa jungkook : aigoo adik oppa ni makin lawa la 😆 , nasib kamu adik oppa klau tak dh lama oppa kawin dengan kamu.
Somi : hahaha apalah korang semua ni *blushing*
Somi pun terus makan sandwich yang disediakan oleh ommanya manakala oppanya dh pergi ke sekolah . selepas selesai somi bersarapan , appanya bersuaraEncik jeon : Somi dh nk pergi sekolah ke ?
Somi : nae , waeyo ?
Encik jeon : appa ingat nk hntr somi ke sekolah , driver pun dh tunggu depan rumah .
Somi : Daee 😊Somi dan appanya masuk ke dalam perut kereta.
*dalam kereta*
Encik jeon : somi , appa nk tanya sikit boleh
Somi : tanyalah appa .
Encik jeon : kamu tk bercadang nk kawin ke ?
Somi : " what the sh*t " , apa appa cakap ni , somi baru je 15 tahun . muda lagi untuk jadi isteri orang lah appa .
Encik jeon : appa tau sebab tu appa Tanya somi , nanti bila appa dh tua kamu dan suami kamu boleh la handle syarikat appa . appa pun nk jugak timang cucu sebelum appa dh takde.
Somi : hm appa janganlah cakap macam tu , nanti somi fikir eh , buat masa sekarang somi takde perasaan kat mana mana namja lagi.
Appa : klau appa jodohkan dengan anak kawan appa , somi boleh terima tak ?
Somi : hm somi pun tak pernah jumpa lagi anak kawan appa tu jadi somi tk boleh tentukan lagi.
Encik jeon : takpe nanti klau kawan appa free , appa suruhlah anak dia jumpa somi 😊
Somi : daee appa10 minit pun berlalu , akhirnya smpai ke sekolah lalu somi pun melangkah keluar kakinya Dari perut kereta .
Somi : Annyeong appa 😊💕
Encik jeon : Annyeong somi 💞😻Lalu somi pun ke kelasnya untuk belajar tetapi dalam perjalanan untuk ke kelas dia terlanggar badan seorang namja lalu mereka pun terjatuh .
Somi : woi buta ke ?
Xxx : Eh asal aku pulak ? Kau yang jalan tak pakai mata !
Somi : * berdiri sambil mengesat baju sekolahnya yang dikotori geseran lantai * aku jalan tak pernah tengok lain lah sial !
Xxx : Ohh yeke , ada aku Tanya ?
Somi : Err , terang terang kau salah , mintak maaf lah cepat !
Xxx : daripada aku layan kau baik aku layan kucing * berdiri sambil melambai tangannya mcm lelaki yang berubah jantina * ! Byeee *buat buat muka tak bersalah *
Somi : Ishh geram betul la aku ! Klau aku dapat dia aku kasi penumbuk besi aku baru tau huh .Park Jimin POV ;
Save me save me I need your love before I fall fall , jimin yang sedang menghayati lagu save me BTS melalui headphonenya itu tidak focus langsung ke arah dia berjalan. Kerana di lorong itu tiada seorang makhluk pun yang lalu disitu. Apabila dia hayati lagu itu dengan menutup matanya . dia tersedar yang dia telah melanggar seorang yeoja . * dalam hati - aduhh lawa gila minah ni tapi sayang asal macam jantan *Somi pun meneruskan perjalanan hingga ke kelasnya itu. Selangkah somi memasukkan kakinya ke dalam kelas , seorang gadis yang bernama eunji berlari untuk mendapatkannya .
Eunji adalah kawan rapatnya dari kecil , mereka tak pernah berpisah.
Eunji : Somi *sambil berlari* !!! *peluk somi* rindu gila kat kau weh hm 😭 dah lama tk jumpa . kau tk rindu aku ke ?
Somi : *balas pelukan* weh aku pun rindu kau , rindu nk dengar kau membebel tiap hari hm 😭💔
Eunji : *lepaskan pelukan* kau ni mcm tk ikhlas je rindu aku ? 😒
Somi : hahaha takdelah , gurau je la sayang 😆
Eunji : haih kau ni 😑Lalu Somi Dan eunji pun ke meja belajarnya. Eunji pun bersuara
Eunji : weh kau nk tau tk ?
Somi : Tau ape ? Kau ni cakap selalu tak habis kan
Eunji : hahaha sorryla weh , aku dengar kan kelas kita ada budak baru 😆 namja weh 💕💕
Somi : handsome ke ?
Eunji : aku tk prnh nmpk pun tapi aku dngr la kan minah kelas sebelah dh prnh nmpk namja tu , dia cakap handsome gila tho.
Somi : handsome sngat ke ?
Eunji : eleh kau tk prnh jumpa dia lagi somi , klau dh jumpa pehh bapaklah cair kau kat situ haa .
Somi : hahahaha takde maknanya la .
Eunji : hahahahahaha
Somi : weh appa aku nk jodohkan aku dengan anak kawan dia .
Eunji : lepastu kau terima ?
Somi : aku ckp aku tknk tentukan lagi , kau rasa patut ke aku terima ?
Eunji : kau terima je la , nanti appa kau mesti sedih klau kau tolak.
Somi : hm betul jugak tu .5minit pun berlalu , cikgu hae chul pun melangkah kaki masuk ke dalam kelas . semua orang pun berdiri dan tunduk hormat . cikgu hae chul pun bersuara .
Cikgu : Okay kelas harini kamu ada pelajar baru , silakan masuk dan kenalkan nama kamu .
Pelajar : weh spe spe ?
Eunji : mesti namja tu 😍😍😍Bersambung .. Nantikan chapter seterusnya 💕💕
Done 1000 words , fuhh penat tangan admin menaip 🙈
YOU ARE READING
Saranghaeyo Park Jimin
RomanceJeon somi adalah gadis yang berumur 15 tahun yang ceria dan periang malah dia juga nakal , dalam diam jeon somi merasakan yang dia telah jatuh cinta dengan seorang namja iaitu park jimin 15 tahun muda dan tampan tetapi dia malu untuk luahkan perasaa...