4 év / Görögország / Augusztus
-Anya akkor lemegyünk a tengerre?
-Igen kicsim csak egy pillanat, egy picit várj még. Addig keresd meg a karúszódat. Jó? - anya mindig annyira aranyosan mosolyog. Ki is ráncigálom a karúszómat a bőröndből.
- Anya. Akarok hozni úszógumit is!
- Jó kicsim szólj apának hogy szedje le neked a szekrény tetejéről. - akkor el kell kérnem apától.
- Apaaa! - Majdnem elesek az erkély küszöbébe de már megtanultam előre tenni a kezem ha elesek.
- Mondjad kicsim.
- Vedd le nekem a szekrény tetejéről!
- Mit vegyek le?
- A.. Az úszógumit.
- Egy pillanat és jövök. - apa ráteszi egy pillanatnra a kezét Doryéra. Dory apával együtt dolgozik és ő is kijött velünk nyaralni. Sokat vagyok nála ha anya meg apa nem tud rám vigyázni. Nagyon szeretem mert mindig ad nekem csokit ha kérek.
Apa olyan magas. Csak felnyujtja a kezet és eléri a szekreny legeslegtetejét.
- Tessék kicsim. - kikapom a kezéből gyorsan az úszógumimat és mindkét kezemmel átölelem. Kicsit puha. - Apaa. Fujj bele!
- Kérd meg anyát.
- De anya kakil. - apa kiveszi lassan a kezemből egy nagy mosollyal az arcán és fúj bele egy csomó levegőt. Apa annyira ügyes. Én még kicsi vagyok. Nem tudok ennyit fújni. Annyit akarok fújni majd mikor nagy leszek mint apa.
- Tessék kicsim.
- De apaa..
- Igen kicsim?
- Te lejössz velünk a tópartra?
- Tenger part kicsim. - Doryra vet egy tekintést ahogy én is. Nagyon furcsán nézett ránk vissza.
- Felőlem lemehetsz..
- Kicsim. Mi Doryval itt maradunk inkább.
- De apa nemár. - vágom a lábam a földhöz. - Nem is voltál még velem úszni.
- Majd megyünk együtt de most nem. - kinyílik a WC ajtaja és anya kijön, lekapcsolja a villanyt.
- Na mehetünk picikém?
- Menjünk. - fogtam meg anya kezét. - Gyere anya!
- Egy pillanat, hozd ide addig a pici narancssárga sapkádat hogy felvegyük. - én egy picit állok. Lassan jutott be a fejembe hogy vajon hova is tettem a sapkámat. Oda megyek a fürdőbe miközbe kintről azt hallom hogy apa meg anya valamiről beszélgetnek. Lassan felmászok a WC tetejére és leszedem a polcról a sapkámat. Ahogy megfordulok a tükörbe magamat láttam. Tetszik a két copfom. Anya nagyon jól meg tudja csinálni a copfjaimat. A sárga szoknyám nagyon tetszik alul ahol csipkés. A parton mindenkinek nagyon fog tetszeni. Lassan kell lemászni mindenhonnan. Anya megtanította már. Kimegyek és anya szavába vágva feltartom neki a sapkát.
- Tedd rám!
- A gyermeked legalább - közbe rámteszi a sapkámat - annyit megérdemelne hogy legyere vele fürödni egyet.
- Menjünk már anya! - fogtam meg a kezét.
- Megyünk kicsim. Megyünk.
×××××
Nagyon szép a tenger. Reggel nagyon sok rákot láttam itt. Apa megigérte hogy holnap reggel fogunk együtt kishalakat itt. De addig meg kell keresnem a lepke hálómat. Nagyon jól lehet vele halat is fogni.
- Gyere pancsoljünk egy kicsit.
×××××
- Anya olyan sok lépcső van. Vegyél fel! -állok meg és nyújtom a kezeimet felfele. Anya lehajol értem és felvesz és velem együtt mássza a lépcsőket. Felérünk aminek örülök mert anya nagyon nyúzta oldalt a bőröm már. Letesz anya és gyorsan bemegyünk. Nagyon piros maradt oldalt a bőröm úgy látom.
Székek hátra csúszása a földön. Senki sem szólal meg egy fél percig. A csöndet anya töri meg.
-Hát ti meg mi a jó istent csináltatok?...6 év / Tóparti nyaralónk / Július
Nagyon szeretem a csigákat. Most is találtam egy-kettőt. Vicces hogy milyen csúszósak és nyálkásak.
- Most nézz oda micsinál a lányod! - mondja apa anyának idegesen.
- Még kislány.
- Mond meg neki hogy ne csinálja!
- Miért én mondjam?
- A te lányod!
- De a tied is...10 év / Autópálya / Anyáknapja
- Katy nem értem miért kell eljönnöd velem meg a gyerkkel. Az én anyám nem a tied!
- A gyereknek sem az anyja.
- A nagyanyja.
- Nekem meg az anyósom...
Megint kezdődik... Szokásos védekezés: füles a fülbe.
×××××
- Szia Anyukám!
Bemegyünk és olyan embert látunk meg a nagymamám kezét fogva akit már nagyon rég nem akarok látni.
- Te meg mit keresel itt? Szét akarod cseszni a családunkat? Már megint te? Igen? Neked kicsodád az anyósom?
- Az anyósom...szintén.. Ne emelgesd a hangod Katy...
- Igazad van Dave... Nem kellett volna eljönnöm... - Anya kitrappol sirva. En meg ledermedve állok. Nem tudom mit tegyek..13 év / Otthon / Este
Kint megint felemelkedik a szüleim hangszíne. Már fel vagyok erre készülve. Felveszem a fülesem és maximum hangerőn Linkin Parkot hallgatok. Elmenekülök ebből a világból. Bezárom az ajtót magam mögött. Mint mindig. Minden elől elmenekülök. Nem nézek vele szembe. Nem merek. Gyáva vagyok.
Perceken belul mar áthallok a zenén pár szót. "Paraszt". "Te gyermeked is". "Akkor zabáld meg". "Kurvázol". "Lusta".
Óriási puffanás és apa hangját hallom csak néha majd az is elhallgat...
YOU ARE READING
Divorced Parent's Daughter
Teen Fiction-Te mondod hogy neked nehéz? Azt mondod neked nehéz? Neked kell elviselni engem? -Kicsim nyugodj meg.. -Nem is ismersz. Nem is vagy az apám. SOSE VOLTÁL...