"Het is alweer een jaar geleden, dat je aanspoelde." Zegt mijn 'zusje' Angela. "Ja zus dat klopt, kunnen wij niet anders even naar het strand om even te zwemmen?" vraag ik enthousiast. "Ja, leuk idee!" Zegt ze enthousiast terug. We zwemmen wel vaker.
Een jaar geleden spoelde ik aan op het strand en had ik een vin. Ik ben puck een zeemeermin, mijn vader had het verboden om naar het land te zwemmen, maar ik ben eigenwijs, kwam vast te zitten in een net en werd gevonden door hele lieve mensen. Zij bevrijdde mij en zorgde voor mij alsof ik hun kind was. Dus bleef ik bij ze.
Omdat ik niet kan lopen zit ik in een rolstoel, ik heb altijd een vin gehad en heb het dus ook niet geleerd. Als ik water aanraak krijg ik mijn vin weer.
Ik ben aangespoeld in Frankrijk. Dus daar woon ik nu
"Voel je die wind al?" Vraagt mijn zusje aan mij. "Ja, hij is echt heel hard. De zon hier in Frankrijk is ook sterk!" Antwoord ik terug.
Ondertussen duwt ze mij door het zand, wij zijn bij een afgelegen stukje zodat ik kan zwemmen. "Kan je mij alsjeblieft het water in dragen?" Smeek ik haar. "Tuurlijk." Zegt ze met een glimlach en tilt mij zo het water in. "Kom er ook bij, het water is lekker warm!" Zeg ik na een tijdje zwemmen.
"Mwhmwh!" Ik kijk om en zie iemand een hand voor Angela haar mond hebben gedaan, het is een vampier. "Ga weg vampier of ik gebruik mijn kra-" wil ik zeggen, maar voordat ik dat kan zeggen praat er iemand voor mij. "Blijf van haar af of ik gebruik mijn drietand!" Ik zie dat het mijn vader is, de koning. "Papa!!" Roep ik blij "je was mij aan het zoeken!!". "Tuurlijk." zegt mijn vader.
De vampier grijpt naar haar nek, maar voordat ze haar nek bereikt gebruikt mijn vader zijn drietand, de vampier is knock-out. "Zo ontzettend bedankt meneer!" Zegt Angela opgelucht. "Geen dank, maar Puck kom je met mij mee?" Na een tijdje denken antwoord ik ja En spreken we af dat ik eens in de zoveel tijd naar het strand toe kom en met haar afspreek.....
Woorden 371
bibbeltjexvampiero