Ders:Edebiyat,konu:Aşk

412 18 16
                                    

Güneş: hiç kuşkunuz olmasın müdürüm, haluk beyi en iyi şekilde ağırlayacam..!

(Müdür sınıftan çıkar)

Güneş haluka dönerek:bunu nasıl yaptığını bilmiyorum,ama bunun acısını senden çıkaracam..!

Haluk güneşin kulağına fısıldayarak:beni hayatında çıkarma..!nasıl acıyı çıkartıyorsan çıkar ben razıyım..!

( sabah saat 07:00 olunca haluk müdürü arar Mertoğlu olarak; müdüre yardımcım olan ve adaşım haluk;şirket ve benim  adıma okula ziyarette bulunacak ve kendisi artık görüştüğünde artık konuşursunuz )

Haluk saat 08:00 müdürün odasında idi ; haluk patronum adına burdayım yardımda bulunacağı okulu bizzat benim görmemi istedi, okulu gezerken tamamen bana güneş hanım eşlik etsin ve mahsuru yoksa derslerinede katıla bilirmiyim..?müdür:elbbette.

Haluk:sizden bir ricam olacak .........

Müdür: tabi hiç sorun değil.)



Güneş:evet haydi ders başı, sizde haluk bey.. Madem burdasınız benim kurallarım..!

Haluk: burda patron sizsiniz.

Güneş:evet çocuklar geçen hafta neerde kalmıştık..?

Öğrenciler: hocam siz geçen dedinizki bir sonraki dersimiz özel olacak.

Güneş: öylemi? Peki konumuz ne olacaktı..!

Öğrenciler:Aşk..!

(Haluk konu'yu duyunca kahkaha basar..!

Güneş ise öksürük krizine girdi!)

Güneş: çoçuklar misafirimiz var..! Gelecek hafta işleriz,olur mu?

Haluk: gayet güzel işleriz şimdi siz ben hiç şey takmayın yani ayrıca memnuniyet duyarım.. Dimi çoçuklar..?

Öğrenciler: evet hocam..!

Güneş: haluk bey bakıyorum çok meraklısınız  ozaman sizden başlayalım. Zaten aşktan aşka konuyorsunuz..! Tecrübelisiniz buyrun aşk ne ifade eder siZin için.?

(Haluk önce güneşin söyleminde şaşkın şaşkın baktı.)

(Haluk sırasında tahtaya çıktı)

Haluk:aslında yanılıyorsunuz güneş hocam; aşk tecrübe falan hiç olmaz.. Benim şu hayatta hiç aşık olmadım. (Haluk sınıfın öğrencilere doğru değil yününü güneşe doğru çevirdi) aşk ı ifade etmemmi istiyorsunuz peki..

Haluk:aşk ; bir tebessümü ile  kışı bahara çevirendir,sonbahar ve ilkbahardır,yokluğuyla canından can gitmektir, varlığıyla cennetten bir bahçedir..! (Haluk öğrencilere dönerek devam edeyimmi..?)

Öğrenciler: eveet..!

Haluk: benim hayatımda biri var..? Anlatayım onu.. Adı bende saklı ben kısaca aşk diyeyim size; ben onu gördüğümde adeta bam başka bir dünyaya gidiyorum, ben ciddiyetli ve biraz da sinirli bir adamım; aşkı görüyor.. Ne sinir ne ciddiyet bırakıyor;adeta o haluk gitmiş , yerine çoçuk geliyor.. Ve bu arada herkes benden çekinirken bu aşk hoyrat.. laftan anlamaz, vurdum duymaz..! Yani bildiğiniz beni peşinden söründürüyor..!

Güneş: ee hak ediyorsunuz..!

Haluk: güneş hoca durun daha da anlatayım öyle hak verirsiniz..!

Güneş: peki.

Haluk:(öğrencilere söylerek): bir insan kaç defa aşık olabilir..?

Öğrenciler: bir..!

Haluk: bende size katılıyorum..! Peki güneş hoca siz söyleyin..!

Güneş: bir defa..!

Haluk: evet bir defa..! Ben hiç aşık olmadım..! Evet bu yaşıma kadar aşık olmadım. Ama galiba aşkı"güneş" gördüğümden beri aşık oluyorum aşka; çünkü onu gördüğümde izahı yok, yandık ça yanıyorum onu göreyim diye..! Ve bu arada o ne yapıyor..? Kaçıyor..! Aşk ateşi yaktığında sigarayı o sigara bitene kadar yanacak... Ne yaparsan yap istediğin kadar  kaç bir kere yandın  bitti..! Sen o sun ; o sen... BIRAKIN YANACAKSANIZ DA BİRLİKTE YANIN ZATEN İFLAHİ YOKTUR..!

öğrenciler den alkış tufanı kopar..!

Öğrencilerin her birinden bir ses çıkar; hocam hocam haluk beye sorum olacaktı diye..!

(Güneş halen Haluk'un sözleri etkisi altındaydı)

Haluk: güneş hocam..!

Güneş: eee nee..?

Öğrenciler: hocam haluk beye sorularımız var..

Güneş:ama çoçuklar haluk bey belki istemez..!

Haluk: yok, çoçuklar istediğinizi sorun..!

Öğrenci:peki haluk bey siz bu kadar güzel anlatıyor çünkü yaşıyorsunuz zaten aşk'ı yaşamayan anlatamaz..! Peki niye aşık olduğunuz kişi bunu anlamaz..!

Haluk:belki inanmıyor..! Yada korkuyor..! Veya.. Sevmi... 

( güneş Haluk'un sözünü kesti o an sevmiyor sözcüğü tamamlamasını istemedi)

Güneş: haluk bey korkmamalı mı?

Haluk: o korktuğu şey yüzünden asla..! O gün..

Güneş: o gün; ne.?

Haluk: o gün kaçmak yerine sorsa; yeminle sözümle sen..!ilede sen..! İllelebet sen..!

Güneş ve ÇocuklarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin