Americana

27 1 1
                                    


Americana

Romania, o tara plina de haos, tirani ,vandalism si crime. Toate astea au existat pana cand au aparut EI. Agentii de la Departamentul Roman de Actiune Criminala, DRAC pe scurt. Ei se ocupa cu instaurarea linistii pe strazile, in casele si in cladirile din Romania. Cel mai bun agent al lor este Daniel Ciocan. El era un barbat brunet cu ochi albastri care puteau sa te inghete uitandu-se la tine. Avea o conditie fizica buna.

In dimineata unei luni, cat timp Daniel lua micul dejun, telefonul lui mobil ii suna. Era seful si fratele lui, Victor Ciocan.

-Buna Daniel, am un nou caz pentru tine. Vino la birou ca sa-ti dau detaliile! exclamase Victor.

-Bine. O sa vin cat pot de repede. spuse Daniel.

Insa nu s-a grabit. A luat micul dejun linistit deoarece stia ca o sa resolve cazul cat se poate de repede. In ultimi 3 ani nu a dat de un caz care sa-l incurce in investigatie. Dupa ce a terminat de mancat, si-a pus haina pe el si s-a urcat in masina lui, un Corvette Stingray. A pornit radio-ul, era melodia lui preferata, Highway To Hell,si a plecat la drum. A ajuns la sediul DRAC in cateva minute. A intrat in biroul lui Victor. Semana foarte mult cu fratele lui, dar ochii lui erau de un verde deschis ca iarba de pe un camp in timpul primaverii. Era asezat pe scaun, picior peste picior, cu un dosar deschis in maini. Cand a intrat Daniel, Victor a ridicat ochii din dosar.

-Intra Daniel. Ia un loc.

-Buna dimineata si tie. spuse Daniel cu putina nepolitete. Sa inteleg ca ala e dosarul Cazului?

-Se vede ca nu-ti scapa niciun detaliu, spuse Victor cu un ranjet pe fata. O sa-ti fac un rezumat al cazului. Victima este Mihai Cretu. E caucazian, are 31 de ani, e celibatar si se pare ca a murit injungjiat in propria sa casa. Ti-am trimis deja adresa pe telefon. Pana acum atat avem. Restul o sa-l descoperi tu.

-Ca intotdeauna, spuse Daniel cu putina ironie in voce. O sa ma duc sa-mi iau echipamentul si o sa ma duc la locul crimei.

Daniel iese din birou, se duce la dulapul lui din vestiar, isi ia echipamentul si pleaca la drum in masina lui. A ajuns la adresa pe care i-a dat-o fratele lui in jumatate de ora. A coborat din masina si s-a indreptat catre banda galbena pe care scria "Scena crimei Nu treceti". Cat timp incerca sa treaca pe sub ea, un politist l-a oprit.

-Ce faceti? Civilii nu pot sa treaca de banda!

-Eu nu sunt orice civil. Sunt agentul Daniel Ciocan de la Departamentul Roman de Actiune Criminala. Mi s-a atribuit datoria de a investiga acest caz.

-Imi pare foarte rau, domnule. Nu stiam.

-Nu-ti mai cere atata scuze si du-ma la scena crimei.

-Imediat domnule.

-Cum te cheama?

-Lupul, Radu Lupul.

Dupa aceste vorbe tensionate, cei doi au mers in casa victimei. Era o casa foarte mare. Avea foarte multe lucruri de valoare. Tablouri, argintarie, ornamente scumpe, etc. Mihai Cretu, victima, era intr-o cada plina de sange. Era sprijinit cu spatele de marginea cazii si de perete, cu picioarele inafara. Mortul era un om gras, chel si cu un tatuaj ciudat pe umar. Nu putea sa-si dea seama ce reprezenta. Victima avea un ascept familiar, dar Daniel nu stia de ce. In baie mai erau si cativa politisti care faceau poze si "pudrau" obiectele de acolo pentru a gasi amprente. Imediat cum a intrat Daniel a spus:

-Toata lumea afara! striga Daniel. Sunt agentul trimis de catre DRAC. Am nevoie de spatiu pentru a investiga. Dup ace termin o sa va pun la curent. Pana atunci puteti sa va intoarceti la sediul politiei. toata lumea pleaca. Radu, tu poti sa ramai in fata usii. O sa-ti dau probele pe care le voi gasi ca sa le duci la criminalistica.

Departamentul Roman de Actiune CriminalaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum