Hoofdstuk 2.

223 6 0
                                    

Met mijn arm door die van Sophie gehaakt lopen we de school binnen. "Vandaag weten we welk thema het winterbal gaat krijgen." zegt Sophie vrolijk. "Ik hoop iets met romantiek." zeg ik, en mijn gedachten dwalen af naar Niall. Ik zie al voor me hoe Niall me straks meevraagt naar het bal, en hoe we dan eindeloos staan te dansen, dicht tegen elka- "RACHEL!" schreeuwt Sophie, en staat met haar hand voor m'n ogen te zwaaien. "Hoorde je me?" "Euhm, nee sorry, wat zei je?" "Niks, laat maar." zegt ze. Dan komen Harry en Niall aangerend. "Jongens..." hijgt Harry. "We zijn meisjes." zegt Sophie droog. "Meiden dan." zegt Harry. "Wat is er?" vraag ik. "We weten wat het thema van het bal wordt!" zegt Niall enthousiast. "Huh, hoe dan?" "Dat wordt vanmiddag toch pas bekend gemaakt?" "We vingen wat op." zegt Harry, en hij knipoogt. "Jullie hebben staan afluisteren zeker!?" zegt Sophie. "Voor een goed doel!" zegt Harry schijnheilig. Even is het stil. "Wat wordt het dan!?" schreeuwt Sophie. "Dat houden we liever nog even geheim." zegt Harry. Sophie geeft Harry een stomp op zijn schouder, waarna Harry er pijnlijk overheen vrijft. "Waarom dat?" vraagt Harry onschuldig. "Heel leuk Haz, maar zeg het nu maar gewoon!" "Het thema wordt......." zegt Harry. "Gemaskerd bal." zegt Niall dan snel. Harry kijkt Niall een beetje boos aan. "Haha, net goed voor je Harry!" zegt Sophie, en ze geeft Niall een high-five. Meteen geeft me dat een naar gevoel. Ik weet niet waardoor het komt, maar op de 1 of andere manier word ik jaloers als ik Niall met een ander meisje zie. Zelfs nu Sophie (m'n beste vriendin), Niall alleen maar en high-five geeft.

De laatste tijd zijn Niall en ik best wel close. En het lijkt meer alsof Niall m'n beste vriend is, inplaats van dat Sophie dat is. Maar je kan toch niet verliefd worden op je beste vriend? Ik kijk op als ik zie dat Harry, Niall en Sophie weglopen, zonder mij te roepen. Wat haal ik mezelf ook wel allemaal niet in m'n hoofd!? Niall ziet toch niks in me, en hij wil vast gewoon vrienden blijven. Punt uit, zeg ik mezelf streng toe. En ik ren achter de andere aan.

They don't know about us (ft. Niall Horan)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu