Hoofdstuk 3.

223 6 0
                                    

Het thema is bekend hoor. Gemaskerd bal. Iedereen doet een masker op, en om precies 12 uur s'nachts doet iedereen het masker weer af. Heel bijzonder al zeg ik het zelf. Nog 2 weken en dan is het zover. Veel mensen zijn al in de weer met het zoeken naar hun perfecte partner. Maar ik wacht, ik wacht op die ene speciale jongen: Niall James Horan. Ik bedoel, het is toch niet raar om met je beste vriend te gaan. Het is een bal, dat hoeft niet perse met echte stelletjes te zijn.

Sophie heeft al iemand, namenlijk Harry. Toen Harry een stomp kreeg van Sophie, en hij daarna, of eigenlijk Niall, tegen ons had gezegd wat het thema werd. Maakte Harry daar de hele tijd grapjes over. Het begon Sophie te irriteren en zei: "Harry, als je nu stopt, ga ik met jou mee naar het bal." Je had dat gezicht van Harry eens moeten zien. "En dat zeg jij als meisje gewoon even?" was Harry zijn reactie. "Eigenlijk wel." zei Sophie. "Of mag een meisje dat zogenaamd niet?" "Nou, eigenlijk hoor ik dat dan te doen." zei Harry. Hij ging op 1 knie zitten, en pakte de hand van Sophie vast. "Allerliefste Sophie, zou u mij misschien willen vrijgezelen op het winterbal over een aantal weken. Wouw, een echte gentleman hoor. Sophie schaamde zich dood, maar gelukkig zei ze ja. Niall daarin tegen vond het alleen maar komisch. Jammer, want stiekem hoopte ik dat Niall mij ook zou vragen. Maar daar is gelukkig nu nog genoeg tijd voor, dus Niall kan precies bedenken hoe hij me wil gaan vragen. Als hij me überhaupt gaat vragen.

"Daar ben je!" roept Sophie. "Ik zocht je." "Waar was je net in de pauze, Niall zocht je."  Mijn humeur klaart meteen op. "Zocht hij me echt?" vraag ik. "Ja, is dat zo raar dan? vraagt Sophie. "Oh, nee, helemaal niet hoor." "Ik was gewoon eventjes weg." zeg ik. "Waarnaar toe dan?" vraagt Sophie. "Gewoon ergens!" zeg ik.  "Oke... Maar kom je mee?" vraagt ze. "Ja ik kom." zeg ik dan. Bijna huppelend loop ik achter Sophie aan. Straks wil Niall me mee vragen voor het bal! "Wat heb jij?" vraagt Sophie. "Je hebt een mega big smile op je face." "Echt, heb ik niet eens door." lach ik. "jaja..." Sophie kijkt me met een shuin oog aan. Als ik haar recht in haar ogen aankijk, draait ze snel haar hoofd weg. Oke... Denk ik bij mezelf. "Moet je me soms iets vertellen Rachel?" vraagt Sophie schijnheilig. "Euhm, nee hoor Soof." "Rachel!" "Oke, oke, ik euhm... ik ben denk ik euhm, een soort van beetje... ve-verliefd op Ni-." "Op Niall!" Onderbreekt Sophie mij. "Niet zo hard Soof!" roep ik. "Waarom zei je niks, ik ben je beste vriendin?!" "Ik weet het niet, ik schaam me er voor denk ik..." zeg ik. "Omdat je verliefd bent op je beste vriend?" vraagt Sophie. "Dat denk ik." "Aww, Rachel is in love!" schreeuwt Sophie. "SOOF!" roep ik. "Niet zo hard zei ik." "Sorry Rach, ik vind het zo leuk." zegt Sophie. Ik moet lachen. Sophie is altijd vrolijk, maar dan ook echt altijd. Laatst toen we van school naar huis reden, regende het heel hard en Sophie zei: "Nou, nu hoef ik straks niet meer te douche." Als ik me even niet goed voel staat Soof altijd voor me klaar. Maar daarom is ze ook m'n beste vriendin. "Daar ben je!" roept Niall. "Ja, hier ben ik dan." zeg ik lachend. Even is het stil. ''Loop je even mee?'' vraagt Niall. ''Tuurlijk.'' Niall en ik lopen samen even weg van de andere. ''Euhm.'' begint Niall. "Ik wil je wat vragen.'' ''Sure, vraag maar.'' zeg ik misschien iets te enthousiast. ''Kijk, er is een meisje dat ik graag mee wil vragen naar het bal.'' zegt Niall. ''Maar ik durf eigenlijk niet zo goed.'' Ik kijk diep in de blauwe ogen van Niall. Wat zijn ze toch mooi... ''Waarom niet?'' vraag ik aan Niall. ''Nou, ik ben bang dat ze nee zegt en dat ik dan voor schud sta en dat zij me dan uitlacht'.'' zegt Niall. ''Waarom zou ze nee zeggen en je dan uitlachen?'' ''Je bent een hartstikke leuke jongen.'' Niall glimlacht flauwtjes en begint te blozen. Ik moet lachen. ''Waarom lach je?'' ''Zit je me  nu gewoon zelf uit te lachen?'' vraagt Niall placherig. ''Nee, nee ik moet alleen lachen omda-.'' ''Was maar een grapje hoor!'' lacht Niall. ''Maar, wat vind je dat ik moet doen?'' zegt hij dan. ''Ik vind dat je gewoon naar dat meisje toe moet gaan, en haar mee moet vragen.'' ''Echt?'' vraagt Niall. ''Ja tuurlijk, meisjes houden van jongens die er meteen op af stappen.'' zeg ik. "Hartstikke bedankt Rach!'' zegt Niall vrolijk. ''Ik ga meteen naar haar toe!'' Hij staat op en loopt weg.

WAT, denk ik bij mezelf. Hij gaat een ander vragen. En mij dus niet... Ik begin te snikken. ''He Rach, wat is er?'' hoor is Sophie zeggen. ''Niall gaat een ander vragen voor het bal.'' snik ik. ''Echt?'' "Nee dat meen je niet toch?'' vraagt Sophie verbaast. Ik kijk haar aan. ''Waarom zou ik er een grapje over maken.'' zeg ik, en ik begin nog harder te snikken. ''Harry en ik dachten echt dat Niall je zou vragen omdat...'' ze stopt met praten. ''Omdat wat?'' vraag ik. ''Nee niks, laat maar.'' zegt ze. Ik bedek mijn gezicht in mijn handen. ''Kom op Rach, de wereld vergaat niet.'' ''Je wordt vast nog wel door een ander gevraagd, dat weet ik zeker!'' ''Wat maakt dat nou weer uit, want ik wil met Niall.'' zeg ik. ''Zal ik je eens wat zeggen?!'' zegt Sophie. Ik kijk haar verbaasd aan. ''Wat bedoel je?'' vraag ik. ''Nou, ik hoorde van Harry dat Niall tegen hem had gezegd dat hij jou leuk vindt.'' ''Heeft Niall dat tegen Harry gezegd?!'' vraag ik verbaasd. ''Ja.'' zegt Sophie. ''Maar waarom vraagt hij dan een ander voor het bal?!'' roep ik boos. ''Moet je niet aan mij vragen.'' zegt Sophie. Ik sta op. ''Ik moet maar eens met Niall gaan praten denk ik','' zeg ik dan. ''Nee, niet doen!'' zegt Sophie. ''Waarom niet?'' ''Ik bedoel als Niall mij ook leuk vindt, dan, dan moet daar toch wat mee gebeuren?!'' zeg ik. ''Ik weet het niet eens zeker.'' zegt Sophie. ''Voor hetzelfde geld vindt Niall nu dat andere meisje leuk, en dan stap jij doodleuk naar hem toe om te zeggen dat jij hem wel leuk vindt.'' Meteen betrekt mijn gezicht weer. ''Je hebt gelijk.'' zeg ik. Ik sta op en geef Sophie een knuffel. ''Dankje meid.'' zeg ik, terwijl ik Sophie stevig knuffel. ''No problem mop, daar zijn vriendinnen voor.'' Ze laat me los en veegt een traan van mijn wang. ''Er zijn nog zat andere leuke jongens op deze school!'' zegt ze. ''Zoals Harry zeker.'' zeg ik placherig. Sophie geeft me een kleine duw, en krijgt een rood hoofd. ''Jij vindt hem wel leuk he?!'' zeg ik meer inplaats van dat ik het  vraag. Sophie wordt nog roder. ''Omg Sophie je vindt Harry leuk!'' roep ik. Snel drukt Sophie haar hand tegen m'n mond. ''Sstt!'' sist ze, en ze haalt haar hand van mijn mond. Ik moet lachen. ''Gelukkig kan jij wel met diegene die je leuk vindt naar het bal...'' zeg ik. ''Het komt wel goed schatje.'' zegt Sophie, en ze geeft me een knipoog.

They don't know about us (ft. Niall Horan)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu