Proloog

604 17 5
                                    

Liam's POV

'Please, ga mee.' zeurt Esmee, alweer. 'Waarom?' mompel ik. 'Omdat ik er niet alleen heen wil.' 'En waarom niet?' mompelt Harry, vermoeid.

'Waarom heb ik me ook alweer over laten halen?' mompel ik. 'Kom op. Zo erg kan het niet zijn.' Ashton duwt me op zij en komt naast me staan.

Voor ons staat een of andere kooi en nu zit er een meisje in. Ze kijk woest om zich heen. Duidelijk wachtend op iemand. 'Esmee!' Esmee -die aan mijn andere kant stond- draait zich om en zucht dan. 'Inge. Hoe gaat het met haar?' 'Zenuwachtig.' Esmee springt van haar ene voet op de andere en weer terug. Die is ook zenuwachtig. 'Ze is niet de enige.'

Na een paar minuten wachten, wordt er nog een meisje de ring in geduwd. 'Laar?' mompelt Ashton vol verbazing. Het meisje, Dat Ashton 'Laar' noemde, kijkt verward om zich heen. 'What the hell?' zie ik haar mompelen. Ja ik kan liplezen. ach ja, wat gaat het je eigenlijk aan? Right, niks. Er stapt nog iemand de kooi in. 'Mensen, vandaag zijn we met z'n allen bijeen gekomen om deze 2 te zien vechten.' Hij stopt even met praten en likt zijn lippen af, die een glimlach vormen trouwens. 'Links staat de de gene waar we allemaal voor vrezen.... Sara!' Erg indrukwekkend... Niet! Het bubliek begint te joelen.

'Is dit legaal?' fluister ik, als het publiek even stopt. 'Nee, maar als het goed is, wordt het vanavond nog opgedoekt.' 'En waarom zijn wij er dan?' 'Ik en Inge kunnen niet alleen kijken hoe onze beste vriendin in elkaar geslagen wordt.' Ik zucht. 'En waarom heb je Danique, Jade, Lisa, Thirza en Esther niet mee gevraagd?' 'Omdat hun dit ook niet aan kunnen zien.'

Ik ben er achter gekomen dat het meisje aan de rechter kant van hem Larissa heet. En dat dit haar eerste gevecht is. Wat leuk... Niet! Ashton naast me is half in paniek. 'As, what's wrong?' 'Nothing.' 'Jawel, ik zie het toch.' 'Larissa.' mompelt hij alleen maar. Ik frons mijn wenkbrauwen en kijk van Larissa naar hem en weer terug. 'Ken je haar?' Hij knikt. 'Ze is mijn nichtje.' Ik knik, nu snap ik er nog minder van. 'Het komt vast wel goed, ze staat hier niks voor niks.' 'Thanks.' Ik glimlach even en kijk dan nog even naar Larissa. Haar blonde haren zitten in een paardenstaart naar achter gebonden. Haar bruine ogen staan niet meer verward, maar hebben een emotie die ik niet kan plaatsen. 'Laar zou dit nooit vrijwillig doen.' zegt Ashton in een keer. Ik wil reageren, maar op het zelfde moment haalt Sara uit. Larissa, die het niet had zien aankomen, duikt iets te laat weg en vanaf hier kan ik zien dat haar neus bloedt. Sara gaat door met slaan, maar Larissa is slim en duikt weg, nu wel op tijd. Het publiek, dat aan het joelen was, kijken met grote ogen toe. Man, wat is er zo interresant aan dit. 2 meiden die elkaar afmaken, eerder zorgwekkend. 

'Larissa houdt het niet lang meer vol.' mompelt Ashton naast me. 'Ze heeft sowieso een gebroken rib.' mompel ik terug. Haar ademhaling is onregelmatig en doet haar duidelijk pijn. Sara wilt weer uithalen, maar er klinkt een geluid waardoor ze halverwege haar aanval stopt. Zelf is Sara er ook niet zo best aan toe. Ze heeft moeite met lopen en een van haar armen hangt langs haar lichaam. Het geluid wordt duidelijker. Sirenes. Ik draai me om en zie allemaal Politie en een paar ambulances. 

_____________________________________________________________________________

Ik ben er niet eens tevreden over =/ maar toch. Dit was het proloog. Wat vonden jullie ervan??

Underneath your bruises (One Direction, 5 Seconds Of Summer) GESTOPTWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu