Jer, Vándor! Hallgasd szavaimat! Hadd meséljek neked egy világról, melynek alapja a mágia. Az Egyensúlyt élteti mindenki, a Jég és Tűz örök törvényét.
Egyszer volt, hol nem volt, létezett egy különös világ, melyben felborult a Rend. Sárkányok laktak itt, ők voltak mindennek az urai. Aztán a törés kaput nyitott egy másik világba. Ahol még nem uralkodott senki se, de az emberi faj egyre magasabbra tört. Kis közösségek, falvak, majd városok épültek az évszázadok alatt, végül pedig országok jöttek létre. A sárkányok ámulva fedezték fel ezt a világot, s kíváncsiságuk ára, saját világuk veszte lett. Itt ragadtak az emberek között, kik nagyszerű lényekként tisztelték őket. Igen ám ,de nem csak ezt a nagyszerűséget hozták magukkal, hanem a fertőző hatalmat, a mágiát, mely gyökeret vert az emberekben is. Két néppé vált szét az, mi egy volt. Ardennek hívták magukat az északiak, kik mindennek erejét a fizikai valóságban látták. Mágiájuk is így nyilvánult meg, tárgyak révén hatalmas erőt fejthettek ki. Mágikus gyógyítók, fékezhetetlen harcosok népévé válták, míg lenn, délen egy különös erő fejlődött. A semmiből teremtettek a seléneknek nevezett emberek. Persze, ahogy testvéreik, ők is harcosok voltak, csak tárgyak nélkül, kötetlenül varázsolhattak.
Salotint, mert így hívták eme földrészt, nem csak a természet osztotta meg. Az Egyensúly felborult, mikor kialakultak az új erők. Az örök törvény jegyében pedig maguk a sárkányok is megváltoztak. A jég hatalmát dicsérve, az örök hó és fagy őreivé lettek a Jégsárkányok, kik lángja kék és bőrük a legnagyobb hideget is elviseli. Testvéreik, a tűz erejét használták. Mágikusakká lettek ők is, mint az emberek, sőt hatalmasabb erőket birtokolhattak, de ez sem tarthatott sokáig. A szent Egyensúly megbolygatta az embereket életét. Mágiától veszett családok, éktelen harag és felesleges harcok. Szélsőséges erők dúlták fel Salotint, és ennek a mai napig rengeteg bizonyítéka maradt fenn. Ardensiában, az ardenek országában van egy kis szeglet, Dusor, az örök hó és jég vidéke. Hatalmas, megmászhatatlan hegyek, melyeken túl még senki se járt. Itt élnek a jégsárkányok utódai.
Ennek csodálatos ellentéte Selentiában a Zafi-völgy. Vulkánok és kietlen sivatag, emberi életnek nyoma sincs, ahogy mára már sárkányok se laknak itt.Mint mondottam, az Egyensúly kibillenése káoszt okozott a világban. Salotin még nem állt készen egy ilyen mértékű változásra, földje és természete képtelen volt pótolni a mágiát. A sárkányok másvilági ereje hozhatta el az enyhülést: Kantara, a jégsárkányok legnemesebbike és Wuton, a tűzsárkányok legerősebbje szövetséget kötött. Tudásukból újjá alkották az Egyensúlyt, véglegessé vált a Jég és Tűz hatalma.
Szentté, egyenesen istenekké tették őket az emberek. Kantara Ardensiában, míg Wuton Selentiában lett elismert, de mindkét nép egyetértett e két hatalom létezésében. Az ősi tudás beszivárgott mindenhova, Salotin egésze megmenekült.
De csak egy időre...
Jó két száz éve valami megfoghatatlan történt. Ardensia harcosai törtek be a békés országba, elfoglalták a meglepett Selentiát. Kifosztották és a sárkányokat kegyetlenül levadászták egy mondvacsinált ürügy kapcsán. Ardensia ugyanis terjeszkedni akart, Fedric király, az első a Genevie-családból, úgy vélte valami sokkal ősibb erő szállta meg és kérte, hogy egyesítse az országokat a Jég ereje felett. Népe mindent elhitt, Kantara istenségét, amit ők maguk alkottak meg, elvetették, és a Jég ősi szellemét választották, akiben hitük még jóval a sárkányok megjelenése előtt bukott meg. Selentia népe az elnyomás áldozatává vált, több évtizedbe került, mire önállóságukat visszanyerték. A selének ereje megfogyatkozott, egyre kevesebb varázshasználó született, és mélyen tisztelt társaik, a sárkányok is szinte mind kihaltak. A tűz hatalma, mintha egy szempillantás alatt oda lett volna.
Vándor, ki végighallgattad mesémet, mondd csak, érdekel e világ jövője? Hisz most itt vagyunk a jelenben, Ardensia és Selentia jelenében. Új király kerül Ardensia trónjára, Selentiában a papság próbálja megmenteni népét, és északon is készülődik valami, egy erőszakos jelenség az Egyensúly nevében...
YOU ARE READING
Az Egyensúly - Ébredés
FantasyEgy világ, ahol a jég és tűz mindennek alapja és a Rend felborul... A szentséges Egyensúly nevében Salotin népei megoldást keresnek: A tűzsárkányok kihalása átkot hoz a selénekre. Dusorban megerősödik a jégsárkányok tisztelete. Ardensiában új király...