Skolan igen. Förklaring till vad som är vad kommer längre ned❤️
Efter en jättelång resa är vi äntligen framme i England.
Fast vi sitter i bilen igen påväg till skolan. Plötsligt ser jag ett stort vitt palats typ men en avlång byggnad med massor med fönster och sedan ett stort hus och på sidorna är det små fyrkantiga byggnader. Det är typ som en fyrkantig gård mellan husen.
" det där är skolan" säger Josh och flinar
" va!?" Ropar både jag och Elsa samtidigt.
Josh flinar bara och stannar bilen utanför den avlånga byggnaden med massor med fönster.
" den avlånga byggnaden är sovsalarna. Där får ni era rum. Den stora byggnaden är klassrum och matsal och så. Dom små fyrkantiga byggnaderna är omklädningsrum och duschar mm som ni får använda. Och i varje rum i sovsalarna så finns det en toalett och ett handfat men ingen dusch och så utan ni duschar i dom fyrkantiga byggnaderna." Berättar Josh medan han börjar gå mot den avlånga byggnaden.
"Ni kan gå in. Till vänster går du Wilma och till höger går Elsa,okej?" Frågar Josh
"Okej" säger vi och går in i den avlånga byggnaden. Rakt fram finns det två trappor som leder till övervåningen och det fins en gång åt vänster och en åt höger här på nedervåningen.
Jag går åt vänster som Josh sa och Elsa går åt höger. På varje dörr står det flera namn. Ju längre in i korridoren jag kommer desto mer ljud blir det. När jag tillslut hittar mitt rum eller inte bara mitt men aja. Där står det Wilma B. Belle är mitt efternamn. Josh berättade det igår. Alltså Alex och Alexias efternamn och det är det jag använder när jag går här. Men i alla fall så står det några tjejer och killar framför min dörr. Tjejerna har på sig tonvis med smink och killarnas blickar glider hela tiden över deras kroppar.
" eh ursäkta jag ska in här" säger jag och går fram till dörren
" och vem tror du att du är!? Ser du inte att jag står här" säger en av tjejerna och bitch blickar mig
" men lägg av Milla hon är ny fattaru väl låt henne va!" Säger en av killarna
Milla fnyser och vänder ryggen åt mig
" vad heter du?" Frågar killen snällt
" Wilma" säger jag
" efternamn??" Frågar han
" Belle" säger jag. Det blir alldeles tyst och allas blickar vänds mot mig.
" Den Wilma Belle? Alex och Alexias dotter??" frågar Milla
" ja" svarar jag henne
Jag öppnar dörren och går in i mitt rum. När jag stänger dörren så står alla kvar och kollar på mig.
När jag kollar runt i rummet så verkar alla sängar förutom en tomma så jag väljer en som står nära fönstret. När jag bäddat sängen så börjar jag packa upp mina grejer och lägga dom i en byrå som finns vid varje sängInte ett långt kapitel idag men jag har lite bråttom så jag fick skriva ett snabbt kapitel
//idis❤️
YOU ARE READING
The Magic school
WerewolfOm jag vetat vad som skulle hända mig när jag fyllt 16 så skulle jag aldrig gått med på det men nu visste jag ju inte det så det gick som det gick men det är klart jag ångrar det inte heller för det ledde till att jag träffade min lifstids partner o...