Hoofdstuk 8: Date

2.5K 144 13
                                    

Eindelijk is het zo ver, het is kwart voor zeven en Dylan komt over een kwartiertje. Het is misschien koud buiten maar toch heb ik een jurkje aan, het is een licht roze jurkje met een zwarte strik aan mijn middel, zelf vind ik het echt een mooi. Onder het jurkje draai ik zwarte all stars. Ik kijk nog even in de spiegel, mijn bruine haar is los over mijn schouders, normaal doe ik het in een staart maar vandaag doen we het maar eens anders. Ik lach naar mezelf, maar mijn ogen lachen niet mee. Mijn gedachten zitten heel de tijd bij Oliver. Wat zou er nu mis met hem zijn? Ik probeer mijn gedachten te verzetten en me tot Dylan te richten. Ik strijk mijn jurkje plat en loop de trap af. Ik heb Oliver nog helemaal niet gezien, ik denk dat hij op zijn kamer zit. Urgh, daar gingen mijn gedachten weer. Kom op Skye,  maak er een leuke avond van met de perfecte jongen! Ik huppel naar de keuken en check nog even mijn telefoon. Vijf voor zeven. Hij kan hier elk moment zijn. Zenuwachtig ga ik op een stoel zitten en neem een papiertje en een balpen. Ik schrijf erop dat ik vanavond niet thuis ben en laat het op tafel liggen.

Ondertussen is het al zeven uur. Ik ben eigenlijk echt super zenuwachtig. Ik trek mijn leren zwarte jasje over mijn jurkje aan en schenk nog snel ene glas water in en drink het leeg om te voorkomen dat ik een droge mond krijg. Ik moet van mezelf rustig worden en terug gaan zitten. Weet hij mijn adres eigenlijk wel? O ja, we hadden daarstraks nog wat afgesproken via Facebook. Ik heb nu ook zijn nummer. De minuten tikken voorbij. Zou hij me vergeten zijn? Was het misschien een grap? Ik besluit maar een berichtje te sturen. Ik wil net op versturen duwen als de deurbel gaat. Ik spring bijna van mijn stoel door het verschieten. Er komt een glimlach op mijn gezicht. Ik neem mijn zwarte tasje en loop naar de deur. Kwart over zeven, zachtjes zucht ik en open de deur. 'Heey Dylan', zeg ik vrolijk. 'Hey Skye', zegt hij en geeft me een knuffel. Ik vergeet dat hij een kwartier te laat is en de vlinders verspreiden zich weer, het geeft me een kriebelend gevoel. 'Wat zie je er leuk uit! Je moet echt vaker je haren los doen.' Ik glimlach, 'dankje, jij ziet er ook goed uit!' Echt waar, hij ziet er echt goed uit, zijn blonde haar met gel omhoog gezet, met zijn stralende lach kijkt hij me aan. 'Zullen we gaan?' Ik knik en hij vlecht zijn hand in de mijne, ik word rood, ik weet het zeker en kijk weg. Dit had ik nog niet verwacht, zo snel. 'Je moet niet blozen', zegt hij lachend. Ik word nog roder en lopen samen de oprit af. Hij is met zijn brommer. 'Kom, we vertrekken', zegt hij terwijl hij me een helm aangeeft. Ik kruip bij hem achterop en sla mijn armen om zijn middel. Het geeft zo'n goed gevoel... Misschien is mijn 'nieuwe' leven toch nog niet zo erg. Glimlachende glijden we over de weg en uiteindelijk zien we onze bestemming in zicht komen.  'Zo, we zijn er', zegt hij terwijl hij afstapt en mij eraf tilt. Ik glimlach nogmaals. Hand in hand lopen we naar de ingang. 'Welke film gaan we zien?' vraag ik.

'Hou je wat van horrorfilms?' Ik knik hevig. 'Ja, helemaal!'

'Mooi zo, wat dacht je van the conjuring?' 

''O ja, is goed heb ik een keer van gehoord, lijkt me echt een goede.'

'Dan nemen we die.' 

We zeggen welke film we willen zien tegen de vrouw met een gezicht dat ongelukkig staat, ze kijkt nors voor zich uit en is midden de dertig en de eerste grijzen haren zie je al verschijnen in haar donkere krullen. We krijgen onze kaartjes en halen popcorn en drinken. Als we alles hebben gaan we naar de juiste zaal en nemen achteraan plaats. We zijn net op tijd, de lichten doven al langzaam.  Ik ga al meteen een beetje dichter bij hem aan zitten.

We lopen de filmzaal terug uit. De film was echt geweldig goed! En, het klinkt misschien cliché, hij sloeg bij een spannend stuk zijn arm om me heen en trok me naar hem toe. Het was echt zo romantisch! Ik denk echt dat ik hem leuk vind... Is het al te snel omdat te vinden? Ik kan er in ieder geval niets aan doen, vanavond is echt geweldig. 'Hoe laat is het?' vraag ik terwijl ik mijn mobiel opzet. 'Half tien, ik heb nog iets voor je.' Ik bloos. 'O, wat is het?' vraag ik nieuwsgierig. 'Zul je zo wel zien, het is niet echt iets maar, ja je zult het wel zien.' Ik giechel meisjesachtig, waarvan haal ik dit nu? Hand in hand lopen we terug naar zijn motor. De sterren schitteren aan de hemel en mijn aandacht wordt erdoor getrokken, alles rond me vervaagt, zelfs Dylan die nog aan het praten is. Ik hoor er niets van, ik blijf alleen maar staren naar de lucht. Ik glimlach gelukzalig.

'We zijn er', zegt hij. We stoppen aan het parkje van daarstraks. Hij vlecht zijn hand in het mijne en trekt me mee het park in ergens naar helemaal achteraan. De begroeiing wordt steeds dichter en het is hier echt prachtig. 'Skye?'

'Ja?'

'Je bent echt een heel leuk meisje en, het is misschien snel of niet, ik vind je echt leuk', zegt hij terwijl hij in mijn ogen kijkt. Ik moet glimlachen en blozen tegelijk. 'Wil je mijn...meisje zijn?' vraagt hij en blijft in mijn ogen staren.  'Tuurlijk wil ik dat', zeg ik vastbesloten. Mijn hart maakt een sprongetje en ik val hem om zijn hals en glimlach opnieuw.  'Echt?' Ik knik hevig. 'Hier, voor jou', zegt hij terwijl hij me een ketting laat zien. Een zilverachtige ketting met Iloveyou♥ op. 'Aww, wat mooi', zeg ik. Hij komt achter me staan en maakt de ketting vast, ik leg mijn haar terug over mijn schouders.  'Bedankt!' zeg ik enthousiast. 'Geen probleem', een glimlachje speelt om zijn lippen. Omg! Denk ik dit nu? Mijn hart begint sneller te slaan, Dylan komt steeds dichter bij mij, zijn lippen zien er zo...vol uit. Ik sluit mijn ogen en laat me meegaan met het gevoel. Ik heb geen idee hoe het gaat zijn. Ik voel twee zachte lippen op de mijne. Zachtjes zoent hij me, en ik kus hem terug. Ik heb mijn armen om zijn nek geslagen en hij de zijne rond mijn middel. Ik glimlach tegen zijn lippen aan. 

Uiteindelijk maken we ons los van elkaar en eigenlijk ben ik wel een beetje teleurgesteld. Ik dacht dat het anders zou zijn, dat het net was dat er vuurwerk was, dat het zo 'wauw' was maar ik denk dat boeken en films toch een beetje overdrijven... Ach ja maakt ook niet uit, ik ben nu samen met de perfecte jongen!  'Ik zal je naar huis brengen', stelt hij voor, of zegt hij eerder. Ik knik. 'Is goed.' Samen lopen we terug en brengt hij me naar huis. Voor mijn voordeur blijven we even staan. 'Het was echt een mooie avond', zeg ik gemeend. 'Ik vond het ook, bedankt Skye.' Hij drukt nog snel zijn lippen tegen de mijne en knuffelt me. 'Ik zie je snel.' Ik knik en wuif hem uit. 'Daag!'

Als hij uit het zicht is sluit ik de deur achter me en loop verder naar binnen, het is verdacht stil in huis. Ik zucht, ik ben dood moe. Al geeuwend loop ik de trap op die eeuwig lijkt te duren en loop langs de kamer van Oliver. Ik open hem zacht en er schijnt een straaltje licht van de lantaarnpaal buiten op zijn gezicht. Zijn wangen blinken nog van de tranen, ik slik een brok weg als ik hem daar zo zie liggen, arme jongen denk ik en loop mijn eigen kamer in die ik sluit. Ter plekke waar ik sta trek ik mijn jurkje uit net zoals mijn schoenen die ik uitschop. Vermoeid laat ik alles op een hoopje liggen en loop alleen nog in mijn ondergoed door mijn kamer naar de badkamer. Ik ben te lui om mijn pyjama te zoeken, ik heb het toch warm genoeg dus besluit maar gewoon zo te slapen. Nog snel poets ik mijn tanden, kam mijn haar en met moeite loop ik naar mijn bed. Ik knip mijn licht uit en zonder nog maar aan iets te denken sluit ik mijn ogen en val als een blok in slaap naar een plek ver weg van hier.

---------------------------------------------------------------

Heey allemaal! Hopelijk vinden jullie mijn verhaaltje nog leuk (: Ik zou het echt leuk vinden als jullie zouden laten weten wat jullie er van vinden :) 

O ja en als je geen zin hebt om te wachten en wel wilt lezen kunnen jullie misschien mijn andere boeken eens bekijken? 

-A long way... (Afgewerkt)

-Ik hou van jou♥ (Afgewerkt) O ja en als jullie hier eentje van lezen zou ik deze pakken <--- (:

Vote/Comment/Follow (Follow=Follow Back) Alvast bedankt!!

♥Jolien♥

  -Aangepast, verbeterd op 21/12/'13

Believe in your dreams (Compleet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu