Chapter 21 Sacrifice

2.7K 196 11
                                    

Keadaan menjadi huru-hara kerana serangan robot drone milik Kaser,rakyat ketakutan dan ada yang dibunuh oleh benda besi yang bergerak. Maria dan Jane segera bersiap kerana Zero serta Jamel tiada bersama mereka.

"Jane! Kau dah bersedia?"

"Ya...saya sudah!"

"Kita gerak sekarang!"

Luqman dan Aminudden yang ketika itu berada di kawasan serangan terkejut,mereka terkedu dengan kota mereka tinggal diserang.

"Huh?" Luqman terkejut apabila salah satu drone,mensasarkan ke arah mereka. Kemudian dengan pantas drone tersebut meluru ke arah mereka,Luqman kaku tidak dapat bergerak.

"Flame arts style...ELBOW DASH!!" Aminudden menyerang jatuh drone tersebut,Luqman terkejut dengan kejadian itu.

"Get a grip bro! People die here! Hmmph!!" Jerit Aminudden menyalakan apinya semula,dan terus meluru ke arah satu lagi drone serta membakarnya.

"Negara kami dah aman..." Aminudden berkata seraya menyepak dengan kaki diselubungi api,pada drone satu lagi lalu tercampak.

"Jadi....jangan rosakkannya!! Feathers Flare!!" Aminudden melancarkan serangan api,berbentuk bulu pelepah burung yang banyak ke arah drone yang tercampak.

"Darn it...to many of them! Huh?" Rungut Aminudden apabila menyedari drone semakin bertambah,namun Luqman berdiri di hadapannya.

"Abang?"

"Sorry Min....abang khayal tadi..maaf"

"Heh....." Aminudden berjalan dan berdiri di sebelah abangnya,kemudian mereka melaga penumbuk.

"Let's do it bro!" Jerit Luqman meluru bersama-sama Aminudden.

"Yeah! ELBOW DASH,FEATHERS FLARE!!!" Aminudden menjerit seiring memberikan serangan kombo,tujahan siku diikuti tembakan api.

"Thunder arts style! RAIGEKI,5 TIMES!!!" Serangan petir menyambar sebanyak lima kali pada drone,namun itu tidak cukup kerana bilangan drone masih banyak.

"Mana cik Wan?!" Soal Luqman.

"Aku tak tahu,tapi kita tak boleh harapkan dia sahaja..." satu suara menegur,dua adik beradik itu menoleh serentak.

"Cik Yusri!!"

"Korang tunduk.." ujar Yusri kemudian Luqman dan Aminudden menoleh,drone tersebut sedang meluru ke arahnya. Namun Yusri lebih pantas,dengan satu gerakan tangannya drone tersebut terbelah menjadi pecahan.

"Wind arts style...Invisible Cutting...heh!"

"Berlagak....." ujar Luqman.

"Sektor 4...clear,macam mana sektor 1 istana?" Soal Yusri sambil menekan alat perhubungan yang diselit pada telinga.

"Istana masih lagi terkawal,menerima laporan bahawa Guardian Jamel dan Guardian Zero sedang menuju ke sini...!"

"Baiklah sentiasa pantau keadaan dari semasa ke semasa..."

"Arahan diterima.." perhubungan dimatikan,kemudian Yusri menoleh semula pada dua beradik itu.

"Jom gerak...kita kena cari siapa pengawal drone semua ni.." ujar Yusri sambil berjalan melepasi mereka.

"Baik......" serentak dua adik beradik berkata.

CHRONICLES KAISER ONE : THE BEGINNING (C)™Where stories live. Discover now