Hoofdstuk 2

188 7 2
                                    

p.o.v. Joëlle

Waarom zou ik niet mogen vertellen dat Mingo en ik elkaar ontmoet hebben? Wat zou er geheim aan zijn? Ik liep de school binnen en gelijk stond er een groepje meiden om me heen. Lilly, de populairste meid van de klas en daarmee ook de arrogantste, kwam voor me staan. "Heb jij echt met die gozer bij het hek staan praten?" Ik moest glimlachen. Je zou bijna gaan denken dat ze jaloers was! Maar ik moest wel antwoord geven dus zei ik:"Ja". Zo geheim was het dus niet. Nu snapte ik het helemaal niet meer. Ik moest het geheim houden dat ik met Mingo had gepraat, maar heel veel mensen hadden ons toch al gezien? Lilly kwam nog een stap dichterbij staan. "En jij denkt dat je dat zomaar kan doen? Dat er geen andere mensen zijn die eerst recht hebben op een ontmoeting met hem?" Zucht. "Hij kwam naar mij toe en ik niet naar hem. En laat me er nu door, ik wil naar de les."

p.o.v. Mingo

Ik had dus weer een nieuw projectje. Dit meisje mocht ik eigenlijk wel, terwijl ik de anderen alleen maar slappelingen vond. Toen ging mijn telefoon. Ik nam op: "Met Mingo" (in het volgende telefoongesprek is M Mingo en J Joeri, de baas van Mingo en bordeelhouder)

J: Heb je al weer een nieuw wijf? Je ben echt langzaam! Zorg ervoor dat je nieuwe chick een beetje snel hiereen komt.

M: Rustig man! Ik heb net een beetje met een meisje staan praten, dat gaat wel lukken. Gescheiden ouders, alleen in de klas. Dat komt wel goed.

J: Hm, dat zal best, als het maar snel gebeurt. En als ze ook maar blijft, want die vorige is weg. Dat flik je me echt niet nog een keer, als je dat maar weet!

M: Shit, hoe kan dat? Laat ook maar, ik ga ophangen. Nog wat dingetjes regelen voor de nieuwe ontmoeting. Bye.

En ik drukte Joeri weg. Nu naar huis, pizza fixen. Ik kon natuurlijk ook nog 2 meisjes tegelijk nemen. Dat gaat veel sneller, want je heb gewoon dubbele vangst, maar dat is wel een heel groot risico omdat de een je met de ander kan zien. Ik kijk nog wel.

p.o.v. Joëlle

In de les bleef Lilly naar me kijken. Het voelde wel cool, al die aandacht, maar helemaal lekker zat het toch niet. Na de les kwam Lilly gelijk naast me lopen en haakte bij me in. "Heey Joëlle, als je die jongen weer ontmoet, dan kan je mij toch ook wel even voorstellen aan hem?" O my world, wat was dat kind irritant! "Waarom zou ik? Je pest mij altijd, en dan ontmoet ik een leuke jongen, en het eerste wat jij wil is dat ik jou er dan gelijk bij betrek! Niet dus!" "Aah, Joëlle, kom op. Ik ben inderdaad wel eens onaardig tegen je, maar pesten? En wat is er mis mee om mij aan een jongen voor te stellen?" "Alles! IK heb een leuke jongen ontmoet, hij wil MIJ zien! Dus wat heb jij er dan mee te maken? Jij wil hem alleen maar afpakken! Dus ga lekker weg!" Dat was niet heel aardig, maar ik was zo boos op haar!

Die volgende dag had ik gewoon zin in school! Ik zou Mingo weer zien, ik had Lilly een grote bek gegeven, dus zij zou haar mond ook wel houden. Tijdens de lessen voor de eerste grote pauze kon ik niet echt opletten. Ik dacht de hele tijd aan Mingo. Toen eindelijk de bel ging rende ik bijna naar buiten, en dat Lilly me achterna riep:"Fijne date nog met je superpizzaheld!" deed me helemaal niks. Ik moest en zou zo snel mogelijk naar Mingo. Toen ik buiten kwam stond hij er al. Ik liep naar hem toe en zwaaide. Gelijk kwam hij naar me toe. "Hoi Joëlle, wat zie je er geweldig uit! Hoe istie?

p.o.v. Mingo

Ze was blij om mij te zien, dat was duidelijk. Toen ik vroeg hoe het was begon ze te lachen. "Geweldig. Weet je, gisteren kwam Lilly na de les naar me toe. Lilly is een meisje dat altijd rot tegen me doet. Maar goed, die vroeg dus of ik haar ook aan jou kon voorstellen. Ze wou jou van mij afpakken, dat weet ik heel zeker! Ik heb haar een grote bek gegeven, echt geweldig. Dit voelt zo goed!" Ik moest ook lachen. Ze dacht dus al dat ik van haar was. "Heey, eeh, die pizza komt niet naar ons toe, dus zullen wij dan maar naar de pizza gaan?" "Huh, hoe bedoel je dat?" Toen snapte ze het. Haar ogen werden groot. "Je bedoelt dat we naar het restaurant gaan?" "Ja. Kom je mee?" Ik klopte op de achterkant van de scooter. Ze knikte en straalde. Mooi zo. Dit ging echt goed. We reden op de scooter naar het restaurant. Ik merkte dat ik het deze keer echt leuk vond om met een meisje te eten. Ik schrok. Zou ik verliefd op haar worden?

I got myself in trouble...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu