Seluruh ahli bts yang masih hidup duduk di tempat makan.
"Emm...jungkook mana??" Tanya v.
"Mana lah aku tah-"
"GUYS!!!" jerit namjoon dari tingkat atas.
Semua orang berlari ke arah namjoon.
"Jungkook.... he's dead!" Jelas namjoon.
"WHAT!?"
Mereka semua berlari ke bilik yang namjoon telah tunjuk.
"Maknae-ya!!!!" V meraung.
"Sabar lah taehyung..." suga cuba memujuk v yang sedang menangis.
Jhope hanya berdiri di pintu sambil berfikir.
...beberapa minit kemudian...
Setelah mereka semua sudah tenang, taehyung membawa mereka ke tempat terletaknya gambar itu.
"Macam mana jin hyung, jimin dengan jungkook ada dalam gambar ni pulak??" Tanya jhope.
"Tu laa...aku rasa kan, sesiapa yang mati...wajah mereka akan diletakkan di dalam gambar ni. " terang v.
"Ouh...tapi kenapa ada dua orang yang tak ada wajah lagi tu??" Tanya suga pula.
"Maksudnya ada dua orang lagi akan mati " kata namjoon.
DI DALAM BILIK NAMJOON.
"kita kene keluar dari rumah ni cepat-cepat.. " kata taehyung.
"Betul tu...kita kena plan sesuatu.." kata namjoon.
"Plan ape?? Untuk bunuh kitorang??" Jhope menjeling namjoon.
"Ape yang kau cakap ni jhope?"
"Cuba kau fikir suga.. setiap kali ade orang mati, mesti namjoon yang jumpa dulu. Dia lah yang bunuh diorang! " jhope berdiri sambil menundingkan jarinya kepada rapmon.
"Bukan aku yang bunuh diorang!! Aku secara tidak sengaja terjumpa mayat diorang. Aku jumpa mayat jin pon sebab dia satu bilik dengan aku!!"
"Habis tu, mayat jungkook! Macam mana pulak kau boleh jumpa mayat jungkook?! Padahal bilik tu jauh dengan bilik kita!!"
"Masalah nya meman-"
"SUDAH LAH TU!!" Suga memotong kata-kata rapmon.
"Aku rasa taehyung yang traitor tu.." tiba-tiba namjoon berkata begitu.
"Kenapa hyung tuduh v macam gitu??" Kemarahan v tetiba naik.
"Sebab kau seorang yang tahu pasal gambar tu..."
"Jungkook pon tahu jugak!" V mempertahankan haknya.
"Tapi sekarang jungkook dah mati! kau bunuh dia sebab dia dah tahu pasal gambar tu kan!?"
"Malas dah aku nak berbual dengan korang ni!!" Taehyung pon keluar dari bilik namjoon.
"Ni semua salah kau!! Kau sengaja buat Taehyung marah sebab nanti senang lah kau nak bunuh dia kan!!" Kata jhope kepada namjoon.
"Please lah...jangan gaduh lagi. Aku pon rasa yang Taehyung traitor tu jugak.." kata suga.
"What!? Kau pon dah terpengaruh ke dengan tipu helah si namjoon ni hah!?"
"Bukan ape, cuma apa yan-"
"ARGHHH!!!" Kedengaran suara taehyung menjerit di luar.
TAEHYUNG POV.
"Semua orang dah tak percaya kan aku! Betul kata Jin hyung."
Flashback...
Aku sedang duduk di beranda luar. Memikirkan kejadian tentang jimin sudah tiada. Hakikatnya aku masih tidak boleh terima bahawa jimin sudah mati.
"Hah? Buat apa tu kat luar? " jin hyung menegur ku.
"Tak ada apa-apa lah hyung...just checkin out the view." Jawab aku.
"Hyung tahu...v masih sedih kan pasal jimin..."
Hyung meletakkan tangannya di bahu aku.
"Sabarlah..hyung nak pesan sikit..In this situation, i will never trust anyone even myself. I think you should too.."
"Apa maksud hyung??"
"Nanti kau akan faham..." hyung pon meninggalkan aku seorang diri berfikir.
Future...
"I miss you hyung..." air mataku menitis.
Aku membuka pintu bilik ku dan...
"ARGHHH!!!!"
*****
WHAT??!? Apa telah terjadi? Aduh, misteri ni makin complicated...*****
TO BE CONTINUED
YOU ARE READING
[C] Count Of Death
FanfictionHorror book || ~-~-~- Something really odd keep happening to BTS-bangtan boys. Missing a member is a little problem,but killing the members is a serious case. Who would kill bts?? What were its reason?? It is one of the member that betrayed?? St...