kapittel 1

14 2 2
                                    

Emma pov
Jeg våknet av at solen skinte gjennom vinduet. Da husket jeg at det var lørdag og sommerferie! Jeg hoppet ut av sengen og kledde på meg en hvit løs genser og en svart shorts. Det første jeg så da jeg gikk ned på kjøkkenet, var en haug med skitne fat og kopper. "Å nei!" Utbrøt jeg. "Jeg har glemt å ta oppvasken!"
15 min senere.
Etter at jeg hadde vasket opp, tok jeg meg en appelsin og gikk i dusjen. Etter jeg hadde dusjet, bestemte jeg meg for å gå en tur. Siden jeg bodde alene, kunne jeg egentlig gjøre hva jeg ville. Jeg gikk til parken og satt meg på en benk. Jeg tok fram mobilen og sjekket snap. Så sendte jeg en melding til Jennifer. "Hei, hva Gjør du? " Skrev jeg. Jeg tok en selfie. Så gikk jeg hjemover. I mens jeg gikk, så jeg på dantdm og ble med i en konkurranse om å vinne en billett til dantdm backstage. Da jeg skulle gå inn, husket jeg at jeg hadde glemt å ta inn posten. Jeg tok posten og gikk inn igjen, men jeg var for sliten til å lese det. Kl. Var 12.20.
Jeg gikk til kjøkkenet og så i skapet og bestemte meg for å lage tomatsuppe. Jeg fant fram ingrediensene, og begynte å koke. Da tomatsuppen var ferdig, tok jeg et pledd, fordi det regnet ute, og satte meg i sofaen og så på film. Jeg så på film til kl. Var 15.30. Da jeg sjekket mobilen, hadde jeg fått en melding fra Jennifer. " Hei, jeg er ledig fra Kl. 19.00 og utover. Jeg lurte på om jeg kan overnatte." Da skrev jeg: ja, det passer.
Jeg fikk en ny melding. " Jeg kommer kl.19.15." Jeg skrev et kjapt ok og gikk på rommet mitt. Jeg så på dantdm. For å være ærlig, tror jeg at jeg er besatt av dantdm, og det er jo ikke så rart. For jeg er jo 24. Like gammel som han.
Jeg så på YouTube helt til kl. 18.20. Jeg kom på at jeg måtte trekke ut sovesofaen på rommet mitt. Jeg gikk ned på kjøkkenet og lagde i stand noe snacks. Det ble chips med dip. Og selvfølgelig litt lørdagsgodt. Så ryddet jeg litt i stuen og på rommet mitt. Jeg lagde til stuen sånn at meg og Jennifer kunne se på film. Det var telys på bordet og masse myke tepper fordi det var ganske så kaldt inne i stuen.
Kl .var 19.05 og jeg skiftet til kosetøy. Jeg skvatt av at noen ringte på. Det var Jennifer. " Hei! Sa vi i kor. " "Jeg ser at du har ryddet her. Det er veldig fint. " Da er vi enig om en ting. " Sa jeg. "Skal vi gå opp på rommet? "Spurte hun. " Vil du ikke heller se på film og spise lørdagsgodt?" Spurte jeg. " Selvfølgelig! Er det et spørsmål liksom! Kom! " sa hun og dro meg etter armen. Vi satte oss i stuen og begynte å se på film.
Noen timer senere...
Kl. Var 23.00 og vi gikk opp for å pusse tennene. Jeg skiftet til nattpysj. Jeg tok fram mobilen. Jeg la meg i sengen og sovnet med en gang.
Neste morgen....
Jeg våknet opp av at jeg hadde hodepine. Jeg så at Jennifer sov fortsatt. Jeg snek meg bort til badet og fant smertestillende. Jeg gikk ned på kjøkkenet. Jeg lagde pannekaker i mens Jennifer var i dusjen. Hun kom ned med blå shorts og en hvit T-skjorte på. Hun sa at jeg kunne dusje nå. Hun tok over pannekakelagingen og jeg gikk i dusjen. Etter jeg hadde dusjet, tok jeg på meg en svart høy shorts og en neonrosa magetopp. Jeg gikk ned til Jennifer og hun sa " nå mangler de bare pynt. " vi pyntet pannekakene med krem og nonstop. Så spiste vi. Vi spiste opp alt fordi det var veldig godt. Vi gikk til stuen og da sa Jennifer at mammaen hennes sa at hun måtte komme hjem. Hun pakket tingene og gikk. Det var finere Vær i dag, så jeg gikk ut. Utenfor huset sto det en pakke. Jeg tok pakken og dagens post inn. Jeg tenkte at jeg måtte lese posten. Jeg tok fram gårsdagens post, og begynte å lese. Jeg fikk mest brev fra slektninger, men det var ett brev som interesserte meg. Det så ut som det hørte til den mystiske pakken. Da hørte jeg en lyd. Den kom fra pakken. Jeg åpnet den forsiktig. Da så jeg noe som jeg ikke hadde forventet.
---------------------------------------------
Hva tror du Emma så?
Finn ut i neste kapittel.
----------------------------------------------

Livet Med DantdmWhere stories live. Discover now