1. Inleiding

24 2 1
                                    




P.O.V Harry Styles.

Heey, ik ben Harry Styles, ik ben 17 jaar. Ik heb bruin krullend haar, en fel groene ogen. Ik ben 1 meter 78 en heb een slank figuur. Ik ben samen met mijn oudere zus Gemma en mijn moeder Anne verhuist naar Amsterdam. Dit komt omdat mijn vader en moeder hebben besloten om te gaan scheiden. Ik en mijn zus zijn nu zo boos op mijn vader en hebben daarom ook al het contact met hem verbroken, het bleek namelijk dat hij ergens anders een andere vriendin had.

Het verhuizen was voor mij niet echt een probleem want veel vrienden had ik toch al niet. Ik interesseerde me in andere dingen dan de meeste jongens van mijn school. Ik hou me vaak op de achtergrond en let goed op in de lessen. Ik heb ook geen hobby's of zo, en aan sport doe ik al helemaal niet. Sportieve dingen zijn gewoon niets voor mij en ik hou me liever bezig met de informatieve kant.

P.O.V Liz van Dijk.

Hi, ik ben Liz van Dijk, ik ben 16 jaar en heb lang, bruin, stijl haar en blauwe ogen. Ik ben enig kind. Jammer genoeg lijd ik aan een ongeneselijke ziekte genaamd Cystic Fibrosis, een andere naam hiervoor is taaislijmziekte. Cystic Fibrosis is een ernstige aandoening waarbij in het hele lichaam ophopingen van slijm ontstaan. De opeenhopingen van slijm komen vooral veel voor in de longen, en dit zorgt dan voor een hoop ontstekingen en ook voor benauwdheid. Het gevolg van deze taaislijmziekte is dat mijn longen, alvleesklier en lever niet goed het werk doen waar ze goed voor zijn. Mijn vader heet James en mijn moeder heet Elizabeth, mijn naam is ook afgeleid van de naam van mijn moeder.

Ik heb niet echt vrienden want ik probeer iedereen zoveel mogelijk op afstand te houden. Het is namelijk zo bij mijn ziekte dat mensen niet oud worden. Ik wil dan niet die tikkende tijd bom zijn die ineens ontploft en iedereen die om haar geeft achter laat. Naar school kan ik ook niet omdat ik het vaak te benauwd heb. Daarom volg ik de lessen via internet en door middel van de boeken die ik thuis heb.

StrongWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu