selepas mandi tadi , aku terus turun kebawah untuk makan malam bersama . kelihatan semua sudah berada dimeja . hanya menunggu aku sahaja .
" haa macam mana punggung tu . elok dah ke ? " soal ibu setibanya aku dimeja makan .
" okey laa sikit daripada tadi " jawabku sambil tersengih sengih .
" kenapa dengan kau dik " tanya along ." jatuh dalam toilet " jawabku . ish along ni tanya pulak . malulah aku . if dia abang aku sekalipun , aku tetap malu nak ngaku aku jatuh toilet . dah la sakit kat punggung . hahahaha ..
" pelik pelik la kau ni dik . pikir kan boyfriend la tu " sindir abangku . aku ? boyfriend ? memang tidaklah . sape je lah nak kan awek cam aku . dah la malas . eh jap jap . tak la malas sangat . ade masa jee . hahaha .
" tibe je . mana ada " nafiku . memang betul kot .
" adik ! along ! dah dah . makan nasi tu " marah ibu .
" baik bu " kataku dengan along yang hampir serentak .
Aku mengalihkan pandangan aku kearah nasi goreng ibu . menyelerakan . emm . jap macam ade yang tak kena . aku terus bangun dan menuju ke dapur . mana ibu letak ea ? Ha jumpa pon . aku mencapai tupperware biru itu dan membawa ke meja makan . semua yang ada dimeja itu memandang aku .
" kenapa semua pandang adik ? " tanyaku apabila rasa tidak selesa .
" memang tak boleh tinggal keropok tu ea ? " tanya along .
" biar lahh . keropok je kut " jawabku sambil terus menyambung makan .
Ibu dan ayah yang memerhati kami hanya menggeleng . hehehe . mana tak nya , hari - hari boleh dikatakan nak bertekak . belum tercampur dengan angah dengan achik lagi . angah dengan achik belajar oversea . jadi tinggal aku ngan along je kat rumah . along nak habis belajar dah . final exam dia minggu depan .
..........
Habis makan tadi , aku terus menuju kebilik dan mencapai iphoneku . aku membuka whatsapp dann ...
From am :
Hai 😂💞Dia chat aku lagi ?
From alya :
Hai 😂From am :
alya free tak esok ?Baru ku teringat yang member classmate aku ade ajak aku keluar . aduh . nasib baik esok .
From alya :
Em . rasanya tak sebab alya nak keluar dengan member alya .From am :
Ouh . baru nak ajak alya keluar jalan . tak pe lah kalau gitu .Baru tadi jumpa . nak keluar lagi ? Apa ke pelik sangat dia ni .
From alya :
Sory tau am .From am :
Its okay alya .Aku menutup iphoneku dan cuba lelapkan mata .
.........
" adik ! Adik ! " jerit along dari luar .
" ape long ! " jeritku kembali yang sedang pin tudung .
" ade orang kat bawah . katanya kawan kau ! " kawan aku ? Sapa ?
" haa jap jap . nanti adik turun " jeritku lalu mengambil jarum peniti dan dijarumkan pada atas tudung supaya tak beralih tempat . Siap ! . siapa pulak yang datang ?
Aku terus mengambil handbag dan mencapai iphoneku daripada charger . sempat lagi aku buka notification .
YOU ARE READING
Isteri Kebetulan
RandomKehadiran Alya zulaikha dalam kehidupan Adam khairil membawa bibit bibit cinta tapi dalam pada itu , kehadiran tengku amanda yang cuba untuk mengungkit kembali cinta lamanya sedikit sebanyak meruntuhkan kebahagiaan mereka . Adakah amanda akan berja...