Hiç ulaşamayacağını bildiğin birine aşık oldun mu? ɸ 31

22 6 2
                                    

Atlas gözlerini sürekli odada gezdiriyordu. Tüm odayı avucunun içi gibi bildiği halde içindeki huzursuzluk onu yiyip bitiyordu. Gözlerini yeniden bahçeye çevirdi. Eşi ve oğlu birbirlerine iyice sokulmuş bir biçimde oturuyorlardı. Yosun'un gri saçları neredeyse tüm yere dağılmıştı. Yosun huzursuzca saçlarını arkada toplayarak gerisin geriye sallandırdı. Atlas Yosun'un bu davranışı yüzünden gülmemek için dudaklarını ısırmak zorunda kaldı. Onun saçlarına alışmak zorunda kalacaktı. Aklındaki fesat düşüncelere engel olamıyordu. Sonuçta eşini gerçek anlamda özlemişti. Oğlu Ufuk annesinin omzuna yaslanınca oğluyla göz göze geldi. Şuan bu fesat düşüncelere yer yoktu. Omuzlarını silkerek eşi ve oğlunun yanında verandadaki yerini aldı.

Poyraz elindeki parşömene göz gezdirirken aynısının annesine de gönderildiğini anımsamıştı. Onda da bu isimler vardı. Listedeki ölü kişilerin ismi çıkarıldığında 8 vampir kalıyordu. Bu vampirler arasında tek melez kardeşi Yosun'du. Kayıp Kral hakkında bir fikir yürütemiyordu. Yürütmekte istemiyordu. Hala sakladıkları sır onlarla birlikte yürümeye devam ediyordu. Ta ki gün gelinceye dek onlarla birlikte saklı bir şekilde kalacaktı. Gülümseyerek kardeşini izledi. Kendisininde yakında bir aileye sahip olacağı için seviniyordu. 

"Aa geçen gün ne oldu tahmin bile edemezsiniz." dedi Onat bu sessiz ortamı bozmak istercesine.

Irmak Onat'ın kolundan çekiştirmeye çalışıyordu. Onat'ın sonuçta bunu söylemesini istemiyordu. Sonuçta onları ilgilendiren bir duruma burunlarını sokmak istemiyordu. Her ne kadar Onat'ı durdurmak istese de ağzından bakla ıslanmayacağını biliyordu.

"Poyraz'ın bir oğlu olacak."

Yosun gözlerini kocaman açıp kapattı. Seviniyordu. Ama içerisinde bulunduğu şok dalgasından anca çıkabilecekti. Sevinçle çığlık atarak ayağa kalktı. Küçük bir kız gibi yerinden tepindi. Diğerlerinin şaşkın bakışlarını görünce boğazını temizler gibi yaparak yerine oturdu. Poyraz keyifle bir kahkaha attı.

"Çok sevindim abi!" dedi Yosun ağzı kulaklarındayken.

"Belli oluyor." dedi Poyraz kahkaha atarak. "Ufuk'a bile söylediğimde böyle tepki vermemişti."

"Aman be." dedi Yosun dudaklarını büzerek. "Uyanır uyanmaz benimle uğraşmaya mı karar verdin?"

Her ne kadar alınmış gibi yapsa da içerisindeki sevince engel olamıyordu Yosun. Ağabeyinin bir ailesi olacağı için seviniyordu. Ama bu durumun kısa bir süre engebeli şekilde devam edeceğini biliyordu. Sonuçta bir uyanış toplantısı yaklaşıyordu. Her ne kadar onları ilgilendirecek bir konu yok gibi görünse de bütün kabileler bundan etkilenecekti. Yosun sevdiği herkesi korumak istiyordu. Gerekirse bunun için kendisini feda etmeye bile razıydı.

Onat, Yosun'un aklından neler geçirdiğini çok merak ediyordu. Yükselen modu bir anda düşüvermişti. Onun neleri düşünebileceğini neler yapabileceğini az çok biliyordu. Sonuçta ona dokunduğunda tüm anıları ve düşünceleri Onat'ın zihnine dolmuştu. Fakat bazı anılarına ulaşmak onun için çok zordu. Adeta şifrelenen bir bilgisayara benziyordu. Sanki kimsenin öğrenmesini istemediği şeyler saklıyordu geçmişi. Bu yüzden Onat'ta göremediği anılara bakmaktan vazgeçmişti.

"Kalkıp hazırlansak hepimiz için iyi olacak." dedi Sonat oturduğu yerden.

Sonat hiçbir şey düşünmüyordu. Her şeyin çabucak olup bitmesini ve kimseye zarar gelmemesini istiyordu. Yavaşça kalktı. Ufuk babasının kucağında uyukluyordu. Atlas yavaşça kalkarak evden içeriye girdi. Ufuk'un uykusunun dağılmaması için büyük bir çaba göstereceği kesindi. Poyraz ile Yosun'un kucaklaşmasını izlerken nedense içindeki duygulara anlam veremedi. Yosun'la eskisi gibi kardeş olmak istiyordu. Hep kardeşi gibi kalmasını istiyordu. İçindeki hislere rağmen bunu istiyordu. Onat, Sonat'ın bakışlarındaki şeyi görebiliyordu. Bunca zamandır fark etmediği için kendine kızıyordu hep. Yosun'a olan bakışlarında kardeşlikten öte bir şeyler vardı. Bunu kendisine bile söylemekten nefret ediyordu. Irmak'ın elini sıkı sıkıya tuttu. Nefret ediyordu. Böyle duyguların var olduğunu bile bilmiyordu. Sevdiği kadınla uzaklaşırken Sonat'ı gerisinde bıraktı. Benimle paylaşabilirdin kardeşim...

GölgeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin