Kapitel 17

15 1 1
                                    

Jag kunde knappt sova den natten. Jag vred och vände på mig i sängen. Täcket var för varmt och tankarna ville inte lugna sig. Till slut, då klockan var ungefär halv fyra på morgonen, somnade jag bara för att, tre timmar senare, vakna av väckarklockan. Jag slog irriterat av den och stängde ögonen. Bara en liten stund till, tänkte jag.

Nästa gång jag vaknade var klockan halv nio. Skolan hade börjat för en kvart sedan! Shit, tänkte jag och rusade upp ur sängen. Jag slängde på mig första bästa klädesplagg och slet åt mig väskan. Jag cyklade som en dåre till skolan, sprang upp för trappan till andra våningen och slet flåsandes upp dörren till klassrummet. Läraren, som hade stått och haft genomgång, stirrade uppmanande på mig, som om han väntade på en ursäkt.
-Förlåt... att... jag kommer försent, flåsade jag.
Han nickade med en missnöjd min. Det var uppenbart att han inte gillade när elever kom försent.
Jag gick och satte mig bredvid Evelyn, klassens ögon i nacken. Hon fnissade lite när jag satte mig.
-Vad fnissar du åt? Frågade jag, tonen i min röst blev aningens för sur men det varkade inte bekomma henne.
-Dig, fattar du väl, sa hon skämtsamt, du tar allt på så stort allvar, vem bryr sig om man kommer försent?
Hon lät så självsäker och obekymrad. Jag vågade inte säga emot utan mumlade nåt ohörbart och slog upp mina böcker.

Vi hade rast samtidigt som Wilma och Sandra så vi satte oss tillsammans under en ek på skolgården.
-Evelyn? Frågade jag. Hur länge sedan var det du ritade av den där tjejen från bryggan?
-Vet inte riktigt, någon månad sen kanske, vadå då?
-Jag tror att du kan ha sett min syster.
-Va?! Ropade Wilma som hört samtalet.
-Mm, svarade jag, jag har inte sett henne på flera år, det var därför jag inte kände igen henne. Men det är hon, sa jag övertygat.
Ingen sa något.
-Förresten, sa jag, är ni med på att ha en
sleepover första lördagen i september?
__________________________________________
Hej igen, det här blev ett kort kapitel men jag kände att jag behövde skriva någonting i alla fall. Ledsen att det har gått så lång tid sen senaste. Hoppas ni gillar det👍🏻

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 19, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Husets hemlighetWhere stories live. Discover now