Kap 1

97 2 3
                                    

              *KALI WEST*

Jag vaknar av att Dylan min storebror bankar med en slev på en kastrull och skriker, "WAKE UP EVERY ONE, OR YOU'RE GOING TO BE LATE FOR SCHOOL". Jag gäspade högt och sträckte på mig för att få mig att vakna.

Dylan skulle mördat mig om jag kom försent till skolan. Så jag släpade mig till min garderob och tog på mig mina Adidas byxor och en grå hoodie. Sedan gick till mina svarta gardiner o drar iväg dom från dörrarna som leder ut till min balkong. Jag går ut på balkongen med mitt hår uppsatt i en messybun. Den varma luften nuddar min kropp i en behaglig känsla. Jag blundar o njuter av när jag känner solstrålarna nudda min kropp.

Vårt hus är väldigt litet för att vara 7 personer som bor här. Huset har 9 rum och 1 badrum. Jag fattar inte hur jag kan stå ut med bara ett badrum, inte att jag fixar mig så mycket men jag måste ju gå på toa. Och att stå i kö till toaletten med 4 personer framför mig i mitt egna hus är inte så värst kul.

Huset är för det mesta vitt, men dom flesta möblerna i huset är för det mesta svarta och gråa. Mitt rum har svarta och vita möbler.  Mitt rum är ganska litet, men jag ska inte klaga för för jag har iallafall ett rum för mig själv bortsätt fåren Chase och Joe. Jag är också den ändå som har en balkong i det här huset, så det är jag väldigt glad av att jag har.

Helt plötligt hör jag Chase skrika "HEEEEEY KAAAAALI". Jag tittar ner på Chase som vinkar till mig entusiastiska.  "Heeey Chaaaaase" jag ler stor mot honom och han besvarar det.
"Breakfast is ready!" "Okey, coming" Jag skyndade fort in till mitt rum och satte upp mitt bruna långa hår i  en hög toffs, som faktiskt så helt okej ut. sedan tar jag på mig ett par mig  isblåa a jogging skor som matchar mina ögon.-och nej jag ska inte ut och springa, det är mina bekväma vanliga kläder-.

Jag springer ner för trä trappan   som är i slyet av korridoren till mitt rum och går sedan in i köket. Jag ser alla mina bröder sitta och äta pannkakor. "Hey guys" säger jag samtidigt jag sätter mig ner.

Jag tittar mig omkring men ser inte vart Nutellan är, för det är ett MÅSTE om man äter pannkakor. "We're is the Nutella, who of you guys have hidden it?" Frågar jag och tittar upp från mina pannkakor. Jace kollar på mig med en väldigt skyldig blick. "What I haven't done anything" hans händer far upp i luften som försvar. "Where is it?" Jag stirrar mot honom med en nyfiken blick. "Okey, okey here you go. But hurry up you have to get to school" säger han med ett leende på läpparna. "Take it easy I'm hurrying" mumlar jag med pannkaka i munnen. Han ger mig Nutellan, jag brer ut det över resten av pannkakorna och fortsätter att äta.

" thank you sooo much dear Jace" säger jag med än sån där gammaldags kunglig röst -om du fattar-. Alla skrattar åt hur löjlig jag låter. Jag tar bort Nutellan som hamnat på min kind med baksidan av min hand, för vem orkar hämta en servett lixom.

"Common guy's we have to go now, otherwise we're going to be late. And that ain't good for being the first day" säger Alec medans han reser sig.

"Coming" ropar jag, Chase och Joe i kör efter Alec som redan är i hallen. Jag kramar om Dylan, Greyson och Jace som kysser min panna. "Bye baby" ropar Jace efter mig. Jag springer upp för trappan och in i mitt rum för att hämta min ryggsäck. Telefonen lägger jag i fickan på min hoodie. Mina hörlurar sätter jag i öronen, jag sätter på det högsta och twenty one pilot's nya låt spelar upp.

Jag tar av mig min bh och sätter på en ljusblå sport-bh istället, för det är sjukt bekvämt. Jag springer ner till hallen och tar mina hemnycklar som hänger i nyckelskåpet "who's driving?" Undrar jag pågrund av att jag inte har tagit mitt körkort än.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 20, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

A little game I call falling in loveWhere stories live. Discover now