زي مقولتلكم القصه هيبقي فيها احداث حقيقيه حصلت مع البطله بالفعل بس الباقي من تأليفي :)).
...في مطار نيويورك الدولي بنت جمالها ساحر قاعده ف الاستراحه بتاعت المطار شعرها بني و مش قصير ومش طويل عيونها عسلي فاتح و قمحاويه البشره قاعده حاطه الMp3 في ودنها وقدامها كوبايه قهوه...
: Your plane about to take off.
Habiba : Thank You.
......
اسمي حبيبه عندي 18 سنه عارفهه اني صغيره علي اني اسافر لوحدي بس بصراحه كنت مضطره لكده دلوقتي انا هرجع القاهره تاني واقعد مع عيلتي الي وحشتني........
.
.
.
.
.
.
.
في مطار القاهره الدولي خرجت حبيبه لمكان الاستقبال و تضحك ضحكه فرحح.
:تعرفي انك وحشتيني يا كلبهه انتي !
حبيبه : وانتي اقسم بالله يا بسمه
بسمه اخت حبيبه : شوفتي لارا كبرت ازاي!
لارا بنت بسمه : خالتو وحشتيني اوي يا خالتو.
حبيبه وهي بتشيل لارا : انتي اكتر يا حبيبتي والله و بعدين مش احنا اتفقنا انك تقوليلي بيبو من غير خالتو ديه خالص سيبك من امك.
سيف : حبيبه الزئرده و حشيني بطريقه يابت انتي
حبيبه : ايه ياعم مراتك مش مكفياك ولا ايه
بسمه : انا عارفهه ياختي
سيف وهو بيحضن بسمه : بسمه ديه قلبي ايش فهمك انتي.
حبيبه : طب يلا علشان هموت من التعب وحياتكوا
الكل : تمام يلا.
.............
في عربيه سيف بسمه كانت قاعده جمبوا و حبيبه ولارا وراهم.
سيف وهو بيبص لحبيبه ف المرايا : الا قوليلي اخررا متعلمتيش كلمه كده ولا كده علشان تعلمهوملي.
حبيبه : اولاً جوزك اتعود عليا اوي ابسمه لميه شويه مش كدده ثانياً بقا اتعللمت واتعلمت كتيير اووي كمان .
بسمه بضحك : يالههوي عليكوا لسه ناقر ونقير زي م انتوا ايه ده .
سيف وهو يقلد البنات : بس بنحب بعض.
حبيبه بضحك : لسه دمك خفيف يا أخي.
سيف : ايه كان عندك شك.
حبيبه : فال الله ولا فالك.
لارا : يلاا وصلنا افتتحلي الباب يا بابا علشان اودي بيبو البيت الكبير بتاعنا.
سيف : حاضر ياروح بابا انتي.
................
لارا و صلت لباب شقتهم هي و حبيبه وسابوا بسمه وسيف يطلعوا الشنط . دخلوا الشقه.
سيف وهو بيلعب ف شعر حبيبه : امسكي ياختي شنطك و خشي غووري نامي
حبيبه : ياعم شععري لا كله الا شعري
بسمه : بس بقا انتو الاتنين حبيبه خشي نامي علشان صحابي جاين هما و جوازهم يسلموا عليكي .
حبيبه : مين يعني !؟
بسمه : هو فيه غيرهم ياختي ندي و شروق و روان
حبيبه : قولي والمصحف!!
بسمه : اه والله يااختي جااين.
حبيبه : دول وحشوني اووي و صحابي وحشني اوي معرفش عنهم حاجه يا بسمه انتي متخيله موبايلي الي رميته اليوم ده و حتي الفيس بتاعي قفلتوا وعملت واحد تاني اعمل ايه!
بسمه : خشي نامي دلوقتي يا حبيبتي و نبقي نحل الحوار ده لما تصحي :))
حبيبه : تمام.
..................
حبيبه دخلت واخدت شاور و طلعت حطت هدومها في دولابها و نامت علي السرير و كانت بتفتكر اليوم الي عمرها مهتنساه ابداً
.
.
.
.
:حبيباااااااااه الللححححقي!!!!!.
......
البارت قصير عارفه بس الاحداث هتبتدي من الحلقه الجايه :))
*شجعوني
أنت تقرأ
حَـبـيـبـه ❤.
Romanceالقصه هيبقي فيها حجات حقيقيه حصلت مع البطله بالفعل و حجات من تأليفي يارب تعجبكم ...............