Nerds

14 2 1
                                    

Wanneer ik mijn ogen open, blijf ik de eerste tien seconde vredig naar het plafond staren. Tot ik me realiseer dat ik school heb. 6 lange uren vol gepest. Maar, ze zullen wel gelijk hebben. Ik ben dik, lelijk en stom.
Met een ochtendhumeur sta ik op en loop ik regelrecht naar de spiegel. Mijn blonde golvende haren laat ik los hangen. Als make-up gebruik ik niets. Ik vind dat niemand het nodig heeft. Okay, ik wel. Maar ik ben er allergisch voor.

Wanneer ik beneden kom slaak ik meteen een diepe zucht. Mam is al werken, mijn vader woont in India en broertjes of zusjes heb ik niet.

Wanneer ik op tijd op school kom zie ik, zoals gewoonlijk, Megan naar me staren. Ik zet mijn fiets in de stalling en wil naar binnen lopen, maar ik word tegengehouden door Nadia. Ook zo'n pester. ,,Hey lelijk kind. Waarom leef je nog?" zegt Nadia kattig. Ik besluit het te negeren en loop stroef door. Maar iemand besluit zijn been uit te strekken waardoor ik val. ,,Sorry, gaat het?" hoor ik een onbekende stem zeggen. Zonder te reageren loop ik verder.

Het eerste lesuur hebben we Kunst Beeldende Vorming, ofterwel tekenen. Ik ga netjes op mijn plek zitten en wacht tot de bel gaat. ,,Vandaag komt er een nieuwe leerling bij ons in de klas." begint mevrouw Stoep. Ik weet het, wie heet er nou Stoep? ,,Niall, stel jezelf eens voor." zegt ze en ze duwt Niall een beetje naar voren.

,,Ik ben Niall Horan, 18 jaar en ik heb weinig leuks te vertellen." lacht hij. ,,Oke, eens kijken. Waar is nog een plekje vrij."

Mijn ogen flitsen meteen naar de stoel naast mij. Die is al zo'n 5 jaar leeg. Nadia en Megan hoor ik hard door de klas schreeuwen dat ze naast Niall willen zitten. Maar Niall doet iets totaal onverwachts. Hij loopt, zonder goedkeuring naast een plaatsje toe. En dat is naast mij.

,,Hoi." glimlacht Niall. ,,Hey" antwoordt ik ongemakkelijk. ,,Is deze klas een beetje leuk?" vraagt Niall. Na even nadenken knik ik, Megan vermoordt me als ze weet dat ik geklaagd heb. ,,Waarom zat jij alleen?" gaat Niall verder. ,,We hadden niet genoeg kinderen om het kloppend te maken" mompel ik.

Gelukkig houdt hij op met vragen stellen en richt zich op zijn tekening.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 17, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

NerdsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu