"You know what?..."
"What?..."
"I never felt happy like this before..."
"Oh really?"
"Yep... suami saya tak pernah bawa saya ke tempat seperti ini... dia juga tak pernah ajak saya menari dan menyanyi macam yang awak buat tadi tu... paling paling pun dia terus balik rumah and then masuk tidur. Tak pernah dia ajak saya keluar makan malam dengannya. he's a quite boring, you know..."
"Oh... maybe dia penat atau tak ada masa untuk tu semua... siapa tahu kan..."
"Maybe... tapi takkanlah langsung tak ada masa buat itu semua dengan saya... kadang kadang saya pun nak juga dia luangkan masa bersama saya tapi dia buat buat tak tahu saja. Hm..."
"Oh... lain kali kalau dia balik, awak ajaklah dia jalan jalan ke tempat seperti ni... tak pun awak ajak dia keluar negara makan angin kat sana ke apa ke... tentu lepas tu awak akan rasa happy dengannya..."
"okay, saya akan cuba ikut saranan awak tu... eh... ini dah larut malam dah ni... mari kita balik..."
"Okay..."
Mereka pun bangun lalu beredar dari situ. mereka melangkah masuk ke dalam perut kereta yang terletak tidak jauh dari situ. Tidak lama kemudian kereta itu meluncur laju meninggalkan tempat tersebut...*** *** ***
Sesi photoshoot pada pagi itu berjalan dengan lancarnya. Fariz lihat sudah 3 hari jayden tidak datang ke studio. Mungkin dia masih merasa malu pada fariz kerana peristiwa yang terjadi di club gay tempohari. "Boleh jadi juga...", bisik hati kecilnya. Lamunannya terhenti sebaik saja puan sri mia datang menghampirinya. "Kenapa awak duduk diam kat sini?... awak fikirkan tentang siapa?", soal puan sri mia ingin tahu. "Saya tengah fikirkan tentang jayden... dah 3 hari dia tidak datang ke studio ni... kenapa dia tak datang ar?", soal fariz ingin tahu. "Sebenarnya saya dah berhentikan dia...", balas puan sri mia dengan wajah yang serius. "Kenapa pula?", soal fariz terkejut. "Sebab dia buat awak sama seperti lelaki gay and i dont really like it...", kata puan sri mia dengan jujur. "Oh... tak perlulah awak buat dia macam tu sekali... kasihan dia... nanti apa pula pekerjaannya?", soal fariz. "Ahh... saya memang dah lama hendak buang dia dari agency modelling ni sebab dia tak kerja betul betul... dia sering kali datang lambat untuk sesi photoshoot dan dia juga selalu ponteng semasa sesi photoshoot di jalankan... lagi pun saya tak suka pekerja yang tidak berdisiplin seperti dia tu. so thats why saya buang dia dari agency modelling ni...", terang puan sri mia dengan wajah yang serius. Fariz pun terdiam selepas itu.
"Guess what?...", puan sri mia bersuara dengan riangnya. "What?", soal fariz ingin tahu. "Awak dan beberapa orang model terpilih untuk menyertai sesi photoshoot di pulau bati bagi photoshoot kalendar tahun 2017. Maybe kita akan berangkat ke sana pada hari isnin, minggu depan...", kata puan sri mia dengan wajah yang serius. "Oh... yakah?", soal fariz terkejut. "Yep... awak akan menaiki kapalterbang kelas pertama dengan saya...", kata puan sri mia dengan cukup teruja. "Oh.... really?", soal fariz macam tidak percaya pula. "Yep...", balas puan sri mia sepatah. "Thats great...", fariz bersuara sambil tersenyum gembira. "Apa apa pun awak harus mempersiapkan barang keperluan awak untuk pergi ke pulau bati hari isnin, minggu depan sebab kita akan menginap di resort pulau bati selama seminggu...", kata puan sri mia. "Okay...", balas fariz sepatah. "Er... puan sri mia, ada orang datang cari awak...", kelihatan jackson berdiri tidak jauh dari situ. "Okay... er... riz, saya pergi dulu ya...", puan sri mia minta diri. "Okay...", balas fariz sepatah. Ketika dia sedang duduk di situ datang pula alisha lalu duduk di sebelahnya.
"Hai...", sapanya lembut. "Hai...", balas fariz. "Boleh saya tanya awak satu soalan tak?...", soal alisha perlahan lahan. "Tanyalah...", balas fariz sepatah. "Sebenarnya awak ni lelaki gay ke?", soal alisha ingin tahu. Dia memandang wajah fariz. "Hahaha...", Fariz ketawa sebaik saja dia mendengar soalan gadis tersebut. "Kenapa awak ketawa pula?", soal alisha kehairanan. "Apa yang membuatkan awak berfikir yang saya ni lelaki gay?", soal fariz sebaik saja dia berhenti ketawa. "Habis tu kenapa awak keluar dengan jayden?... dia tu kan gay... so dari situlah saya berfikir yang awak ni seorang lelaki gay...", kata alisha. "Oh... Taklah... saya straight lorh...", balas fariz. "Oh... ya ke?", soal alisha macam tidak percaya pula. "Ya...", balas fariz sepatah. "sorrylah... saya salah sangka pula...", kata alisha. "Hm... tak apa, its okay...", balas fariz. Alisha tersenyum. Fariz membalas senyuman gadis tersebut. "Malam ni awak ada free time tak?", soal alisha ingin tahu. "Ada... awak nak ajak saya keluar ke?", soal fariz ingin tahu. "Yep... saya nak awak datang ke rumah saya... saya dan kawan kawan saya akan adakan party malam ni... awak datang, ya...", kata alisha sambil tersenyum. "Okay...", balas fariz sepatah. "Nah... ini alamat rumah saya...", tanpa di pinta alisha segera menyerahkan sekeping kad ditangannya pada pemuda itu. Selepas menyerahkan kad alamatnya alisha segera beredar dari situ.
YOU ARE READING
CINTA TERLARANG (18)
Storie d'amore#5 in romance (28/08/16) Sinopsis: seorang isteri merasa di abaikan oleh suaminya sendiri. manakala seorang pemuda terpaksa menjadi gigolo kerana kesempitan wang. mereka di kurung oleh seseorang di dalam sebuah bilik. dari situlah kisah ini bermula...