* De ce mă judeci când nici măcar nu-mi știi adevăratul motiv pentru care fac anumite chestii?
* De ce mă judeci când nici măcar nu-mi știi povestea?
* De ce mă judeci când nici măcar nu știi prin ce trec?
* De ce mă judeci cu toate că nu ţi-am făcut nici un rău?
Cel mai adesea judecăm orice lucru minor pe care îl face cineva.
Vezi plângând (sau oricare altă acţiune) o persoană.. Începi să judeci, să râzi, să îţi faci o impresie mai puţin adevărată despre acea persoană, dar oare tu chiar ai împresia că știi cel mai mic lucru despre viaţa lui/ei sau ce a motivat acea persoană să facă această acţiune? Nu! Nu știi nimic..
Persoane la care nu te aștepti să aibă o viaţă grea, defapt fix persoanele alea suferă foarte mult.
Majoritatea persoanelor au un comportament nefiresc datorită împrejurimilor mai puţin normale în care au trăit.
Un exemplu cunoscut de cei mai mulţi dintre voi:
Știi colegul ăla foarte agresiv care strigă, bate, spune niște cuvinte care nu ar trebuii spuse? Presupun că da.
Ei bine uite un exemplu care ar putea fi de vină pentru comportamentul lui:
Tatăl lui vine acasă beat și începe să o agreseze pe mama lui și pe el, înjură și efectuează alte acţiuni care este clar că nu sunt bune.
Este vina lui pentru ce se întâmplă?
Este vina lui că tatăl lui abuzează de el și mama lui constant?
Este vina lui că tatăl lui bea din plăcere?
Este vina lui că de mic i se întâmplă aceste lucruri și acum i-au intrat în subconștient și le pune în aplicare, neputându-se controla?
Încă îl mai poţi judeca pe acel coleg?
Înloc să-l judeci, încearcă să-l ajuţi, să-l înţelegi, măcar cât de puţin, iar dacă nu poţi sau nu știi cum să-l ajuţi, nu-l mai judeca sau vorbii pe la spate, înseamnă mai mult decât crezi.
Acesta este un singur exemplu printre miile de alte exemple, dar eu am dorit să vi-l afișez pe acesta deoarece este un caz foarte des întâlnit.
Înainte de a judeca, amintește-ţi că defapt nu știi nimic despre el/ea și crucea pe care o duce.
Amintește-ţi că nu ești cu nimic mai presus decât acea persoană cum nici ea nu e mai presus decât tine.
Amintește-ţi că și tu mai faci sau spui anumite lucruri fără să vrei, iar când auzi ce spun ceilalţi pe la spate despre tine ai vrea să spui adevărul, ai vrea să spui tot, ai vrea să le arăţi durerea ta, ai vrea să vadă că nu e cum cred ei, dar nu poţi.. Așa cum nici cel pe care îl/o judeci tu, nu poate să spună ce-l distruge și macină pe interior.Înainte de-ai judeca orice mișcare, gândește-te că nimic nu e ceea ce pare.
Iar acum la sfârșit o poză care să vă dea de gândit:
Aș vrea să cred și sper că am deschis ochii câtorva care citesc acest capitol.