"Hayırrr !! İzin vermem , kaç günden beri susuyorum artık yeter anne ! Kızımın BERDEL'e kurban gitmemesi için elimden geleni yapıp onu okuttum onu bu yaşına kadar koruyup sakladım sırf töre kızımı benden ayırmasın , sırf kızım o kötü insanlara boyun eğmesin diye , hayırr ! İzin vermiyorum kalk tuvana kalk gidiyoruz hazırlan İstanbul'a dönüyoruz , verin diyarı Mirza'ya herkes rahat etsin , ben kızımı BERDEL olsun diye büyütmedim herkes böyle bile.."Hepimiz terasta oturmuş annemin bağırışlarını dinliyorduk , daha fazla olanlara sessiz kalamadığını göstermiş , sırf benim için kayınvalidesine karşı gelmişti ilk kez ama bilmiyordu annem bu sefer benimde ona karşı geleceğimi , zorla karşı getirttirelecegimi , bunu yapmak zorundayım affet beni anne..
"Annee ! Be-ben kabul ettim b-ben Mirza Aga ile evleneceğim.." Kekeliyordum yapamıyordum annem inanmazdı bana bu rol fazla gelmişti oynayamıyordum..
Annem yanıma gelip dizlerinin üstüne çöktü bense sedirde oturmuş ağlamamak için kendimi zor tutuyordum,kısık sesle konuştu benimle .." Yapma tuvana'm , yapma biliyorum zorladılar biliyorum kalbin çok temiz kıyamadın ölmelerine ama olmaz , babanla ben dayanamayız hiç bir şey bilmiyor bile baban .."
Bogazım acıyordu yutkunurken annem yalvarır gibi bakıyordu gözlerime dayanamıyordum , babamı düşünmek bile istemiyordum eger düşünürsem burda bir dk bile duramayacagımı gidip babama koşacagımı saçlarımı yine her zamanki gibi okşayıp 'geçecek tuvana'm' demesini istiyordum ama artık bu hayaldi daha babamı göremeyecektim belkide beni ondan kopartacaklardı , biliyordum ..
Daha dayanamıyordum annemin böyle bakmasına hızlıca yerimden kalkıp terasta hepberaber oturduğum babaanneme yengelerime , amcalarıma , kuzenlerime bakıp son sözümü söylemek için onlara döndüm..
"Ben Mirza HAZNEDAROĞLU ile evlenmeyi kabul ettim Babanne , BERDEL'e karşı çıkmaktan vazgeçiyorum hazırlıkları başlatın BERİTAN SULTAN ! Biricik torunun HAZNEDAROĞULLARININ gelini oluyor bak biricik torunun kan dökülmesine karşı çıkıyor , biricik torunun Babanne evleniyor beyaz gelinlik giyecek ve o beyaz gelinlik onun kefeni olacak eyy BERİTAN SULTAN !! Başlat hazırlıkları düğünümüz var eyyyy Şanlı Mardin düğünümüz varrr !!"
Öyle bir bağırıyordum ki sesimin avludan dışarı çıktığına ve bütün Mardin'in beni duyduğunu emindim ağlayamıyordum artık çok soğukkanlıydım gözümden tek damla bile düşmüyordu ama biri ağlıyordu yere oturmuş ' yapma tuvana'm , yapma tuvana'm ' diye bi öne bi arkaya sallanan annem oturuyordu içim cız etti annemi bu hallere soktuğum için kendimden utandım ama artık bende kendim degildim ki yanına gitmek istedim ama yapamadım , yapamazdım soğukkanlı olduğumu göstermem lazımdı artık benimde bir HAZNEDAROĞLU olacagımı göstermem lazımdı , içi kan ağlayan , beyaz gelinliği kendine kefen olacak Mirza haznedaroglunun eşi Tuvana HAZNEDAROĞLU olacağımı bütün Mardin bilmeliydi , çünkü AGAMIZ böyle istemişti..
4 gün sonra evlenecektim hala inanamıyordum bu olanlara töreye bu denli karşı çıkarken hangi ara TÖRE'ye boyun eğmiştim ben..
Hazırlıklar çoktan başlamıştı , Mirza Aga diclan Babannem yengemler ve Asım da olmak üzere bizi Mardin Kapalıçarşı'na getirmişti bir tek benim annem gelmemişti kızının düğün alışverişini böyle mi hayal etmişti bir anne..
Mirzanın annesi rezvan hanım bile gelmişti , demek onlarda kabul etmişlerdi olanları kızının ölmesine nasıl göz yumabilirdi ki..Bir iç çamaşırı satan dükkana girmiştik , şuan utanıyordum çünkü Mirza Aga hiç duymaması ve görmemesi gereken şeyleri duyuyor ve görüyordu , Babannem ve rezvan hanımın konuşmalarını duyuluyordu..
Düşüncelere dalmışken babannemin bir lafıyla kendime gelmemle , yüzümün kızarması bir oldu..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BERDELMİŞ ! Devam edecek
Dla nastolatków"Sessizlik hüküm sürüyordu ama ardından bir tiz çıglık kopuyordu yüregimin en derinlerinden çocuklugumu bastıramadıgım o ince tiz çıglık kopup geliyordu içimden dur diyordum ama durmuyordu çıkmak için can atıyordu parçalıyordu bütün organlarımı yırt...