Prolog

59 10 0
                                    

Selepas 3 tahun kehilangan Shakespear, Ann banyak menghabiskan masa dengan membaca karya hasil kerja Shakespear. Rindu di hati semakin membengkak. Di saat mahu mencari nafas yang baru untuk mengubati rindunya (cara untuk terus bersabar) muncul pula insan yang tak disangka-sangka.

Pada mulanya, Ann hanya menganggap kewujudan MinHo sekali lagi di hadapan matanya hanya kebetulan tetapi tersisip seribu satu sebab yang menyebabkan kemunculanya kembali. Suatu hari, Ann terserempak dengan seseorang yang amat mirip seperti Shakespear. Siapakah dia? Shakespear di dunia moden?

Ann berasa terbeban kerana di saat ingin mencari kekasih lama yang lenyap dalam kurun ke-16, muncul pula MinHo yang meluahkan perasaan terpendam kepada Ann bahawa dia sudah lama mempunyai perasaan istimewa kepadanya.

Namun MinHo menyembunyikan perasaan cintanya dengan sering membuli Ann. Sebelum MinHo menghilangkan diri, mereka telah bergaduh besar. Sejak itu Ann membenci MinHo. Adakah Ann akan berpaling kepada MinHo setelah berputus asa terhadap Shakespear yang lenyap di telan era permodenan?

Hati Ann membuak-buak ingin mengetahui siapakah lelaki itu, pelanduk dua serupa. Namu, setelah dia mengetahui bahawa lelaki itu bukanlah Shakespear yang sering dirinduinya Ann berputus asa. Ada lagikah harapan untuk Ann mencari cinta silamnya?

Sambungan daripada Shakespear 1!! Di atas merupakan sedkit daripada sambungan cerita siri pertama.

Shakespeare 2: Cinta Musim LuruhWhere stories live. Discover now