"zoë...zoë...ZOOËÈ!!!" hoor ik zacht in de verte. oh shit ik was op school en ik ben al veel te lang weg! ik moet snel weten hoe ik mn probleem oplos anders schakelen ze de hele school of zelfs de politie in... ik kijk om me heen en zie één grote stoere leeuw: The Lion King. verder zie ik twee leeuwen een leeuwin in een hoekje jagen en ze brullen naar haar.
**flashback**
ik loop door de gang en zie hoe twee derde klassers een eerste klasser aan het pesten zijn. de brugger schreewt om hulp, wat ze beter niet kon doen. de jongens trappen haar, en ik schrik me tepletter. 1 keer word haar hoofd geraakt en ze ligt op de grond, zich niet te bewegen. ik ben bang weggerend... stel dat ik de schuld kreeg! de dagen erna heb ik haar niet meer gezien
**einde flashback**
en vandaag heb ik haar weer gezien en ook zag ik dat de twee jongens haar zochten. de twee leeuwen halen uit naar de leeuwin maar raken net niet. ik moet iets doen denk ik. ik sluip naar het groepje toe en ga achter de leeuwen staan. inmiddels heb ik geleerd hoe je heel heel heel hard kan brullen. dus dat is wat ik doe. de leeuwen schieten aan de kant en rennen weg. zo...weet ik ook weer wat mn missie is vandaag. ik ga nog even jagen want over 5 minuten word ik teruggebracht.
ik heb net en goede plek gevonden maar verdwijn langzaam en ben terug in de wc's van school. ik knip het licht aan en ga naar de aula. ik heb een les gemist en nu is het pauze. ik zie dan de twee jongens uit de derde wijzen lachen en weg rennen. snel ga ik erachter aan en laat mn vriendinnen voor wat ze zijn. ik zie de jongens lachen en aan haar haar trekken dan zegt ze iets: "kutjoch". één jongen word rood van woede, "trut" roept hij terwijl hij haar wil slaan. het meisje ontwijkt het en de jongens worden nu echt boos. ik haal diep adem en loop naar het groepje toe. spontaan begin ik te gillen, kei en kei hard. de jongens schrikken en kijken achter zich. ik stop en vrons mn wenkbrouwen. met één van de jongens heb ik oogcontact en ik bloos. dan herstel ik me en zeg "ja, tuurlijk, blijf maar staan en raar te kijken... dat helpt zeg!". dit keer blozen de jongens... zouden ze echt bang voor me zijn? ik ben 1 jaar jonger! ze kijken nog een keer naar het meisje en rennen dan weg. ik loop naar het meisje toe en kijk haar aan, " hoi ik ben zoë" ze rolt met haar ogen en loopt weg. WTF... ik redde net zowat haar leven! maar goed... wat zij wil, maar ze kan niet meer op mn hulp rekenen! 'triiiiiiing' shit de les begint weer. zal ik?.... ja ik meld me ziek. ik ga gauw naar de congierge(?) en meld me af. dus hoe de logica werkt: ik loop naar het fietsenhok en zie ineens alles roze worden... huh? en nu zwart en nu ge.....
*pov kristian*
ben ik net echt bang weggerend voor een meisje van ik schat 13?! en ik zelf ben 15! nouja boeie niemand zag het... zou ze gezien hebben dat ik bloosde? ze was zo schattig! en stoer! en lief voor dat irritante meisje! wacht... stop... ho... shit... ik ben verliefd op iemand die ik niet ken... how the fuck... he? dat is dr toch? ik kijk nog eens goed en zie haar in elkaar zakken. wacht(ja alweer) in elkaar zakken?! shit! ik ren naar haar toe en kijk naar haar (mooie) gezicht. haar ogen zijn gesloten maar ze is niet wit ofzo... zou het? nee... vast niet. langzaam opent ze haar ogen en ze kijkt me aan. "zit je hier op school?" vraag ik. omg wat een domme vraag eigelijk. "nee, ik ben een kerstelf die hier in deze fietsenstalling fietsen blauw komt schilderen" antwoord ze droog. ik kijk haar raar aan "echt?" en voor het eerst zie ik een kleine glimlach verschijnen op haar gezicht. "zoë" zegt ze, "paashaas" zeg ik met een glimlach en we schudden elkaars hand. dan lijkt het alsof ze ineens helder denkt "paashaas? was jij dat die dat meisje wou slaan?". kut slechte reputatie... "ja" zeg ik, wacht(ja idd) waarom zeg ik ja?! "waarom?" zegt ze. nu ben ik echt verbaasd. "ik ken je niet dus dat hoef je niet te weten." oke nu klink ik kortaf en gemeen"sorry" zeg ik erachteraan. ik help haar opstaan en ze loopt meteen weg. ik zucht. leuk heb ik weer iets verpest.
*pov zoë*
ik schrik van mezelf. ik ben erachter gekomen dat ik paashaas leuk vind!!! nu er nog achterkomen hoe hij heet. en zou het? het leek zo... nee vast niet. maar zn ogen!...
-------------------------
tuntuntunnnn.... hihi zeg in de comments of je het leuk vind en tips zijn ook welkom!xxx
JE LEEST
Lion King
FantasyZoë heeft een bijzondere gave: als ze niet meer weet wat ze moet doen, gaat ze naar een donkere ruimte en sluit ze haar ogen. na tien seconden verdwijnt ze en komt ze in een andere wereld. ze is een leeuwin en door om haar heen te kijken en dingen t...